Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern var lite så, jag brukade vakna i en stor pöl av mjölk :cautious:.
Det enda som hjälpte var att sluta liggamma.
Men hon tog iaf nappen, det gör inte din eller hur?

Nej, tyvärr inte, har testat massa olika varianter, men hon tar ingen :down:
Hon somnar i princip bara vid amningen med, hon somnar aldrig när hon ligger själv nånstans heller..
 
Nej, tyvärr inte, har testat massa olika varianter, men hon tar ingen :down:
Hon somnar i princip bara vid amningen med, hon somnar aldrig när hon ligger själv nånstans heller..
Sådär var våran tjej också, född -16.
Hon började ta napp när hon var ett år, vilken dröm det blev för mig då! Henne ammade jag till sömns till amningsstopp vid 9 månader - då orkade jag inte mer. Hon vaknade 10-15 gånger varje natt bara för att snutta och jag blev tokig tillslut. Så då fick det vara bra. Inte förrän då blev det någon skillnad. Nu har hon napp när hon sover, men behöver fortfarande närhet för att komma till ro och somna.
Vi har fortfarande uppvak om man inte sover bredvid henne hela natten (1-3 st per natt) men försöker vänja henne av med att alltid ha någon nära. Ibland orkar vi och ibland inte.
Men som sagt, enda skillnaden för oss blev när jag slutade amma.
 
BVC idag och jag har bestämt mig för att byta till min vc, som numera också har BVC.
Nog för att de har ont om folk på nuvarande BVC, men kände att de varken tog sig tid för mig eller sonen varken idag eller förra gången.
Tredje sköterskan på tre besök nu :down:.
Och inte har de nån koll på prematurer heller känns det som.

Det som var droppen som fick bägaren att rinna över var att jag hann knappt klä på honom igen (och trösta, det gick så fort allt att han inte hann med och blev därför ledsen) innan de började prata om nästa patient: och säga för- och efternamn på denne!
 
Vi hade föräldragruppen idag med besök av tandsköterska. Lillen lyssnade intresserat. Sen klämde vi in en vägning hos ny sköterska på bvc då vår vabbar. Vi skulle egentligen träffas imorgon och prata mat men tar ett nytt besök om ett par veckor. Hade egentligen gärna pratat en stund men väntar in "vår" sköterska. 5,1 kg! Och 61,2 cm lång. Han är ju fortfarande rätt smal så alla byxor ser så stora ut på honom. Mjukisbyxor går ju bra för de ska ju vara lite fluffiga, men det finns lite extra utrymme i midjan liksom.
 
Idag har lillen ingen haft en bra dag. Han sov bra inatt och morgonen var bra men sen har han inte kommit till ro att sovapå hela dagen. Han har varit gnällig och velat ha tutte HELA tiden så idag slår vi nog amningsrekord. Han har bajsat hur många bajsblöjor som helst också. Kanske är det medicinen han får mot muntorsk som gjort honom lite tjorvig i magen. Och nu somnade han såklart på mig när vi ska till stallet och ta in hästarna :cautious: hoppas han somnar om i bilen..
 
BVC idag och jag har bestämt mig för att byta till min vc, som numera också har BVC.
Nog för att de har ont om folk på nuvarande BVC, men kände att de varken tog sig tid för mig eller sonen varken idag eller förra gången.
Tredje sköterskan på tre besök nu :down:.
Och inte har de nån koll på prematurer heller känns det som.

Det som var droppen som fick bägaren att rinna över var att jag hann knappt klä på honom igen (och trösta, det gick så fort allt att han inte hann med och blev därför ledsen) innan de började prata om nästa patient: och säga för- och efternamn på denne!
Har du olika sköterskor? Nä fy, låter inte trevligt alls! Vi har samma sköterska varje gång.
 
Har du olika sköterskor? Nä fy, låter inte trevligt alls! Vi har samma sköterska varje gång.
Vår slutade, så det är i väntan på hennes ersättare. Men nä, det känns inget bra att vänta längre. Tycker de borde kunna skött det bättre. Och bättre bemötande. Förra gången kändes det också som vi blev utslängda innan jag knappt klätt på barnet.
 
Sådär var våran tjej också, född -16.
Hon började ta napp när hon var ett år, vilken dröm det blev för mig då! Henne ammade jag till sömns till amningsstopp vid 9 månader - då orkade jag inte mer. Hon vaknade 10-15 gånger varje natt bara för att snutta och jag blev tokig tillslut. Så då fick det vara bra. Inte förrän då blev det någon skillnad. Nu har hon napp när hon sover, men behöver fortfarande närhet för att komma till ro och somna.
Vi har fortfarande uppvak om man inte sover bredvid henne hela natten (1-3 st per natt) men försöker vänja henne av med att alltid ha någon nära. Ibland orkar vi och ibland inte.
Men som sagt, enda skillnaden för oss blev när jag slutade amma.

Vad jobbigt :(
Men när du körde amningsstopp, hur fick du henne att sova utan tutte när hon inte tog napp?
 
Vad jobbigt :(
Men när du körde amningsstopp, hur fick du henne att sova utan tutte när hon inte tog napp?
Jag vaggade henne i sömnen och sjöng tills hon somnade. Första gångerna var det mycket arga skrik men det gick sen över och hon accepterade det hela oväntat snabbt. Jag hade ju bestämt mig så vek inte av från det en enda sekund, och då gick det fort för henne att ”glömma bort” bröstet.
 
Idag fick lillen hänga i stallet några timmar. Så tacksam att han sov i selen hela tiden!
Tog farväl av älskade gammelhästen. 26 år var han och vi har ägt honom i 20 år.. känns så tomt nu med bara en häst kvar. Tufft o va djurägare :cry:
 
Fått en tid på nya BVC (på min vc och där har jag varit bra bemött och nöjd med alla (utom kuratorn)) om två veckor.
Känns bra nu och hoppas det känns bra när vi varit där med.
 
Här hemma har vi haft lite såkallad syskonkärlek :meh:.
Först lekte storasyster doktor så att lillebror fick en bula i pannan.
Sen var jag upp och sminkade mig medan lillebror låg i vagnen och då hoppade hon fram och skrek BUU!! Otröstlig bebis som resultat. :cautious:
Nu sitter jag och matar bebis med ena ögat sminkat.. ska försöka komma ihåg att fixa det andra innan vi åker till stan :p.
 
Här hemma har vi haft lite såkallad syskonkärlek :meh:.
Först lekte storasyster doktor så att lillebror fick en bula i pannan.
Sen var jag upp och sminkade mig medan lillebror låg i vagnen och då hoppade hon fram och skrek BUU!! Otröstlig bebis som resultat. :cautious:
Nu sitter jag och matar bebis med ena ögat sminkat.. ska försöka komma ihåg att fixa det andra innan vi åker till stan :p.

Låter inte som er förmiddag av annan karaktär än vad vi haft.

Snart halloween-tider, så enögd sminkning är inte fel. Men gör sig kanske bättre om du även sovit lite sämre för en effektfull mörk ring runt 😇

Hoppas storasyster är klar med bus för idag!
 
Här hemma har vi haft lite såkallad syskonkärlek :meh:.
Först lekte storasyster doktor så att lillebror fick en bula i pannan.
Sen var jag upp och sminkade mig medan lillebror låg i vagnen och då hoppade hon fram och skrek BUU!! Otröstlig bebis som resultat. :cautious:
Nu sitter jag och matar bebis med ena ögat sminkat.. ska försöka komma ihåg att fixa det andra innan vi åker till stan :p.
Storasyster har missat att man går till doktorn för att få hjälp mot bulan, inte för att få en. Stackars lillebror :p.
 
Låter inte som er förmiddag av annan karaktär än vad vi haft.

Snart halloween-tider, så enögd sminkning är inte fel. Men gör sig kanske bättre om du även sovit lite sämre för en effektfull mörk ring runt 😇

Hoppas storasyster är klar med bus för idag!

Meningsuppbyggnaden på första meningen är ju fantastik... ”låter som er förmiddag var av...” ska det givetvis stå.
Tänkte nog dubbla meningar och skrev lite av varje.
 
Här hemma har vi haft lite såkallad syskonkärlek :meh:.
Först lekte storasyster doktor så att lillebror fick en bula i pannan.
Sen var jag upp och sminkade mig medan lillebror låg i vagnen och då hoppade hon fram och skrek BUU!! Otröstlig bebis som resultat. :cautious:
Nu sitter jag och matar bebis med ena ögat sminkat.. ska försöka komma ihåg att fixa det andra innan vi åker till stan :p.
Ojdå! Dessa busiga storasyskon. Otröstliga bebisar är man inte så pepp på precis innan man ska åka bil heller :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 159
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 506
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 651
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 467
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp