Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte de sa på kursen att tvillingar ofta ligger en upp och en ner, möjligen att de vänder runt den andra när första kommit ut.. Vi pratade inte mer om det då ingen väntade tvillingar. Men det går nog bra det där. Heja heja!

Nope, ingen vändning görs på tvillingar. Däremot står alltid en person och håller i tvilling 2 på utsidan magen när nr 1 är ute så den inte ska lägga sig på tvären (gör den det blir det ks).
Tvillingar verkar kunna ligga åt alla möjliga håll enligt tvillinggrupp på fb. Men som sagt nr 1 bestämmer iaf om det går att föda vaginalt eller inte.
 
Besök hos BM idag. Allt såg bra ut :) och bebis ligger med huvudet ner. kilona börjar stadigt gå upp..
13-14 kilo har jag gått upp nu i vecka 33 :o hoppas inte det blir så mycket mer nu för det börjar bli tungt :nailbiting:
 
Besök hos BM idag. Allt såg bra ut :) och bebis ligger med huvudet ner. kilona börjar stadigt gå upp..
13-14 kilo har jag gått upp nu i vecka 33 :o hoppas inte det blir så mycket mer nu för det börjar bli tungt :nailbiting:

Var också hos BM igår. Det blev ett supersnabbt besök, hon kände lite, mätte magen, lyssnade på hjärtljuden och tog blodtryck. Allt såg bra ut!
Nu har jag inga fler besök inbokade förutom ett dagen efter beräknat datum, om knappt tre veckor :nailbiting: så vi får väl se om jag går på det eller om bebisen vill komma ut innan det!
 
Förresten hur går era tankar om namn till bebisarna? Jag har flera flicknamn som jag tycker är jättefina men gissar på att det här är en pojke och jag kommer seriöst inte på ett enda pojknamn jag verkligen kan tänka mig!! Gahh!! :arghh:
 
Var också hos BM igår. Det blev ett supersnabbt besök, hon kände lite, mätte magen, lyssnade på hjärtljuden och tog blodtryck. Allt såg bra ut!
Nu har jag inga fler besök inbokade förutom ett dagen efter beräknat datum, om knappt tre veckor :nailbiting: så vi får väl se om jag går på det eller om bebisen vill komma ut innan det!
Haha, min bokade också in ett möte ett par dagar efter BF. Första tanken var att men hallå, då är ju bebisen ute :laugh: men det trodde nog inte barnmorskan :cool:
 
Nope, ingen vändning görs på tvillingar. Däremot står alltid en person och håller i tvilling 2 på utsidan magen när nr 1 är ute så den inte ska lägga sig på tvären (gör den det blir det ks).
Tvillingar verkar kunna ligga åt alla möjliga håll enligt tvillinggrupp på fb. Men som sagt nr 1 bestämmer iaf om det går att föda vaginalt eller inte.
En tvillingmamma här, tvilling 1 vände på sig så att hon låg i säte så att det blev ks i alla fall. Hon vände sig sent sent i graviditeten. Hoppas dom kommer snart!
 
En tvillingmamma här, tvilling 1 vände på sig så att hon låg i säte så att det blev ks i alla fall. Hon vände sig sent sent i graviditeten. Hoppas dom kommer snart!

Jag hoppas de har rätt i mitt fall när de säger att tv1 ligger alldeles för djupt ner med huvudet för att vända på sig, men man ska väl inte bli förvånad för något längre:cautious:
 
Idag är min lilla skrutt två veckor gammal! Vi gick en promenad i morse men fick stanna för mat efter halva vägen ungefär. Sen var vi hos mormor och morfar en ganska bra stund. Bebis sov mest och vi spelade spel. Skrattade "tyvärr" en hel del så nu har jag lite ont i magen... jäkla snitt.
 
Vi fick en flicka imorse! ❤️

Vattnet gick delvis efter matchen i lördags kväll och vi fick komma in och kolla upp det. Igår hade jag väldigt ont av värkarna och fick tillslut komma in för kontroll på kvällen, trots att det bara var 10 minuter mellan värkarna då. Men eftersom jag redan var 4 cm öppen så fick vi vara kvar. Sen gick allt väldigt smidigt och bra.
 
Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Födda
16/4 hemlig, pojke (Benjamin), 2366 gram, 48 cm, kl 17.38 akutsnitt
16/6 KattenKorven, flicka, 3840 g, 51 cm, kl 01:12
18/6 vinkelina, pojke. 4190g, 52 cm kl 23:49. Igångsättning
24/6 IsisEm, pojke, 3365 g, 51 cm, kl 05:18. Igångsättning pga vattenavgång, slutade med akutsnitt
27/6 Manji, flicka, 3000 g, 49 cm kl 16:56
28/6 Hjartagna, pojke, 3910 g, 52 cm, 35 cm huvud. Kl 10:52
30/6 Cilla89a, flicka, 2735 g, 46 cm kl 16.56
30/6 Honungshumlan, flicka, 4275 g, 54 cm, kl 08.49
9/7 Zaga, flicka, 3225 g, 49 cm, kl 03.14
 
Vi fick en flicka imorse! ❤️

Vattnet gick delvis efter matchen i lördags kväll och vi fick komma in och kolla upp det. Igår hade jag väldigt ont av värkarna och fick tillslut komma in för kontroll på kvällen, trots att det bara var 10 minuter mellan värkarna då. Men eftersom jag redan var 4 cm öppen så fick vi vara kvar. Sen gick allt väldigt smidigt och bra.


Grattis! 😍
 
Fast vänta lite, jag står först i juli o fortfarande inte fått så försök inte!! :rage:
:D:D:D
Äsch då! Jag som såg min chans att smita före i kön! :D

*kl* BM-besök i dag och hen ligger fortfarande med huvudet nedåt. :bow: Lite högre blodtryck än jag haft förut, var uppe på 134/85 istället för 120-125/60-70 som jag har brukat ligga på. Mina händer och fötter har svullnat lite också. Sjukt obehagligt! Stackars de/er som har haft såhär under graviditeten. Händerna känns jättevarma och stela. :crazy: Nå, jag får väl vara tacksam att det kommer nu när det är max 3 veckor kvar och att jag har fått slippa det tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 077
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 346
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 084
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp