Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lider med dig @IsisEm
Själv sitter jag med tårar i ögonen för att ungen bara skriker i vagnen. Försökte gå en promenad med mamma och hunden, men fick vända typ 300 meter hemifrån. Ser ingen anledning att fortsätta gå när han gallskriker. Han mår inte bra, jag mår definitivt inte bra.
Mamma fick fortsätta själv med hunden.

Just nu känner jag bara att jag hatar vagnen lika mycket som barnet :o. Vill typ aldrig mer prova mer för det enda han gör, 9 av 10 gånger, är gråter hysteriskt i den. Ska köpa tio olika bärdon istället. Typ.....

Det är väldigt tuggande på fingrarna för bebis del. Undrar om det är tänder redan?
 
Lider med dig @IsisEm
Själv sitter jag med tårar i ögonen för att ungen bara skriker i vagnen. Försökte gå en promenad med mamma och hunden, men fick vända typ 300 meter hemifrån. Ser ingen anledning att fortsätta gå när han gallskriker. Han mår inte bra, jag mår definitivt inte bra.
Mamma fick fortsätta själv med hunden.

Just nu känner jag bara att jag hatar vagnen lika mycket som barnet :o. Vill typ aldrig mer prova mer för det enda han gör, 9 av 10 gånger, är gråter hysteriskt i den. Ska köpa tio olika bärdon istället. Typ.....

Det är väldigt tuggande på fingrarna för bebis del. Undrar om det är tänder redan?
Har ni inte bytt till sittdel ännu så kan det mycket väl bli bättre när ni väl gör det!
Men jag förstår din känsla mycket väl, vårt vagnrekord utan skrik innan sittdelen var 20 minuter och då sov hon när jag la henne där...
 
Har ni inte bytt till sittdel ännu så kan det mycket väl bli bättre när ni väl gör det!
Men jag förstår din känsla mycket väl, vårt vagnrekord utan skrik innan sittdelen var 20 minuter och då sov hon när jag la henne där...
Redan bytt...Det är ofta samma sak i babyskyddet i bilen med. Gallskrik, om man inte lyckas pricka in precis i rätt trötthetsfas.
 
Lider med dig @IsisEm
Själv sitter jag med tårar i ögonen för att ungen bara skriker i vagnen. Försökte gå en promenad med mamma och hunden, men fick vända typ 300 meter hemifrån. Ser ingen anledning att fortsätta gå när han gallskriker. Han mår inte bra, jag mår definitivt inte bra.
Mamma fick fortsätta själv med hunden.

Just nu känner jag bara att jag hatar vagnen lika mycket som barnet :o. Vill typ aldrig mer prova mer för det enda han gör, 9 av 10 gånger, är gråter hysteriskt i den. Ska köpa tio olika bärdon istället. Typ.....

Det är väldigt tuggande på fingrarna för bebis del. Undrar om det är tänder redan?
Tack detsamma :heart

Dagen fortsätter i irritationens tecken. Ungen blev övertrött innan det var dags att gå och jag blev irriterad på morsan. Hon är så jävla onödig ibland! Och när vi anpassar oss efter någon annan slutar det oftast med trött eller hungrigt barn och irriterad och stressad jag. För jag tänker att "det går nog bra". Men det gör ju inte det! Jag ska sluta med sånt. Men gör antagligen samma misstag nästa gång också... hela dagen är skit! Hela dygnsrytmen är rubbad liksom. Blä...
 
Tack detsamma :heart

Dagen fortsätter i irritationens tecken. Ungen blev övertrött innan det var dags att gå och jag blev irriterad på morsan. Hon är så jävla onödig ibland! Och när vi anpassar oss efter någon annan slutar det oftast med trött eller hungrigt barn och irriterad och stressad jag. För jag tänker att "det går nog bra". Men det gör ju inte det! Jag ska sluta med sånt. Men gör antagligen samma misstag nästa gång också... hela dagen är skit! Hela dygnsrytmen är rubbad liksom. Blä...

Tufft!!! Om det är till någon tröst är det en ny dag imorgon och den kan ju liksom bara bli bättre! :up::up:

Vad gäller kursen skulle jag satsa på att försöka snappa upp så mycket det går, även om bebin är kinkig och du inte kan göra så mycket där och då kan det ju funka finemang hemma en annan dag!
Har börjat träna lite hemma med en pilatesboll och kettlebell och vissa dagar kan jag göra ett helt pass, andra dagar en övning och ytterligare alla blir det 45 amningspauser men nån nytta gör det väl på sikt ändå tänker jag :D
 
Någon annan som har kraftig utdrivningsreflex även på det bröst som inte ammas och som de gör ”ont”på när mjölken rinner ut.
 
Lider med dig @IsisEm
Själv sitter jag med tårar i ögonen för att ungen bara skriker i vagnen. Försökte gå en promenad med mamma och hunden, men fick vända typ 300 meter hemifrån. Ser ingen anledning att fortsätta gå när han gallskriker. Han mår inte bra, jag mår definitivt inte bra.
Mamma fick fortsätta själv med hunden.

Just nu känner jag bara att jag hatar vagnen lika mycket som barnet :o. Vill typ aldrig mer prova mer för det enda han gör, 9 av 10 gånger, är gråter hysteriskt i den. Ska köpa tio olika bärdon istället. Typ.....

Det är väldigt tuggande på fingrarna för bebis del. Undrar om det är tänder redan?

Hur gammal är bebis? :)
Runt 3 månader börjar de upptäcka händerna och gnager på dem konstant :heart

/hösttråd -16/vintertråd -18/-19
 
Någon annan som har kraftig utdrivningsreflex även på det bröst som inte ammas och som de gör ”ont”på när mjölken rinner ut.

Ont gör det inte på mig, men det läcker något kopiöst. Jag fyller lätt upp en uppsamlingskupa på 60-70ml på det ena bröstet. Tyvärr gör det att liggamma inte funkar så bra, så det är bara att sätta sig i soffan mitt i natten :cautious:. Det har blivit lite bättre sedan jag alltid börjar med det lågproducerande bröstet, låter det andra läcka i uppsamlaren. Häller över läckaget på flaska, ger henne det och avslutar med att amma det högproducerande bröstet. Jag hoppas att det kommer att jämna ut produktionen lite. Nu ger de 60ml vs 120ml när jag pumpar.

Som väl är verkar det inte bekymra A att få byta mellan sugteknik bröst till flaska under samna måltid. Jag fick leta upp en flaska med väldigt litet hål bara.
 
Lider med dig @IsisEm
Själv sitter jag med tårar i ögonen för att ungen bara skriker i vagnen. Försökte gå en promenad med mamma och hunden, men fick vända typ 300 meter hemifrån. Ser ingen anledning att fortsätta gå när han gallskriker. Han mår inte bra, jag mår definitivt inte bra.
Mamma fick fortsätta själv med hunden.

Just nu känner jag bara att jag hatar vagnen lika mycket som barnet :o. Vill typ aldrig mer prova mer för det enda han gör, 9 av 10 gånger, är gråter hysteriskt i den. Ska köpa tio olika bärdon istället. Typ.....

Det är väldigt tuggande på fingrarna för bebis del. Undrar om det är tänder redan?

Tråkigt att det inte funkar med vagnen! Funkar det för er med bärsele? När barnet är hyfsat stadigt i kroppen kan man ju bära på ryggen vilket jag tycker är sååå mycket bättre än på magen, känns som att ha en mysig ryggsäck på sig bara :D:love: våra barn har älskat att få sitta i bärsele på ryggen och kika på världen, vi har gjort några riktiga långvandringar så och har även skaffat en bärstol som funkar när de är ännu större.
 
Tråkigt att det inte funkar med vagnen! Funkar det för er med bärsele? När barnet är hyfsat stadigt i kroppen kan man ju bära på ryggen vilket jag tycker är sååå mycket bättre än på magen, känns som att ha en mysig ryggsäck på sig bara :D:love: våra barn har älskat att få sitta i bärsele på ryggen och kika på världen, vi har gjort några riktiga långvandringar så och har även skaffat en bärstol som funkar när de är ännu större.
Ja han gillar sitta nära. Vi har sele och jag har köpt två olika bärsjalar som kommer nästa vecka. Han är inte helt stadig i nacken än, så vi bär mage mot mage än.

Hur gammal är bebis? :)
Runt 3 månader börjar de upptäcka händerna och gnager på dem konstant :heart

/hösttråd -16/vintertråd -18/-19
Drygt 4 månader. Han är dock född tidigt så knappt 3 månader korrigerat. Så det stämmer in på tiden.
 
Ua och ok i pannan på eftergranskningen idag. Sedan detta eviga tjat om preventivmedel. Jag vill inte ha nått som ger ökade blödningar då jag sedan innan har väldigt riklig mens. Är inte heller intresserad av spiral eller stav som man måste plocka ut. Så vi kör med kondom, vilket inte verkar ok då de tjatas om annat hela tiden. Mannen funderar på sterilisering när vi är klara med barn
 
Idag var sista mötet med Bm innan BF :banana: hoppas jag slipper gå dit mer... hon hade bokat en tid hos en psykolog nästa vecka för att jag ska få prata ut lite inför förlossningen. Tror hon har lite dåligt samvete för att den andra BM va så klantig även om det inte är hennes fel. Hon är iaf väldigt mån om att jag ska känna mig trygg.
Är det någon här som testat en huskur för att dra igång förlossning? :p Har hört bla att hallonbladste kan funka. Läste om en ”förlossningsdrink” som funkat för en annan med
En skvätt champagne/bubbel
Lite ricinolja
Mangopure
Mandelmjöl
Vet dock inte om jag vågar testa :nailbiting: ricinolja sätter väl fart på magen som tusan?!
 
Här är en till som inte är så förtjust i vagn. Igår fick jag bära henne i famnen hem efter halva promenaden. Hade inte selen med dumt nog. Jag tänker testa att sätta babyskyddet på vagnen och se om hon blir nöjdare av att kunna se sig omkring lite. Annars får det bli sele för hela slanten ett tag.

Storebror är förkyld med 38.7 i feber. Hoppas att A klarar sig undan förskolebacillerna :nailbiting:
 
Idag var sista mötet med Bm innan BF :banana: hoppas jag slipper gå dit mer... hon hade bokat en tid hos en psykolog nästa vecka för att jag ska få prata ut lite inför förlossningen. Tror hon har lite dåligt samvete för att den andra BM va så klantig även om det inte är hennes fel. Hon är iaf väldigt mån om att jag ska känna mig trygg.
Är det någon här som testat en huskur för att dra igång förlossning? :p Har hört bla att hallonbladste kan funka. Läste om en ”förlossningsdrink” som funkat för en annan med
En skvätt champagne/bubbel
Lite ricinolja
Mangopure
Mandelmjöl
Vet dock inte om jag vågar testa :nailbiting: ricinolja sätter väl fart på magen som tusan?!

Vad bra att din vanliga BM bokat tid hos psykologen :).

Ricinolja har jag fått höra kan vara farligt. Så det hade jag inte vågat mig på. Det är sjukt segt de sista veckorna, än mer dagarna som man går över. Men trot eller ej så kommer bebis ut rätt var det är.

Är du trött så sov på dagen. Ofta drar värkarna igång nattetid och det är inte ovanligt att man är vaken över ett dygn vid en förlossning. Även om det låter trist så är att vila en bra idé :)
 
Vad bra att din vanliga BM bokat tid hos psykologen :).

Ricinolja har jag fått höra kan vara farligt. Så det hade jag inte vågat mig på. Det är sjukt segt de sista veckorna, än mer dagarna som man går över. Men trot eller ej så kommer bebis ut rätt var det är.

Är du trött så sov på dagen. Ofta drar värkarna igång nattetid och det är inte ovanligt att man är vaken över ett dygn vid en förlossning. Även om det låter trist så är att vila en bra idé :)
Nä det är nog en dum idé ja. Dumt att chansa! Vissa säger ju att promenader ska sätta fart men jag orkar gå max en km sen är jag helt färdig och har ont i kroppen :arghh:
Jag är sjukt trött fast jag nästan inte gör något på dagarna :p om jag inte lägger mig innan 11 på kvällen somnar jag i soffan och sover till kanske 8 (vaknar dock kanske 3-4 ggr o är kissnödig) och kan lätt sova ett par timmar mott på dagen. Man är så otålig och uttråkad nu så bara tanken på att gå såhär två veckor till :nailbiting:
Men som du säger, till slut kommer ju bebis såklart med buller och bång så kanske bara bra att försöka vila upp sig så mycket det bara går ;)
 
Idag var sista mötet med Bm innan BF :banana: hoppas jag slipper gå dit mer... hon hade bokat en tid hos en psykolog nästa vecka för att jag ska få prata ut lite inför förlossningen. Tror hon har lite dåligt samvete för att den andra BM va så klantig även om det inte är hennes fel. Hon är iaf väldigt mån om att jag ska känna mig trygg.
Är det någon här som testat en huskur för att dra igång förlossning? :p Har hört bla att hallonbladste kan funka. Läste om en ”förlossningsdrink” som funkat för en annan med
En skvätt champagne/bubbel
Lite ricinolja
Mangopure
Mandelmjöl
Vet dock inte om jag vågar testa :nailbiting: ricinolja sätter väl fart på magen som tusan?!

Jag var sjukt less de sista veckorna och läste mycket om vad som sätter igång förlossningen, och det är hormonet oxytocin. Och det främjas genom att man tar det väldigt lugnt, vilar, sover, är lugn och ostressad.

Så parkera dig i sängen med tv-serier, böcker och något gott att äta på ;)
 
Nä det är nog en dum idé ja. Dumt att chansa! Vissa säger ju att promenader ska sätta fart men jag orkar gå max en km sen är jag helt färdig och har ont i kroppen :arghh:
Jag är sjukt trött fast jag nästan inte gör något på dagarna :p om jag inte lägger mig innan 11 på kvällen somnar jag i soffan och sover till kanske 8 (vaknar dock kanske 3-4 ggr o är kissnödig) och kan lätt sova ett par timmar mott på dagen. Man är så otålig och uttråkad nu så bara tanken på att gå såhär två veckor till :nailbiting:
Men som du säger, till slut kommer ju bebis såklart med buller och bång så kanske bara bra att försöka vila upp sig så mycket det bara går ;)

Man är sjukt trött den sista tiden och så jädra less att man bara vill klämma ut ungen och ha det överstökat. Tillåt dig att vara trött, sov så mycket du vill. Du har dessutom världens bästa anledning att kolhydratladda :D
 
Idag var sista mötet med Bm innan BF :banana: hoppas jag slipper gå dit mer... hon hade bokat en tid hos en psykolog nästa vecka för att jag ska få prata ut lite inför förlossningen. Tror hon har lite dåligt samvete för att den andra BM va så klantig även om det inte är hennes fel. Hon är iaf väldigt mån om att jag ska känna mig trygg.
Är det någon här som testat en huskur för att dra igång förlossning? :p Har hört bla att hallonbladste kan funka. Läste om en ”förlossningsdrink” som funkat för en annan med
En skvätt champagne/bubbel
Lite ricinolja
Mangopure
Mandelmjöl
Vet dock inte om jag vågar testa :nailbiting: ricinolja sätter väl fart på magen som tusan?!
Gillar på bm, inte ricinolja ;).
 
Vi har tydligen en tröttisdag idag. Har sovit mer eller mindre hela dagen. Dock varit pigg och alert när han varit vaken. Hoppas bara att det inte är storebrors "dumma näsa" som smittat. Han är snorig nämligen och har haft lite jobbigt att andas nattetid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 358
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 961
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 928
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp