Sommarbokbingo

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från ditt födelseår: "Koreografen" av Håkan Nesser, från 1988.

Jag har alltid gillat Nesser, men denna (hans debutroman) var tyvärr både ganska obegriplig och rätt ointressant i mitt tycke. Eller så var det bara jag som inte förstod den. Oklart vad i berättelsen som faktiskt var på riktigt, vad som hade hänt och när det i så fall hände relativt andra händelser.
 
Ett till kryss!

Biografi/självbiografi: ”Expeditionen: Min kärlekshistoria” av Bea Uusma. Om Andrées polarexpedition i slutet av 1800-talet där författaren gräver ner sig något oerhört i frågan om vad som gjorde att samtliga expeditionsmedlemmar dog. Full med fakta, autentiska brev och dagboksanteckningar. Otippat fascinerande bok :up:
 
Bingo!

Jag avslutar med en valfri bok. Valde senaste delen i en serie som jag tycker mycket om. Hervor och Miriam. Senaste delen heter Sorgeängel (Marianne Cedervall om någon inte vet vem författaren är till dessa härliga böcker).

20190823_141523.png
 
Jag tar en liten paus från bokbingon. Har en ruta kvar och har spanat in en bok till den. Men den finns inte på biblioteket (barnboksfavorit som jag nu vill läsa på engelska) så den får köpas nästa gång jag beställer från Adlibris.
Men följer tråden och ökar på önskelistan med alla bra lästips :D.
 
35832


BINGO! :D Min första bingo någonsin :banana:

Två nya kryss.

Författaren har ett X i sitt namn: ”Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött” av Alex Schulman. En kort berättelse som handlar om hur författaren träffar sin fru, i princip. Lättlyssnad och bitvis hyfsat underhållande berättad.

Som inte börjar i början av berättelsen: ”Gänget” av Katarina Wennstam. Gillade! Snabbt tempo och ganska enkelt skriven men har ändå både djup och substans. Aktuella samhällsfrågor vävs in också. Sträckläste!
 
Två nya kryss

Denna bok hade ju även kunnat passa in även i musikrutan men en bok där alla ord i titeln börjar på A och författaren heter Anders så är det givet att boken Access All Areas av Anders Tengner hamnar i rutan En titel som börjar på A :D
Mycket bra skriven och intressant bok om Anders liv i hårdrockens tecken och hur det hela började

Bok nummer två blir på temat Med fult omslag - Dagar utan ljus nätter utan mörker av David Norlin
En annorlunda bok som handlar om två personers hemliga samtal via krypterade meddelanden i en dystopisk framtids värld, men där vi ensidigt bara följer den ena personen och läser dennes meddelanden till den andre. Utspelar sig till stor del på en ubåt. En 200+ sidor lång monolog, det snällaste jag kan säga är nog att kapitlen i många fall var väldigt korta och den passade bra att ha som toaläsning :o

35947
 
Bok nummer två blir på temat Med fult omslag - Dagar utan ljus nätter utan mörker av David Norlin
En annorlunda bok som handlar om två personers hemliga samtal via krypterade meddelanden i en dystopisk framtids värld, men där vi ensidigt bara följer den ena personen och läser dennes meddelanden till den andre. Utspelar sig till stor del på en ubåt. En 200+ sidor lång monolog, det snällaste jag kan säga är nog att kapitlen i många fall var väldigt korta och den passade bra att ha som toaläsning :o
och det fula omslaget

1567325433941.png
 
Visa bifogad fil 35910
Med några timmar tillgodo trodde jag, sen insåg jag att det stod till sista september, inte till september, och att det var en hel månad kvar :D


Jaha är det en hel månad kvar??:)Då kan jag ju hinna läsa klart biografin som jag läser nu och kämpade med för att hinna få in den senast igår men inte lyckades riktigt, haft för mycket annat att göra det sista. :bump:

Grattis till full bricka, bra jobbat! Du kanske kan hinna få en bricka och en rad om du vill läsa mer!
 
Jag kryssar Hur jag lärde mig förstå världen som en bok med bilder i. Den var lika fantastisk som jag väntat mig och borde definitivt läsas av alla! Jag läser aldrig självbiografier annars men känner att jag kanske borde börja utforska den genren lite mer nu.

Bokbingo Sommar 2nd Sep.png


Jag har böcker hemma för åtminstone 4 rutor till, men frågan är om jag hinner med alla. Nåja, jag ska se det som ytterligare motivation att välja boken framför skärmen nu de veckor som är kvar av detta bingot! :)
 
Massa nya kryss, och äntligen bingo :rofl:

Från mitt födelseår (1987) - Crossing to safety av Wallace Stegner
En roman om två par som träffas under depressionen i 20-talets Amerika, och spelar en viktig roll i varandras liv kommande år. Räknas nog som en klassiker, men inget jag kommer minnas en längre stund.

Där författaren har x i sitt namn - Saving Alex, when i was fifteen I told my mormon parents I was gay and then my nightmare began av Alex Cooper. Tror undertiteln beskriver boken tillräckligt.

Där musik är en del av handlingen - The virgin suicides av Jeffrey Eugenides. Handlar om grannpojkarnas upplevelser kring fem systrar självmord. Inte så mörk som den låter, men inte supermunter heller.

En som jag länge tänkt läsa - Never let me go av Kazuo Ishiguro. Golvade mig fullkomligt!

Okänt bok - Under ytan av Catharina Kjellberg. Lättsam deckarserie som utspelar sig i Göteborg. Inte något mästerverk, men fastnade ändå vid karaktärerna och är på fjärde boken i serien nu :rofl: Lite störande är dock att hon envisas med att sluta varje bok med någon märklig sorts cliffhanger som inte följs upp i nästa bok :confused:
250E2A37-1445-4172-B4A7-9FC41EECAE95.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 975
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 588
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp