Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, vi skrev allting på samma gång.

Varför har ni skrivit ensam vårdnad på dig?
För att sambon har noll i sgi i sverige då han jobbar i norge och om han ska få ut därifrån måste jag vara sysselsatt på minst 75% då.
Han kommer ha 3-dagars arbetsvecka, utom några få undantag, och så har han 20 veckor semester om året, så så länge han jobbar kvar där har jag ensam vårdnad, för att inte dagar ska gå till spillo.
 
För att sambon har noll i sgi i sverige då han jobbar i norge och om han ska få ut därifrån måste jag vara sysselsatt på minst 75% då.
Han kommer ha 3-dagars arbetsvecka, utom några få undantag, och så har han 20 veckor semester om året, så så länge han jobbar kvar där har jag ensam vårdnad, för att inte dagar ska gå till spillo.
Ah, vad smart av er!
 
Usch. Är rädd för att babyn ligger och trycker på nerven i (den skadade) mitt höger ben. Haft ont i ljumsken halva natten. Tänkte först att de var ligamenten men de brukar släppa inom en timme. Detta håller i sig och strålar ner mot knä.
 
För att sambon har noll i sgi i sverige då han jobbar i norge och om han ska få ut därifrån måste jag vara sysselsatt på minst 75% då.
Han kommer ha 3-dagars arbetsvecka, utom några få undantag, och så har han 20 veckor semester om året, så så länge han jobbar kvar där har jag ensam vårdnad, för att inte dagar ska gå till spillo.
Smart ur föräldradagarnas synpunkt men det kan gå illa om du råkar avlida hastigt. Då är fadern inte vårdnadshavare och kommer behöva kämpa för att få rätten till sitt barn.

Bara i all välmening :heart

Mvh Miks
 
Smart ur föräldradagarnas synpunkt men det kan gå illa om du råkar avlida hastigt. Då är fadern inte vårdnadshavare och kommer behöva kämpa för att få rätten till sitt barn.

Bara i all välmening :heart

Mvh Miks

Visst blir det lite stök som kanske inte är så roligt att ta tag i när man just förlorat sin partner, men så länge faderskapet är utrett och pappan räknas som förälder bör inte vårdnadfrågan bli allt för komplicerad om mamman dör. Gängse är att den andra föräldern får vårdnaden.

Problemet är främst om pappan inte har fått faderskapet fastställt. Då är han inte förälder.
 
Vår flytt är äntligen avklarad (bara pappersjobb på gamla lägenheten kvar), skönt att vara på plats och ha mycket mer yta innan det är dags.

Annars så börjar det bli dags för mig att använda stödstrumpor (antagligen på grund av värmen också) och det är en månad kvar på jobbet.
 
Vi har haft besök av Benjamins farmor och ena farbror idag. Det märks att det varit jobbigt för honom. Visserligen har han varit trött en stor del av dagen, men han känns annorlunda trött - verkligen som att det varit utmattande med nytt folk (farmor har han träffat förut) och med allt ljud, den där delen av familjen är rätt högljudd, alla ska överrösta varandra.
 
Märker att jag blivit jättekänslig för att höra om nån som förlorat sitt barn. Tittade på trafikpoliserna och då var det en man som berättade om hur han förlorat sin 15 månaders son pga drograttfyllerist. Mina tårar började rinna.... Förut tyckte jag såklart sånt var hemskt att höra, men nu, sen vi fick barn, är det värre.
 
Någon har haft en massa hicka idag. Vaknade vid 4 och tänkte att jag skulle slippa gå upp och kissa för att kunna ligga kvar tills klockan ringde. Men jag störde mig på fläkten så fick gå upp ändå och kunde ändå passa på att gå förbi toaletten. Sen kunde jag inte somna om för han låg och hickade. Sen har han hickat till och från hela dagen, nyss igen men jag tror jag skrämde honom så hickan gick över för jag rapade högt :o har haft lättare för rapar och sura uppstötningar senaste dagarna. Det börjar bli fullt i magen nu.
 
Väldigt lugnt i magen ikväll. Har känt något litet buffande men inte som det brukar vara. Har druckit kallt vatten och legat på vänster sida. Tycker inte om detta riktigt. Brukar vara livat vid den här tiden.
 
Sitter på ett 45min försenat tåg, längtar ännu mer än vanligt efter att sluta pendla just nu.

Jag har blivit så nojjig att det ska dra igång närsom de senaste dagarna. Sonen kom i v35+5 vilket är imorgon. Oddsen att det händer igen är väl minimala men jag har fått mycket mer sammandragningar med tyngdkänsla och molvärk än innan. Det är ju såklart heeelt normalt, som allt annat :cautious:
Jag har packat det mesta i bb väskan i alla fall och har bett sambon ta ned de minsta kläderna och lakanen till spjälsängen från vinden för tvätt. Behöver boa lite för att lugna nerverna känner jag :D
 
Har pratat både med förlossningen och BM här och förlossningen tyckte jag skulle äta frukost och känna efter sen. Mycket riktigt, det blev bra med fart en stund efter maten. Och BM här sa att jag gärna får komma in nu och lyssna på hjärtljuden så det ska jag göra :) känns lite bättre nu. Fasen vad jobbigt det är när man börjar oroa sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 200
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 445
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 543
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 236
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp