Sommarföräldrar 2017 del 3

Vi är på väg hem igen efter 2 dagar i Sverige hos mormor. Sambon och kg var på 30 års fest lördag kväll, men sambon fick till sist cykla hem och lägga S. i säng när klockan närmade sig 21.30 då hade hon varit vaken sen kl 15. Var glad när hon satt i soffan men blev ledsen när mormor provade att lägga henne. Inte ens vagnen dög att somna i..
Nästa helg ska vi till bröllop och då ska farmor och farfar passa, lär nog bli min tur att få cykla hem den gången.. :grin:
Jaja om några år lär vi vill kunna åka iväg en kväll utan att vara hemma till nattningen :p
 
Och vi är i Grekland nu :love: Allt är superbra förutom att M förmodligen fick i sig något uschligt på resan och har haft diarré i två dagar. Han mår bra men det kommer :turd: överallt och jag vill inte låta honom bada. Men två eftermiddagar i rad har jag kunnat simma en timme i poolen medans M sovit i sin vagn vid poolkanten. Så lyxigt!

Härligt! :love::love:
M hade det också lite jobbigt på resan, han vart väldigt snorig och förkyld och passade på att sova som skräp på nätterna. Men det tog han igen med att sova 2h på förmiddagen och 1 1/2h på eftermiddagen. Perfekt för tid att sitta och läsa vid poolkanten när stora sonen plaska runt i barnpoolen och lekte med det väldigt stora barnet (sambon :laugh:)
 
Idag blev det ingen simning men däremot en löprunda efter nattning. Så himla najs med semester! Ms mage är bättre idag men han har bajsat ner hälften av sina byxor och resten är smutsiga pga kryp på marken. HUR tänkte jag som bara packade vita och beige byxor? :banghead:

Bjuder på bild på M med grekisk kompis :D
F76CB6DE-39B8-4A44-8042-6AD6CB862D2A.jpeg
 
Idag blev det ingen simning men däremot en löprunda efter nattning. Så himla najs med semester! Ms mage är bättre idag men han har bajsat ner hälften av sina byxor och resten är smutsiga pga kryp på marken. HUR tänkte jag som bara packade vita och beige byxor? :banghead:

Bjuder på bild på M med grekisk kompis :D
Visa bifogad fil 15240

Jag packade också bara ljusa byxor :banghead: jag tänkte nog ”åh skönt och svalt”.. inte lika kul nu när jag måste tvätta upp allt :laugh: finns kanske tvättmedel att köpa i nån butik så du kan tvätta upp lite förhand?

Men så gullig bild! :love: Vår M hittade också en Grekisk kompis, en servitör på hotellets resturang. Kan lova att han var förälskad i honom, han sken upp som en sol varje gång han gick förbi. Och servitören blev nog lite charmad för han kom hela tiden, åh skulle tagit en bild på dem.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Argh, det här 8-månaderssprånget håller på att ta knäcken på mig :banghead:. V har varit en otroligt enkel bebis i jämförelse med hur storebror var, men nu är han krävande. Vill sitta i knät hela tiden och får panik om han upptäcker att jag har lämnat rummet. Det är bara en fas, det går över... det är bara en fas, det går över... det är bara en fas...
 
Argh, det här 8-månaderssprånget håller på att ta knäcken på mig :banghead:. V har varit en otroligt enkel bebis i jämförelse med hur storebror var, men nu är han krävande. Vill sitta i knät hela tiden och får panik om han upptäcker att jag har lämnat rummet. Det är bara en fas, det går över... det är bara en fas, det går över... det är bara en fas...
Det blir snart bättre, håll ut!
 
Tack! :heart

Det verkar vara på väg åt rätt håll nu och han sover bättre på nätterna, så förhoppningsvis kommer vi in i en lugnare period inom kort 😅
Har dålig koll på utvecklingssprång. Men denne filuren tuffar runt själv in i olika rum och pysslar. Sen han börjat ta sig runt själv är det bara gnäll när han är trött och vill bli buren. Känns rätt harmoniskt från typ 9 mån!
 
Har dålig koll på utvecklingssprång. Men denne filuren tuffar runt själv in i olika rum och pysslar. Sen han börjat ta sig runt själv är det bara gnäll när han är trött och vill bli buren. Känns rätt harmoniskt från typ 9 mån!
Låter lovande. V fyller snart 9 månader så snart är vi där :D
 
Här rullar det på i full fräs! Jobbar mer om dagarna nu så knodd är hemma med pappa. Pappa är understimulerad till max, även om det är roligt att ta hand om barn så klart. Själv har jag dåligt samvete för jag är ofta både trött och har ont i kroppen när jag kommer hem (fysiskt arbete och kass rygg), så jag orkar inte vara den där roliga mamman fullt ut. Tänker att det blir väl bättre framöver.

Knodd har kommit in i nån fas där han bara ska ha ersättning, ingen mat duger. Vet inte om det beror på tänderna? Han har 2 eller 3 på väg upp och 8 tänder totalt, tror det gör ont i munnen på honom. Hur många tänder har era? Vi gör ingen grej med maten, tänker att det ger sig väl till slut. Däremot har vi lite bekymmer med magen, vi fick lactulos rekommenderat på BVC men han har fortfarande glapp där han inte sköter magen utan det går några dagar emellan. Vet inte vad man gör åt det, jag blir så nervös när han inte bajsar.

DSC02110.JPG
 
Här rullar det på i full fräs! Jobbar mer om dagarna nu så knodd är hemma med pappa. Pappa är understimulerad till max, även om det är roligt att ta hand om barn så klart. Själv har jag dåligt samvete för jag är ofta både trött och har ont i kroppen när jag kommer hem (fysiskt arbete och kass rygg), så jag orkar inte vara den där roliga mamman fullt ut. Tänker att det blir väl bättre framöver.

Knodd har kommit in i nån fas där han bara ska ha ersättning, ingen mat duger. Vet inte om det beror på tänderna? Han har 2 eller 3 på väg upp och 8 tänder totalt, tror det gör ont i munnen på honom. Hur många tänder har era? Vi gör ingen grej med maten, tänker att det ger sig väl till slut. Däremot har vi lite bekymmer med magen, vi fick lactulos rekommenderat på BVC men han har fortfarande glapp där han inte sköter magen utan det går några dagar emellan. Vet inte vad man gör åt det, jag blir så nervös när han inte bajsar.

Visa bifogad fil 15400
V har 6 tänder och 2 till på väg upp. Han bajsar inte heller varje dag utan det kan gå 4-5 dagar mellan gångerna. Dock märker vi inte att han besväras av det så vi gör inget åt det. Bajsen är varken hård eller svår att få ut för honom när den väl kommer. Lactulos är annars toppen för att få fart på tröga magar 😊
 
Här rullar det på i full fräs! Jobbar mer om dagarna nu så knodd är hemma med pappa. Pappa är understimulerad till max, även om det är roligt att ta hand om barn så klart. Själv har jag dåligt samvete för jag är ofta både trött och har ont i kroppen när jag kommer hem (fysiskt arbete och kass rygg), så jag orkar inte vara den där roliga mamman fullt ut. Tänker att det blir väl bättre framöver.

Knodd har kommit in i nån fas där han bara ska ha ersättning, ingen mat duger. Vet inte om det beror på tänderna? Han har 2 eller 3 på väg upp och 8 tänder totalt, tror det gör ont i munnen på honom. Hur många tänder har era? Vi gör ingen grej med maten, tänker att det ger sig väl till slut. Däremot har vi lite bekymmer med magen, vi fick lactulos rekommenderat på BVC men han har fortfarande glapp där han inte sköter magen utan det går några dagar emellan. Vet inte vad man gör åt det, jag blir så nervös när han inte bajsar.

Visa bifogad fil 15400
Bara 4 tänder här
V har 6 tänder och 2 till på väg upp. Han bajsar inte heller varje dag utan det kan gå 4-5 dagar mellan gångerna. Dock märker vi inte att han besväras av det så vi gör inget åt det. Bajsen är varken hård eller svår att få ut för honom när den väl kommer. Lactulos är annars toppen för att få fart på tröga magar 😊
Nu blev det många citat...
Men här är det ju bajs flera gånger om dagen oftast! När jag ammade var det 1 gång i veckan och mår de inte dåligt så är det ju underbart....
 
Bara 4 tänder här

Nu blev det många citat...
Men här är det ju bajs flera gånger om dagen oftast! När jag ammade var det 1 gång i veckan och mår de inte dåligt så är det ju underbart....
Ja, jisses vad det skiljer sig mellan barn. Storebror kunde vi ställa klockan efter för han bajsade en gång om dagen ungefär samma tid.
 
Här rullar det på i full fräs! Jobbar mer om dagarna nu så knodd är hemma med pappa. Pappa är understimulerad till max, även om det är roligt att ta hand om barn så klart. Själv har jag dåligt samvete för jag är ofta både trött och har ont i kroppen när jag kommer hem (fysiskt arbete och kass rygg), så jag orkar inte vara den där roliga mamman fullt ut. Tänker att det blir väl bättre framöver.

Knodd har kommit in i nån fas där han bara ska ha ersättning, ingen mat duger. Vet inte om det beror på tänderna? Han har 2 eller 3 på väg upp och 8 tänder totalt, tror det gör ont i munnen på honom. Hur många tänder har era? Vi gör ingen grej med maten, tänker att det ger sig väl till slut. Däremot har vi lite bekymmer med magen, vi fick lactulos rekommenderat på BVC men han har fortfarande glapp där han inte sköter magen utan det går några dagar emellan. Vet inte vad man gör åt det, jag blir så nervös när han inte bajsar.

Visa bifogad fil 15400
En och en halv tand här. Jag tror ju fortfarande att rätt som det är så poppar resterande fram som popcorn :)

Nu är vi hemma från Kreta. ”Bara” 8 h försenat flyg men M skötte sig fantastiskt.
 
Här rullar det på i full fräs! Jobbar mer om dagarna nu så knodd är hemma med pappa. Pappa är understimulerad till max, även om det är roligt att ta hand om barn så klart. Själv har jag dåligt samvete för jag är ofta både trött och har ont i kroppen när jag kommer hem (fysiskt arbete och kass rygg), så jag orkar inte vara den där roliga mamman fullt ut. Tänker att det blir väl bättre framöver.

Knodd har kommit in i nån fas där han bara ska ha ersättning, ingen mat duger. Vet inte om det beror på tänderna? Han har 2 eller 3 på väg upp och 8 tänder totalt, tror det gör ont i munnen på honom. Hur många tänder har era? Vi gör ingen grej med maten, tänker att det ger sig väl till slut. Däremot har vi lite bekymmer med magen, vi fick lactulos rekommenderat på BVC men han har fortfarande glapp där han inte sköter magen utan det går några dagar emellan. Vet inte vad man gör åt det, jag blir så nervös när han inte bajsar.

Visa bifogad fil 15400

4st tänder här, 2 nere och 2 uppe.
Tänderna kan vara riktigt eländiga, speciellt när de får sådär många snabbt. Äldsta sonen fick sona första 2 som 4a månader och sen explodera det i munnen av tänderna. Han hade jobbigt med maten under många perioder när tänderna bråkade. När han fyllde 1år hade han nästan alla tänder utom de innersta kindtänderna.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 484
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 094
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 650
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 301
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp