Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat både med förlossningen och BM här och förlossningen tyckte jag skulle äta frukost och känna efter sen. Mycket riktigt, det blev bra med fart en stund efter maten. Och BM här sa att jag gärna får komma in nu och lyssna på hjärtljuden så det ska jag göra :) känns lite bättre nu. Fasen vad jobbigt det är när man börjar oroa sig!
Vad skönt!
 
@Poison-heart Skönt att du får komma in till BM! Håller tummarna för att allt låter bra. :)

Här är det full fart i magen. Och jag är trött!! Har sovit på soffan både igår och idag. Det händer typ ALDRIG, om jag inte är sjuk. Och i natt vaknade jag vrålhungrig! Efter en timme gav jag upp och gick upp och åt en macka. Hunden som sover på nedervåningen och har betingat in sig själv på ljudet av osthyveln blev milt sagt förvirrad! :D:D
Tror kroppen börjar ladda kolhydrater och sömn inför det som komma skall. Är i v39 nu så inte så konstigt kanske ;).
 
Vi har varit på bvc för läkarkoll. Han växer bra både på längden och bredden, däremot tyckte hon han var lite blek eller gul i hudtonen, så hon skulle kontakta dagvården där han var inskriven förut och ev komplettera Hbt, som ska tas om ett par veckor, med bilirubin.
Nytt besök hos sköterskan redan om en vecka.
 
i morgon blir de besök vid specialmördrar och skall diskuteras igångsättning. Hoppas att all mensvärk gjort sitt så att tappen börjar vara mogen (kan ju gärna vara öppen lite också ;) )

Så dumt för vill jag ha ett snitt blir jag beviljad det pga hur förra förlossningen gick, men går in i vecka 38 på fredag och ännu kan de inte ge nått svar om en igångsättning vilket jag önskar (sonen är igångsatt så varit med om det innan)
 
Oj vad nära det är för några av er nu! Flyttar med listan framåt igen


Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
 
Oj vad nära det är för några av er nu! Flyttar med listan framåt igen


Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt

Ja nu närmar det sig!! :bump: Kom igen bebisar, jag vill se bebisbilder snart! :love:
 
Gick ju så där på dagens möte. Igångsättning satt till 18.5 OM jag är mogen då :banghead: har ju önskat till vecka 39 så att...
 
Ligger era bebisar snällt med huvudet neråt nu?
Tycker det känns som den här sprattelbebisen vänder sig hit och dit för jämnan :cautious: igår kväll va det massa sparkar och boinkar neråt, sen har det varit himla stök och bök och mycket sammandragningar, nu sparkar uppe vid revbenen igen. Har varit så flera gånger och varje gång det sparkas neråt tänker jag att nää, nu får bebin snart inte plats att vända tillbaka, så blir det vändningsförsök och elände :nailbiting::arghh: är i vecka 32 nu. Funderar på ett spännband runt magen så bebisen stannar med huvudet ner nu :sneaky::D:love:
 
Jag är i vecka 35 och hon ligger med huvudet nedåt och det har hon gjort sedan jag gjorde TUL i vecka 32 :) Och jag hoppas att hon tänker stanna i den positionen ;)
 
Jag är ju också i v 35 och han har legat med huvudet nedåt i några veckor iaf. Har bara sparkar i övre högra delen av magen ibland med en del tryckande i vänstersidan av rumpa och rygg.
 
Min har duktigt legat med huvudet neråt sen vecka 27-28 iaf (både hos BM och på senaste två TUL).
Speciellt duktigt eftersom jag vägrade vända på mig ;)
 
Min har också huvudet ner, v 30+

Men det stökar i precis hela magen ändå

Mitt hb har störtdykt på 3 veckor så nu har jag anemi. Får skärpa till mig med järntabletterna
 
Min har också huvudet ner, v 30+

Men det stökar i precis hela magen ändå

Mitt hb har störtdykt på 3 veckor så nu har jag anemi. Får skärpa till mig med järntabletterna

Hoppas jag har som du, att den ligger med huvudet ner men stökar runt i hela magen ändå liksom! Men det känns inte så, igår kändes det precis som två små fötter som måttade sparkar på urinblåsan :o:cautious: och idag har jag sett något som absolut ser ut som konturerna av fötter som trycks ut uppe vid revbenen :D men imorn ska jag till barnmorskan och antar att hon kommer känna efter då!

Oj jobbigt med järnet! Funkar det bra med järntabletter eller får du diverse jobbiga biverkningar av dem?
 
Huvudet ner här också 36+0, dock på sniskan och fullt rörlig. Ligger just nu som en banan med rumpan upp mot höger revbensbåge och huvudet tryckt mot vänster ljumske. Allt som oftast ligger hon dock helt på höger sida.

Min bm har sagt att de största rörelserna ska kännas från naveln och uppåt, att det är en bra fingervisning på att rumpan är på rätt ställe. Och det stämmer för mig, nedanför naveln känner jag ibland svepningar men mest smårörelser som av händer, från naveln och uppåt är det rockkonsert...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 150
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 509
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 186
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp