Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första natten hemma har gått bra. Det var lite stressigt på kvällen att ta sig hem via två apotek i jakten på fragminsprutorna. Fixade lite småsaker snabbt medan föräldrarna var här. Det kändes som att det blev sent med hans mat, är så rädd att vi ska tappa det här med amningen igen. Han blev kinkig och jag blev stressad så till slut fick jag säga åt föräldrarna att bara gå. Det är skitjobbigt att känna att jag inte klarar mig själv. Sen lugnade allt ner sig, men jag tror vi satt i typ fyra timmar i soffan och ammade/myste i omgångar. Tycker vi hanterat det hela rätt bra ändå.

Känslorna är lite kaos. Superkänslig! Jag har inte orkat tänka på förlossningen riktigt heller eftersom jag knappt varit ifred. Hormoner spelar väl in. Som första gången jag sjöng en vaggvisa för mitt barn, kom en och en halv vers innan jag satt och bölade... hade fått brev av pappan också, i första korta brevet stod att han skulle förflyttas, kanske samma vecka, oklart var. Då bröt jag ihop en stund vid tanken på att han kanske redan hunnit flytta när jag ringde om barnet och han kanske inte ens visste att hans son blivit född! Sen öppnade jag nästa brev och där stod det ju att han blev glad att jag hade ringt.. störtgrinade i onödan alltså. Nu kanske jag ska avvakta med att skicka bilder bara tills vi vet var han hamnar.

Bebis är mätt och sover på mitt bröst :heart tänkte prova om han vill ligga i nestet en liten stund så mamma kan få ta en dusch.
 
Är det någon här som har problem med kramp i vaden? Alltså, jag får sådana sjuka krampanfall på mornarna när jag vaknar så jag nästan vill grina. Stackars sambon undrar vad som tagit åt mig :laugh: jag tar extra magnesium nu iaf. Det värsta är att efter ett sånt krampanfall har jag ont i vaden resten av dagen, som värsta träningsvärken.
Endast 14 arbetsdagar kvar nu tills jag går på ledighet:bump: fy fan vad skönt det ska bli!
 
@IsisEm - det är vanligt att känslorna löper amok tillsammans med hormonerna har jag förstått.
Jag drabbades nog av den sk tredagars bluesen. Grät för allt och inget och ville både slippa bebis och samtidigt rädda honom från vad han grät för när han grät.
Hoppas du kan ta den där duschen i lugn och ro.
 
Är det någon här som har problem med kramp i vaden? Alltså, jag får sådana sjuka krampanfall på mornarna när jag vaknar så jag nästan vill grina. Stackars sambon undrar vad som tagit åt mig :laugh: jag tar extra magnesium nu iaf. Det värsta är att efter ett sånt krampanfall har jag ont i vaden resten av dagen, som värsta träningsvärken.
Endast 14 arbetsdagar kvar nu tills jag går på ledighet:bump: fy fan vad skönt det ska bli!

Jag får också så! Helt galet, måste typ kasta mig ur sängen mitt i natten ibland och trampa ner hälen för att få slut på eländet :cautious::D det är ju liksom inte någon vanlig liten kramp heller som man kan ignorera utan bara drar i benet utav bara helsike :eek: är det magnesium man ska käka alltså?
 
Jag får också så! Helt galet, måste typ kasta mig ur sängen mitt i natten ibland och trampa ner hälen för att få slut på eländet :cautious::D det är ju liksom inte någon vanlig liten kramp heller som man kan ignorera utan bara drar i benet utav bara helsike :eek: är det magnesium man ska käka alltså?
Hade också så från ca mitten av graviditeten. Tog magnesium dagligen. Det försvann inte, men blev betydligt bättre. Märkte det framförallt om jag glömde ta nån kväll. Då jäklar drog det under natten.
 
Jag får också så! Helt galet, måste typ kasta mig ur sängen mitt i natten ibland och trampa ner hälen för att få slut på eländet :cautious::D det är ju liksom inte någon vanlig liten kramp heller som man kan ignorera utan bara drar i benet utav bara helsike :eek: är det magnesium man ska käka alltså?
Eller hur!!! Det gör ont som fan, har aldrig upplevt liknande innan! Ja, magnesium brukar vara bra men läste att man kan behövs extra kalcium också.
 
Är det någon här som har problem med kramp i vaden? Alltså, jag får sådana sjuka krampanfall på mornarna när jag vaknar så jag nästan vill grina. Stackars sambon undrar vad som tagit åt mig :laugh: jag tar extra magnesium nu iaf. Det värsta är att efter ett sånt krampanfall har jag ont i vaden resten av dagen, som värsta träningsvärken.
Endast 14 arbetsdagar kvar nu tills jag går på ledighet:bump: fy fan vad skönt det ska bli!

Jag tar ett tillskott från alpha plus som heter Mamma som har både magnesium, kalcium och en massa annat som är bra som ex järn. Efter att jag börjat ta dem försvann vadkramperna. De ska vara bra när man ammar också (står det på burken i alla fall :D)
 
Blev en utflykt till grannstaden idag. Tanken var att vi skulle sköta lite ärenden men gick inte så bra. Tar ca 35 min att köra men den yngsta mannen blev hungrig mitt i resan så fick stanna och amma på en skogsväg. Storebror sov när vi kom fram så passade på att åka ut till mannens sommarstuga (eller hans mamma) för att se hur de började se ut när de tagit ner lite träd där. Visade sig att svärmor och man var där så blev lite babygos. När vi körde in till stan bajsade Lilleman ner sig. In på en mack för att byta. Ute i bilen blev han hungrig igen. Ammade på biltemas parkering så länge storebror och mannen var inne och handlade lite grejs där. Nappen tappade vi bort någonstans.

Till slut gav jag upp. Hela resan tog 3 timmar totalt och de vi fick handlat var en ny spegel till bilen så att vi ser båda barnen där bak. Fanns 10 saker till vi borde handlat. Men nöjda att vi kom iväg i alla fall
 
Ja tyvärr satan vad ont det gör!!
Kommer på morgonen, inte varje morgon men tillräckligt ofta för att det ska ömma i vaderna även dagtid :wtf::down:

Är det någon här som har problem med kramp i vaden? Alltså, jag får sådana sjuka krampanfall på mornarna när jag vaknar så jag nästan vill grina. Stackars sambon undrar vad som tagit åt mig :laugh: jag tar extra magnesium nu iaf. Det värsta är att efter ett sånt krampanfall har jag ont i vaden resten av dagen, som värsta träningsvärken.
Endast 14 arbetsdagar kvar nu tills jag går på ledighet:bump: fy fan vad skönt det ska bli!
 
Blev en utflykt till grannstaden idag. Tanken var att vi skulle sköta lite ärenden men gick inte så bra. Tar ca 35 min att köra men den yngsta mannen blev hungrig mitt i resan så fick stanna och amma på en skogsväg. Storebror sov när vi kom fram så passade på att åka ut till mannens sommarstuga (eller hans mamma) för att se hur de började se ut när de tagit ner lite träd där. Visade sig att svärmor och man var där så blev lite babygos. När vi körde in till stan bajsade Lilleman ner sig. In på en mack för att byta. Ute i bilen blev han hungrig igen. Ammade på biltemas parkering så länge storebror och mannen var inne och handlade lite grejs där. Nappen tappade vi bort någonstans.

Till slut gav jag upp. Hela resan tog 3 timmar totalt och de vi fick handlat var en ny spegel till bilen så att vi ser båda barnen där bak. Fanns 10 saker till vi borde handlat. Men nöjda att vi kom iväg i alla fall
Visst är det en utmaning att uträtta ngt överhuvudtaget?:D
Var och vaccinerade hunden igår, och pga övernojig matte så duger inte veterinären i närmaste stan så det blev en liten utflykt. SÅ tacksam att jag bara hade lillebror med mig. Han sov hela vägen dit, hela besöket och hela vägen hem. Vaknade på gårdsplanen och var HANGRY. Det kallar jag timing :up:.
 
Varit hos en kollega på pizzakväll. Så härligt träffa kollegorna igen. Var in en sväng på jobbet först, kändes konstigt att kliva in och veta att det dröjer tills jag ska jobba igen.
Lilleman hängde såklart med och det gick bra :).
Tanken var först att han skulle vara med pappan, men ingen av dom (ffa inte pappan) kände sig tillräckligt redo för nappflaskan.
 
Igår (30/6) kom även våran lilla madame :love:
Och det gick snabbt!
Ringde förlossningen 15.00 och tyckte då att det gjorde lite för ont för att kunna vara hemma. Körde 6 mil till förlossningen och 16.56 var hon ute :eek:
Blev förvånad över hur liten hon är, 46 cm lång och bara 2735 gram tung.
Är kvar på BB över natten åtminstone och sambon fick stanna även han, känns tryggt!
 
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
16/6 KattenKorven, flicka, 3840 g, 51 cm, kl 01:12
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
24/6 IsisEm, pojke, 3365 g, 51 cm, kl 05:18. Igångsättning pga vattenavgång, slutade med akutsnitt
27/6 Manji, flicka, 3000 g, 49 cm kl 16:56
28/6 Hjartagna, pojke, 3910 g, 52 cm, 35 cm huvud. Kl 10:52
30/6 Cilla89a, flicka, 2735 g, 46 cm kl 16.56
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 980
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 384
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 116
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 992
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp