Sommar semester

Brukar inte resa utomlands sommartid så.
Främst blir vi hemma i nya huset med tillhörande underhåll/renovering, ev blir det nån resa inom landet om det är lämpligt då.
 
Vårt semesterschema är inte spikat ännu pga smittan men jag blir antagligen hemma om jag får något ledigt öht.
 
Frågan dök förresten upp om Italien i sommar då jag skulle ha åkt dit om 2 veckor. Men jag tror det kommer vara alldeles för tidigt/olämpligt.
 
En mc-semester i Norditalien fanns i tankarna, men något mer osannolikt känns svårt att komma på just nu. :grin:

Om High Chaparral Horse Show blir av så åker jag som vanligt. I övrigt lutar det åt mc-semester i Sverige och kanske några stugdagar på Österlen.
 
Så tråkigt när det är så! Hoppas att det löser sig!
Jag hade iofs gärna sett ännu högre ersättning men det är ändå helt okej :)
Våra besked om semestrar är uppskjutna i två omgångar men för min egen del spelar det ingen större roll.
Min partner jobbar på samma ställe som jag, min dotter har halva lovet hos mig och halva hos sin pappa och mina föräldrar är pensionärer så där spelar semester ingen roll.

Ja jag hoppas vi kan få någon vecka ihop iallafall. Har flera på jobbet som har tagit föräldraledighet på sommaren så det gör att vi övriga måste täcka upp den perioden. Men vi får se.
 
Jag hade inte några planer sedan innan och sommar känns nu är det inte så mycket idé att planera någon resa.

För mig som lever ensam och inte har så mycket vänner så ger tankarna på semester alltid lite ångest, kommer jag lyckas fylla dagarna och kommer någon att vilja hitta på något med mig.

Jag hoppas lite att Corona kommer innebär att fler spenderar sina semestrar på hemmplan och att jag därför kommer ha fler att umgås med.
 
Hoppas på att kunna åka till kusten en vecka med familjen, men det är nog den största resan vi hade hittat på oavsett.

Skulle ha varit på dop som hade blivit en weekend borta, men det är uppskjutet. Annars hade jag hoppats på att kunna få till några fler sådana småresor nu i sommar, åka och träff någon släkt och bo på hotell någon natt typ. Men det känns väldigt avlägset.

Vi är annars väldigt "dåliga" på att resa bort, jag och mannen har varit utomlands en gång, en halvdag..., sedan vi träffades för tio år sedan :p Har lovat mig själv att bli bättre på att komma hemifrån nu när vi skaffat barn. Rätt tid för ett sådant löfte, verkligen! :laugh:

Mamma och pappa planerade en vinresa till Italien på deras (30-åriga) bröllopsdag, nu har de planerat om till att de ska vandra en vandringsled här i närheten. Jag är helt klart inspirerad och funderar på hur långt man kan tänkas vandra med en 1-åring :angel::laugh:
 
Vi hade planerat åka till Spanien, DK och på spa. Det blir väl troligen inget av det nu. Men vi får se hur det utvecklar sig.

Vi bor ju himla mysigt med fin natur och sjönära. Det finns en hel del att kika på genom dagsutflykter hemifrån. Sen kanske vi åker och seglar.
Vi är ju egenföretagare och kanske behöver jobba mer nu iaf. Sambos vanliga inkomst är satt på vänt iom Corona. Så ev krävs mer arbetstimmar iom betydligt sämre lön på tillfälligt jobb.
 
Redan kallt med ingen semester i sommar, då jag började nya jobbet nu i april. Men hoppas på ev. kanske ta något ledigt i sommar, och åka hälsa på familjen lite i Skaraborg om det lättat. Annars och jag hoppas det blir att lägga ut några av semesterdagarna i december :)
 
Vi blir hemma hela semestern. Det är egentligen okej men det som svider är att min “baby” de senaste 18månaderna har varit projekterandet av vårat fritidshus i Sverige. Jag har varit där en gång/månad under hela byggtiden fram till i mars. Nästa vecka besiktigas huset, i början av maj kommer flyttlasset in med all inredning ... och vi kan inte vara där. Räknar inte med att kunna åka dit förrän tidigast i oktober. Så istället för att upptäcka och testa huset hela sommaren letar vi nu en fasstighetsskötare 🙄
 
Vi hade redan planerat att vara hemma i sommar. Åka till Liseberg en dag. Hoppas att det kan fungera. Men jag tvivlar lite faktiskt. Tror inte att det här kommer försvinna så snabbt.

Annars hoppas jag på en varm och skön sommar så man kan ligga på stranden och bada. Det borde man kunna göra. Bara folk sprider ut sig lite mer än vanligt. Man får kanske välja en annan strand än man brukar göra. Jag hoppas på en härlig sommar med medryttarhästen också.
 
Ja jag hoppas vi kan få någon vecka ihop iallafall. Har flera på jobbet som har tagit föräldraledighet på sommaren så det gör att vi övriga måste täcka upp den perioden. Men vi får se.

Hos oss räknas föräldralediga inte med i semesterkvoten. Så borde det vara överallt så att inte övriga straffas pga de som tar föräldraledigt.
 
Jag har bokat om min weekend i Paris, vi skulle dit i mitten av mars, den är ombokad till augusti. Vi får se om det går. I övrigt blir vi hemma, eller kör en liten roadtrip i Sverige, eller kanske en vända till Lofoten? Det får vi se.
 
Jag ska vara hemma i sommar, greja med hus och trädgård och ta hand om alla marsvinen. Hoppas på en fin, inte allt för varm sommar, så att de kan vara ute mycket.

Vi brukar inte ge oss ut och resa alldeles oavsett, så det kommer bli precis som vanligt.
 
Jag har, mot bättre vetande delat upp semestern. 2 veckor efter midsommar och 2 veckor i augusti.
Ska dyka och tälta i sverige, hade velat åka till Klartjärn och Rjukan i Norge men får se hur det blir med det samt Estland och dyka men det är just nu kört utifrån annat med.
 
Hur kommer ni att planera era semestrar i dessa Corona tider? Kommer ni att åka omkring i Sverige eller siktar ni ändå på utlandssemester
'

Kommer troligen stanna i Sverige, jag litar inte på att gränserna är öppna i sommar. Har en möjlig Norgetur på lut, men den verkar osäker.

Sökte några korta sommarkurser på universitetet och kanske pluggar lite extra då om jag ändå är hemma, och så ska jag på en veckas sommarkurs på en folkhögskola för första gången i mitt liv och ser fram emot det! :love:

Annars tänker jag att det kan vara en möjlighet att upptäcka närområdet också, mer endagsturer och sånt. Jag har familj i Örnsköldsvik och skulle gärna ta en tur till dem men vågar inte boka in någonting än, flera i riskgrupp och jag vill inte åka igenom halva landet bara för att smitta ned dem.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
394
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
25
· Visningar
1 531
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
951
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp