Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svårt att hinna skriva nåt här just nu, men hinner iaf läsa ibland;)
Idag var vi på 3 mån kontroll och vaccination. Ledsna barn när de blev stuckna, men gick över på nån min. Får hoppas de slipper feber sen bara.
Nora vägde in på drygt 6700g och Ida på ca 5700g. Nora har verkligen dragit ifrån och hennes kurva var väldigt brant uppåt de senaste besöken(hade gått upp 1400 g mellan 1 månads och 2 månads besöket, och nu 900 g till!). Idas kurva ligger mer på normallinjen:D

Men allt tuffar på här hemma, de sover numera hela nätter utan mat 23-07.30 (men sover egentligen från kl 20, efter näst sista amningen).
Senaste två kvällarna har dock Nora varit gnällig och vill inte att vi lägger ner henne, får hoppas att det bara är en kort fas..!

Har helt oplanerat fått mer tid över nu också då jag fick ta bort min häst i torsdags:cry: Min gamla älskade tant:heart Jag som hade tänkt komma igång med ridningen nu efter uppehållet, men men det får väl bli senare om jag hittar någon som behöver lite hjälp att rida sin häst i närheten.
 
Svårt att hinna skriva nåt här just nu, men hinner iaf läsa ibland;)
Idag var vi på 3 mån kontroll och vaccination. Ledsna barn när de blev stuckna, men gick över på nån min. Får hoppas de slipper feber sen bara.
Nora vägde in på drygt 6700g och Ida på ca 5700g. Nora har verkligen dragit ifrån och hennes kurva var väldigt brant uppåt de senaste besöken(hade gått upp 1400 g mellan 1 månads och 2 månads besöket, och nu 900 g till!). Idas kurva ligger mer på normallinjen:D

Men allt tuffar på här hemma, de sover numera hela nätter utan mat 23-07.30 (men sover egentligen från kl 20, efter näst sista amningen).
Senaste två kvällarna har dock Nora varit gnällig och vill inte att vi lägger ner henne, får hoppas att det bara är en kort fas..!

Har helt oplanerat fått mer tid över nu också då jag fick ta bort min häst i torsdags:cry: Min gamla älskade tant:heart Jag som hade tänkt komma igång med ridningen nu efter uppehållet, men men det får väl bli senare om jag hittar någon som behöver lite hjälp att rida sin häst i närheten.
:heart
Beklagar sorgen
 
Svårt att hinna skriva nåt här just nu, men hinner iaf läsa ibland;)
Idag var vi på 3 mån kontroll och vaccination. Ledsna barn när de blev stuckna, men gick över på nån min. Får hoppas de slipper feber sen bara.
Nora vägde in på drygt 6700g och Ida på ca 5700g. Nora har verkligen dragit ifrån och hennes kurva var väldigt brant uppåt de senaste besöken(hade gått upp 1400 g mellan 1 månads och 2 månads besöket, och nu 900 g till!). Idas kurva ligger mer på normallinjen:D

Men allt tuffar på här hemma, de sover numera hela nätter utan mat 23-07.30 (men sover egentligen från kl 20, efter näst sista amningen).
Senaste två kvällarna har dock Nora varit gnällig och vill inte att vi lägger ner henne, får hoppas att det bara är en kort fas..!

Har helt oplanerat fått mer tid över nu också då jag fick ta bort min häst i torsdags:cry: Min gamla älskade tant:heart Jag som hade tänkt komma igång med ridningen nu efter uppehållet, men men det får väl bli senare om jag hittar någon som behöver lite hjälp att rida sin häst i närheten.
Beklagar sorgen :heart vi ska ta bort gammelhästen nästa vecka. Så tufft :cry:
 
Lever på ventolin just nu (astmamedicin) känns sådär men hostar så jag både kräks och pinkar på mig. Oftast båda på samma gång. Härligt liv
 
Idag hade vi 3-månaders koll och vaccinering. 60 cm lång och 5380 tung, ganska exakt på kurvan, lite under på vikten. Inget att oroa sig enligt sköterskan men jag trodde faktiskt hon skulle väga mer. Hon äter som en liten ponny 😄

Ingen reaktion på vaccinet än så länge iaf, skönt!

Stor kram till er som blivit/blir av med era hästar, usch vad tufft att gå igenom ❤
 
Även vi var på tremånaderskontroll igår och vaccinerades.
Hon var 56,5 cm lång och vägde 5,51 kg. Än så länge har hon bara reagerat på rotavaccinet den här gången, skönt då jag förväntande mig feber och orolighet.
 
BVC idag visade att lillkillen vägde 5,1 kg :rofl: han blir fyra veckor på fredag.. hon mätte till 57 cm men sa sen att det måste felat på nån cm så vi mäter igen om 2 v. Fasiken vilken stor bebis jag har! Han har redan börjat le och känns verkligen äldre än vad han är. När jag ser att era 3-månaders bebisar väger runt 5-6 kilo vissa så undrar jag vad han ska väga som 3 månaders.. haha.
Lillkillen verkar ha fått muntorsk oxå så nu ska vi försöka tvätta tungan med lite vichy vatten och hoppas inte tuttarna blir smittade.
Fick hem min ergobaby sele nu och han slocknade direkt jag satte i honom :love: detta känns som räddningen just nu. Nu kan man ju röra sig lite i hemmet :D och förhoppningsvis utanför också.
 
Vi är nästan uppe i 5 kg nu! Vågen blinkade liksom till på 5 men landade på 4960. Min stora lilla kille :love: ersättning funkar bra alltså och kurvan är tillbaka i ungefärlig fas. Sen orkade han vara social ungefär i 5 min på föräldragruppen. Kinkade en stund och sen fick han lite att äta. Somnade nästan så det var lika bra att avvika. Han somnade ordentligt i selen på väg hem och ligger nu och småsnarkar bredvid mig i soffan :p
 
3månkontroll idag. A hade gått upp 1300g sen sist och vägde nu 7030g. Så går det när man snuttar varannan timme nästan dygnet runt :D. 63cm lång är hon med så 3cm hade hon växt. Vaccinationen gick bra, ledsen en liten stund, men gick över fort.
Hon är så himla go nu. Glad nästan jämt och väldigt nyfiken på allt. Hon snodde några makaroner från min tallrik på lunchen. Jag fick vara snabb och stoppa henne innan de åkte in i munnen. Lite till får hon allt vänta :)
 
Vad jobbigt med hästarna @Rund och @Poison-heart :heart Och astmahosta tills man kräks lät inte alls roligt @vinkelina !

Här lunkar vardagen på. Jag mår inte toppenbra - det har varit mycket med sjuka barn, att hemmet ser ut som en rövarkula, bilaffärer, planering av julen som inte går i lås, lite ekonomisk ångest och så snart jobbstart uppepå det. Har tänkt börja pumpa för att bygga upp ett lager i frysen, men blev alldeles överväldigad när jag läste om hygienrutiner att det bara låste sig. Jag har ju gjort det förut utan problem, men i princip allt känns mycket krångligare och jobbigare den här gången.

V är åtminstone helt fantastisk även om han stökat ovanligt mycket på natten den här veckan. Samtidigt har han blivit bättre i magen och jag hoppas att den stabiliserar sig helt snart.

Har alla här tagit rotavaccin? Vi skulle ta, men i och med hans diarréer har vi fått avvakta och nu börjar tiden att rinna ut. Storasyster tog ju inte, så jag ser det inte som någon katastrof om det inte blir av.
 
Här har vi haft ett par intensiva dagar. I onsdags till veterinären med hunden, sen fika hos farmor och sen tog jag och liten tåget till mormor. Igår var vi således hos mormor, vilket visade sig bli en tur till veterinären med ena marsvinet. Sen tåg hem på kvällen. På det har han hostat sen i måndags och det blir mer och mer så idag ringde jag 1177.
Vi ska till BVC på 6 månaders koll på onsdag och i nuläget kan vi avvakta till dess med hostan i alla fall, men ha koll på andning och temp.
Nyss hostade han så det kom en kaskadspya.
Stackars liten :(
Nu sover han i alla fall :heart.
 
Vi har varit och handlat idag. Liten vill helst bli buren just nu och vi lärde oss efter gårdagens besök på jobbet att ha selen med. Jag fick ta upp honom ganska snart och då somnade han mot mitt bröst :heartAningens svårare att plocka varor men det gick bra med lite assistans av mormor. Sen tycker jag synd om honom när jag måste flytta över honom till bilen så han vaknar. Men vi kan ju inte gå omkring i affären hur länge som helst heller :D nu lunch i soffan så borde han somna om nöjd och belåten efter det.
 
På febergränsen igen. Han har även ätit lite dåligt i natt, så försöker amma på så gott jag kan innan han ska vara hemma med pappan medan jag och kompis åker och hämtar ponnyn.
 
Vi har en genomförkyld bebis här hemma, och en dito storasyster.
Natten till måndag trodde jag nästan att vi skulle bli tvungna att åka in akut för att han var så tungandad. Men nu är han lite bättre, om än fortsatt rosslig.
Jag verkar, peppar peppar, klara mig från förkylningen. Men ryggen är bara skit! :( Helt slut idag efter att ha jobbat halvtid i veckan och nu idag varit med hunden på playdate.
Nu ligger jag på soffan med ben och rygg som omväxlande krampar och tokvärker.
Hade tänkt att jobba lite nästa vecka också men får kanske tänka om :meh:.
 
Fördelen med dubbelvagn. Man kan lägga lillebror i sittdelen (i fullt liggläge) när man är ute på gården så att han också kan vara ”med”

04F27BE9-C72E-48B9-AF4C-1ED9B42A6203.jpeg
 
Jobbigt med förkylda bebisar,@hemlig och @Loppanhellqvist :( Hoppas de mår bättre!

V har fortsatt sin "förkylning i magen". Vissa dagar bajsar han i princip normalt och jag tror att det ska gå över, bara för att det på seneftermiddagen/kvällen/dagen efter ska komma vattnigt igen. Så jag kommer att avboka morgondagens vaccin, och så får vi se om jag kontaktar barnmottagningen på sjukhuset eller om jag avvaktar någon dag till (jag skulle ringa om det höll i sig i mer än tre veckor).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 497
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 860
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 055
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
70 102
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp