Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
16/6 KattenKorven, flicka, 3840 g, 51 cm, kl 01:12
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
24/6 IsisEm, pojke, 3365 g, 51 cm, kl 05:18. Igångsättning pga vattenavgång, slutade med akutsnitt
27/6 Manji, flicka, 3000 g, 49 cm kl 16:56
28/6 Hjartagna, pojke, 3910 g, 52 cm, 35 cm huvud. Kl 10:52
30/6 Cilla89a, flicka, 2735 g, 46 cm kl 16.56
30/6 Honungshumlan, flicka, 4275 g, 54 cm, kl 08.49
 
Jag har blivit förkyld:down::cry:

Ni som har barn sen innan, brukar bebis (helammas) lätt insjukna eller klarar dom sig? På 1177 stod det att man ska tänka på handhygien, tycke jag lät lite... patetiskt, vad hjälper det liksom?
 
Skitdag bokstavligt talat. Tror vi bytt minst 15 blöjor idag med :turd: vet inte om han beställer mera mjölk eller haft magknip men suttit konstant vid bröstet. Inte kunnat vara själv idag. Hoppas på bättre dag i morgon
 
Jag har blivit förkyld:down::cry:

Ni som har barn sen innan, brukar bebis (helammas) lätt insjukna eller klarar dom sig? På 1177 stod det att man ska tänka på handhygien, tycke jag lät lite... patetiskt, vad hjälper det liksom?

Kikar in från vintertråden - min erfarenhet är att bebisen ofta klarar sig under de omständigheterna (både för att du är vuxen och inte kommer glömma bort dig och sitta och snora på bebisen och för att du bjussar på antikroppar genom amningen). Vi blev magsjuka hela familjen när vår bebis var tre veckor, han var den enda som klarade sig... men ja, handhygien är viktigt!
 
Fan fan fan, har fått blåsor på underläppen (har herpes). Hur ska jag kunna hålla mig från att pussa på sonen, det gör jag ju massor hela tiden :arghh::cry::cry::cry:. Får skicka sambon till apoteket idag när han ändå ska åka och handla och sen hålla tummarna att det går över fort.
Är väl bara en tidsfråga innan sonen smittas, då både pappan och jag har det, men ser gärna att det dröjer så länge som möjligt.
 
Bf imon och jag börjar undra om det är för sent att ångra sig :angel::arghh:
Jo lite sent nu kanske :p

Vi har fått ihop spjälsängen nu och alla kläder är tvättade och klara. Nu ska vi bara packa BB-väskan och organisera upp allt lite vid skötborden. Behöver inhandla lite smått som ammningsinlägg (vad är det ens för nåt....) och purelan eller vad det heter. Måste montera babyskyddet med. V 37 nu, känner mig lite stressad faktiskt. Drar det igång inatt så har vi problem
 
Jo lite sent nu kanske :p

Vi har fått ihop spjälsängen nu och alla kläder är tvättade och klara. Nu ska vi bara packa BB-väskan och organisera upp allt lite vid skötborden. Behöver inhandla lite smått som ammningsinlägg (vad är det ens för nåt....) och purelan eller vad det heter. Måste montera babyskyddet med. V 37 nu, känner mig lite stressad faktiskt. Drar det igång inatt så har vi problem
Ja det där med förberedelser :p även om jag bara är i vecka 32 så vill jag också snart packa BB-väska osv. Idag beställde jag iaf lite amningskläder :D måste köpa babyskydd och ett skötbord att lägga över spjälsängen tänkte jag. Men energin just nu efter en arbetsdag är så låg att jag nästan bara orkar sitta i soffan :grin:
 
Ja det där med förberedelser :p även om jag bara är i vecka 32 så vill jag också snart packa BB-väska osv. Idag beställde jag iaf lite amningskläder :D måste köpa babyskydd och ett skötbord att lägga över spjälsängen tänkte jag. Men energin just nu efter en arbetsdag är så låg att jag nästan bara orkar sitta i soffan :grin:
Ja packa på. Jag är tacksam att jag hade att en väska (nästan klart) när sambon fick åka hem och hämta saker när vi hamnade på neo.
 
Bf idag, inga känningar alls överhuvudtaget...
Vill att det ska dra igång samtidigt som jag njuter varje sekund nu innan den hemska smärtan gör entré..
Det som känns jobbigast är ju o lämna bort vår lilla tjej på 16 månader och att inte veta NÄR det är dags, om vi måste köra henne mitt i natten osv..
 
Det här med att byta blöja på natten. Storebror bajsade aldrig på nätterna så behövde därför aldrig byta pga det. Lillebror däremot bajsar. Men jag somnar alltid ifrån det. Typ han vill amma, bajsar under amningen så jag tänker att okej, vi ammar klart och så byter jag. Men somnar i stället :o

Känns ju inte riktigt bra (en normal natt äter han 21:30-02-05 ungefär) oftast mitt i natten han bajsar
 
Det här med att byta blöja på natten. Storebror bajsade aldrig på nätterna så behövde därför aldrig byta pga det. Lillebror däremot bajsar. Men jag somnar alltid ifrån det. Typ han vill amma, bajsar under amningen så jag tänker att okej, vi ammar klart och så byter jag. Men somnar i stället :o

Känns ju inte riktigt bra (en normal natt äter han 21:30-02-05 ungefär) oftast mitt i natten han bajsar
Då hade jag sett till att inte somna.
Sitta upp och amma eller tända en liten sänglampa eller vad som helst..
 
Det här med att byta blöja på natten. Storebror bajsade aldrig på nätterna så behövde därför aldrig byta pga det. Lillebror däremot bajsar. Men jag somnar alltid ifrån det. Typ han vill amma, bajsar under amningen så jag tänker att okej, vi ammar klart och så byter jag. Men somnar i stället :o

Känns ju inte riktigt bra (en normal natt äter han 21:30-02-05 ungefär) oftast mitt i natten han bajsar
Byt blöja innan han ammar? Då ligger han inte i det längre än från gången innan.
 
Det här med att byta blöja på natten. Storebror bajsade aldrig på nätterna så behövde därför aldrig byta pga det. Lillebror däremot bajsar. Men jag somnar alltid ifrån det. Typ han vill amma, bajsar under amningen så jag tänker att okej, vi ammar klart och så byter jag. Men somnar i stället :o

Känns ju inte riktigt bra (en normal natt äter han 21:30-02-05 ungefär) oftast mitt i natten han bajsar
Du kanske kan amma en stund för att stilla värsta hungern, gå upp och byta när han bajsat och sen kan ni fortsätta och somna tillsammans? Så gjorde vi i natt :)
 
Barnet vägrar sova :arghh:. Det ska snuttas, snackas, ögonen faller ihop och så börjar det om max två minuter senare.
Han blir 12 veckor på måndag. Undrar om det är nån kombination av värmen och ett utvecklingssprång. Han söker och håller betydligt mer ögonkontakt än tidigare.

Imorgon är det dags kolla nytt Hb. 7 mil enkel resa för ett ynka blodprov, ge mig nål och rör så fixar jag själv känner jag :p.
 
Var på sista planerade kollen igår. UL visade att barnen mår bra och är troligen normalstora. Men någon gång de senaste tre veckorna har tvilling 2 vänt sig till säte:meh: hur i helsike hon har lyckats med det är ju en bra fråga, det var ju liksom svårt att se något på UL nu då det är så trångt och armar och ben typ överallt.. Jaja, nr 1 låg iaf kvar djupt ner med huvudet så det ska ju gå med vaginalt ändå (men känns ju lite läskigt att nr 2 kan komma ut i säte:nailbiting:).
Sedan vidare till läkare. Sa att jag inte ska gå mer än över helgen iaf. Erbjöd mig att kolla hur det ligger till där nere och göra hinnesvepning. Kollen visade typ öppen 5 cm!:up: (Konstigt, med storebror var jag öppen 5 cm när jag kom in med jäkligt intensiva värkar.) Läkarn sa att vi skulle hem och vila och invänta värkar eftersom vi bor nära. Han trodde på barn senare under dagen. Det har ju dock inte hänt nåt (mer än massa slem) sedan dess..:meh: Får väl hoppas på idag istället. Kom igen nu bebisarna!
 
Var på sista planerade kollen igår. UL visade att barnen mår bra och är troligen normalstora. Men någon gång de senaste tre veckorna har tvilling 2 vänt sig till säte:meh: hur i helsike hon har lyckats med det är ju en bra fråga, det var ju liksom svårt att se något på UL nu då det är så trångt och armar och ben typ överallt.. Jaja, nr 1 låg iaf kvar djupt ner med huvudet så det ska ju gå med vaginalt ändå (men känns ju lite läskigt att nr 2 kan komma ut i säte:nailbiting:).
Sedan vidare till läkare. Sa att jag inte ska gå mer än över helgen iaf. Erbjöd mig att kolla hur det ligger till där nere och göra hinnesvepning. Kollen visade typ öppen 5 cm!:up: (Konstigt, med storebror var jag öppen 5 cm när jag kom in med jäkligt intensiva värkar.) Läkarn sa att vi skulle hem och vila och invänta värkar eftersom vi bor nära. Han trodde på barn senare under dagen. Det har ju dock inte hänt nåt (mer än massa slem) sedan dess..:meh: Får väl hoppas på idag istället. Kom igen nu bebisarna!
Jag tyckte de sa på kursen att tvillingar ofta ligger en upp och en ner, möjligen att de vänder runt den andra när första kommit ut.. Vi pratade inte mer om det då ingen väntade tvillingar. Men det går nog bra det där. Heja heja!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 078
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 351
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 090
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp