Sommar-/höstföräldrar -25

Bukefalos 30 år!

Känner mig lite knäpp :p
Har de senaste dagarna fyllts av en sorg eller vad det är, för att detta är sista gången jag är gravid.
Vi har pratat och sagt att två barn blir bra, det tog ju tid att få till dottern (9-10 aktiva försök), så vi sa innan denna graviditet att blir det en till är det roligt - men jag närmar mig 40 år, så det kan ju bli svårare. Poff, ett försök och jag var gravid.

Blir 15 månader mellan dottern och sonen nu, så intensivt kommer det bli. Helt okomplicerad var inte graviditeten med dottern (tog blodförtunnande sprutor varje dag, fick GDM osv) och denna gången är det också blodförtunnande sprutor och tidig GDM. Ska bli skönt att slippa den skiten sen. Ändå, nu när han sparkar, lägger jag min hand på magen och tänker "fan, efter det här kommer jag aldrig mer få känna sparkande fötter och boxande armar där inne igen".

Kommer räcka fint med två barn, men ändå känns det sorgligt..inte få gå på KUB, RUL, känna sparkar, ha en nyfödd på bröstet igen...

Har förstått att jag är långt ifrån ensam att tänka/känna så, hoppas att känslan av jag är nöjd med barnafödandet infaller sen när vår pojke är här iallafall.

Känner igen mig! Jag vet att jag vissa dagar kommer känna att det är mer än nog med tre barn, jisses de två vi redan har är sjövilda nästan dygnet runt! Jag är inte heller en person som tycker att det är fullständigt rosenskimrande att vara gravid, och själva födandet hade jag mer än gärna hoppat över. ÄNDÅ känns det sorgligt att det är sista gången jag är gravid, jättekonstigt! 😂 Har svårt för "aldrig mer"-känslan.

Jag hoppas mer på att allt detta kommer vara värt det i slutändan.
För mig känns det fortfarande väldigt abstrakt. Tror ni som redan har barn har lättare för att liksom se hur det kommer att bli?
Alltså jag kan fortfarande bli förvånad när jag går förbi en spegel att oj vad jag ser gravid ut!
Tycker man borde vant sig vid det här laget men nja inte riktigt.

Känner igen mig! Jag vet att jag vissa dagar kommer känna att det är mer än nog med tre barn, jisses de två vi redan har är sjövilda nästan dygnet runt! Jag är inte heller en person som tycker att det är fullständigt rosenskimrande att vara gravid, och själva födandet hade jag mer än gärna hoppat över. ÄNDÅ känns det sorgligt att det är sista gången jag är gravid, jättekonstigt! 😂 Har svårt för "aldrig mer"-känslan.

Skönt att jag inte är ensam! Nä att vara gravid är egentligen inte alls speciellt skoj. Jag känner mig tung, dåligt flås, svullen mm. Hatar mina sprutor och andra komplikationer.. Ändå.. "aldrig mer" känns så definitivt och svårt att ta in 😜😅

Jag hoppas mer på att allt detta kommer vara värt det i slutändan.
För mig känns det fortfarande väldigt abstrakt. Tror ni som redan har barn har lättare för att liksom se hur det kommer att bli?
Alltså jag kan fortfarande bli förvånad när jag går förbi en spegel att oj vad jag ser gravid ut!
Tycker man borde vant sig vid det här laget men nja inte riktigt.
Konstigt nog blir jag också förvånad varje gång jag ser min spegelbild, trots att det är tredje gången jag är höggravid! Det är galet häftigt vad kroppen är kapabel till. Jag kan liksom inte fatta hur magen kan vara då stor, och att kroppen har ändrats så snabbt. Har varit så dålig på att ta bilder på magen denna gång men ska verkligen försöka göra det nu på slutet och vill tipsa om att göra det, även om man kanske inte känner sig bekväm med det. Behöver inte vara såna där proffsbilder utan bara helt enkla bilder hemma med telefonens självutlösare är faktiskt SÅ fantastiskt att titta på om några år, tillsammans med barnet!

Var hos bm igår och bebis ligger i tvärläge. O_o Det har jag inte varit med om innan så det blev lite nytt att tänka på. Vändningsförsök är inbokat om två veckor på sjukhuset, hade väldigt gärna sluppit det så nu går jag all in på Spinning Babies-övningar. Kanske inte hjälper, men i alla fall värt ett försök. Igår körde jag framåtlutningen (som jag avskyr, känns som att jag ska ramla omkull framåt samt blir yr av den) 5 gånger med 15 minuter mellan varje gång. Ska göra den en gång om dagen nu fram till koll hos bm dagen innan vändningsförsöket och hoppas på att bebis hittat rätt håll neråt av sig själv.

Googlade på vad vibrationer beror på.
Hela magen liksom vibrerar i några sekunder. Känns jättekonstigt som om man svalt en telefon som är på vibrerar.
Har ni också så?
Läste att det kan vara när pojkar kissar. Men detta ska vara en tjej så jag vet inte?

Hela magen liksom vibrerar i några sekunder. Känns jättekonstigt som om man svalt en telefon som är på vibrerar.
Har ni också så?
Läste att det kan vara när pojkar kissar. Men detta ska vara en tjej så jag vet inte?
Nej vad spännande, det har jag inte varit med om. Däremot knäpper det högljutt inifrån magen då och då - ska tydligen vara bebisens leder som knäpper. 😂

Har ni också så?
Spännande! Min dotter ryser till när hon kissar, nu är hon över 10 månader och gör det fortfarande. Kände det inte i magen dock men det var tydligt så fort hon var utanför. Sonen gjorde det inte, varken i magen eller utanför.

Har svårt att ta in att jag räknas som höggravid nu, gick in i v 35 igår.
Visst, jag är tröttare och "kan" inte gå så fort då magen blir hård och spänd och det är lite svårt att ta på sig skorna ibland, men det är typ det.
Om mindre än tre veckor är bäbisen färdi
gbakad och kan komma ut när den vill 😯🥰.

Inte långt kvar nu för dig ju 🤗
Blir lite avis, jag har en enorm mage redan nu i vecka 22 (snart 23) och det känns som att det är en evighet kvar av denna graviditet. Senast igår sa jag till min sambo "fyfan vad långt det är kvar tills lillebror kommer", men så la jag in lite möten inför september i min kalender och tänkte "fan, det ju bara en semester emellan, sen är ju mötet".. Haha.. Sommaren kommer väl i vanlig ordning bara braka förbi och sen är lillebror här 😜

Jag är tacksam för att det inte är högsommarvärme.

Skulle gått på sån där föräldragrupp eller vad det heter men missat en gång redan och det skulle vara med fokus på förlossningen så vet inte om jag ska gå på nästa heller.
Vill ju egentligen! Men vill inte gå själv 😞
Är rädd att bli för känslosam och det orkar jag inte.

Inte långt kvar nu för dig ju 🤗
Blir lite avis, jag har en enorm mage redan nu i vecka 22 (snart 23) och det känns som att det är en evighet kvar av denna graviditet. Senast igår sa jag till min sambo "fyfan vad långt det är kvar tills lillebror kommer", men så la jag in lite möten inför september i min kalender och tänkte "fan, det ju bara en semester emellan, sen är ju mötet".. Haha.. Sommaren kommer väl i vanlig ordning bara braka förbi och sen är lillebror här 😜

Nej, nu närmar det sig...!
Åh ❤ Ja, magen kommer väl ofta tidigare om man har barn sen innan har jag läst. Men precis, tror sommaren kommer gå snabbt och sen är det dags för dig också!
Hur går det för dig nu under denna graviditet, behöver du ta sprutor och så som förra gången? Om du vill svara alltså.

Jag är tacksam för att det inte är högsommarvärme.

Skulle gått på sån där föräldragrupp eller vad det heter men missat en gång redan och det skulle vara med fokus på förlossningen så vet inte om jag ska gå på nästa heller.
Vill ju egentligen! Men vill inte gå själv 😞
Är rädd att bli för känslosam och det orkar jag inte.

På vår föräldrakurs är det flera stycken som varit där själva, inget konstigt alls.
Flera gånger förekommit att någon börjat gråta också, inget konstigt det heller.
Idag var det fokus på amning/matning, jag lärde mig en hel del faktiskt. Sen kan man säkert lära sig det senare också, men känns bra att vara förberedd tycker jag.

Uff, nu är jag trött på det här. Som sig bör, jag behöver väl det för att bli mer pepp inför förlossningen.

Otroligt tung och otymplig, trots att bebis ligger på tvären så trycker och ilar det neråt så att jag känner mig så himla orörlig. Smått retsamt onda sammandragningar och en vansinnig halsbränna. Och något jag inte hade med de andra två: jättesvullna ben och fötter. Det känns absolut som om det inte borde vara så långt kvar... Men istället så är det ju det. Går in i vecka 37 imorgon och första barnet kom i vecka 43, andra blev vräkt i vecka 42... Alltså det vääldigt stor sannolikhet att det är över en månad kvar.

Förstår inte hur det ska gå till! En tröst är absolut att jag går på semester om en vecka. Men då är jag själv hemma med våra underbara små barn som prövar ens tålamod något ENORMT just nu. Men jag hoppas ändå att det kommer att kännas bättre i kroppen än att stå hela dagarna som jag gör på jobbet. Och att ge min energi till två barn istället för till 28 om dagarna och två om kvällarna.

Uff, nu är jag trött på det här. Som sig bör, jag behöver väl det för att bli mer pepp inför förlossningen.

Otroligt tung och otymplig, trots att bebis ligger på tvären så trycker och ilar det neråt så att jag känner mig så himla orörlig. Smått retsamt onda sammandragningar och en vansinnig halsbränna. Och något jag inte hade med de andra två: jättesvullna ben och fötter. Det känns absolut som om det inte borde vara så långt kvar... Men istället så är det ju det. Går in i vecka 37 imorgon och första barnet kom i vecka 43, andra blev vräkt i vecka 42... Alltså det vääldigt stor sannolikhet att det är över en månad kvar.

Förstår inte hur det ska gå till! En tröst är absolut att jag går på semester om en vecka. Men då är jag själv hemma med våra underbara små barn som prövar ens tålamod något ENORMT just nu. Men jag hoppas ändå att det kommer att kännas bättre i kroppen än att stå hela dagarna som jag gör på jobbet. Och att ge min energi till två barn istället för till 28 om dagarna och två om kvällarna.
Har dina barn sommarlov nu? Eller de kanske går i förskolan?
Får man inte ha barn på förskola när man går på föräldraledighet?

Är så novis om allt detta 🙈

Så gnällig jag låter. 😂 Insåg att det lät som att jag ska vara heeelt själv hemma dygnet runt, höggravid med två små barn, men min man är hemma om kvällarna efter jobbet vilket är skönt förstås.

Ja, man har rätt till 15-timmars vid föräldraledighet men inte semester. Vill absolut vara med mina barn och ser fram emot det, men är bara realistisk och vet att det inte kommer bli vilsamt bara för att jag går på semester. 😁

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka