Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Under lördagen fick lillkillen massa röda prickar över hela sig som även gick över till mig. Sen kom även febern och fy vad jobbigt med en liten fem veckors bebis med feber! Tyckte så synd om honom, alldeles svettig och han orkade inte äta så mycket heller. Blev ett besök hos doktorn men han sa att det bara var ett vanligt virus. Sambons dotter hade samma prickar nyligen. Men nu är han mycket piggare, dock är han fortfarande rödprickig över hela kroppen.
 
Under lördagen fick lillkillen massa röda prickar över hela sig som även gick över till mig. Sen kom även febern och fy vad jobbigt med en liten fem veckors bebis med feber! Tyckte så synd om honom, alldeles svettig och han orkade inte äta så mycket heller. Blev ett besök hos doktorn men han sa att det bara var ett vanligt virus. Sambons dotter hade samma prickar nyligen. Men nu är han mycket piggare, dock är han fortfarande rödprickig över hela kroppen.

Usch det låter inget vidare. Positivt ändå att han redan verkar vara på bättringsvägen.
 
Låter inte som er förmiddag av annan karaktär än vad vi haft.

Snart halloween-tider, så enögd sminkning är inte fel. Men gör sig kanske bättre om du även sovit lite sämre för en effektfull mörk ring runt 😇

Hoppas storasyster är klar med bus för idag!
Alltså ringar runt ögonen är väl standard, eller gör jag ngt fel? :cautious::grin::p
Dagen har fortsatt lite i samma anda, men till slut fick jag nog och hon fick städa sitt rum som ”straff”. Nu är hon mer normalt busig istället för att vara som en minitonåring. :)

Storasyster har missat att man går till doktorn för att få hjälp mot bulan, inte för att få en. Stackars lillebror :p.
Ja det blev lite fel där :D.

Ojdå! Dessa busiga storasyskon. Otröstliga bebisar är man inte så pepp på precis innan man ska åka bil heller :meh:
Nej, men han brukar lugna sig bara man sätter honom i babyskyddet. Gillar att åka bil, vilket är SÅ skönt. :)
 
Under lördagen fick lillkillen massa röda prickar över hela sig som även gick över till mig. Sen kom även febern och fy vad jobbigt med en liten fem veckors bebis med feber! Tyckte så synd om honom, alldeles svettig och han orkade inte äta så mycket heller. Blev ett besök hos doktorn men han sa att det bara var ett vanligt virus. Sambons dotter hade samma prickar nyligen. Men nu är han mycket piggare, dock är han fortfarande rödprickig över hela kroppen.
Stackars lillkillen!! Hoppas att han snabbt blir mycket bättre!
Gustav har hostat och snorat i vad som känns som evigheter, men har tack och lov klarat sig från feber.
 
Tips: undvik automatiska handtorkar på offentliga toaletter. I ett centrum finns skötborden liksom ganska öppet med rätt mycket folk i närheten. Dum lösning tycker jag. Speciellt som småungar gärna leker med handtorken som sitter på väggen precis bredvid...:meh: lillkillen blev så himla rädd!! Helt hysterisk. Fick skynda på med blöjan,upp och trösta en stund och sen försöka få på kläder och ta oss därifrån.
 
Alltså ringar runt ögonen är väl standard, eller gör jag ngt fel? :cautious::grin::p
Dagen har fortsatt lite i samma anda, men till slut fick jag nog och hon fick städa sitt rum som ”straff”. Nu är hon mer normalt busig istället för att vara som en minitonåring. :)


Ja det blev lite fel där :D.


Nej, men han brukar lugna sig bara man sätter honom i babyskyddet. Gillar att åka bil, vilket är SÅ skönt. :)

Det kan helt klart gå som standard, bara det att man smälter in nu.

Åh var glad för det! Den lille här tycker inte grejen med att åka bil är en hit. 8 av 10 gånger skriker han hysteriskt hela vägen. Det är hemskt! Om två veckor har vi planerat en tripp med övernattning. Jag fasar för typ 80 minuter och i bil och sen hem igen.
 
Det kan helt klart gå som standard, bara det att man smälter in nu.

Åh var glad för det! Den lille här tycker inte grejen med att åka bil är en hit. 8 av 10 gånger skriker han hysteriskt hela vägen. Det är hemskt! Om två veckor har vi planerat en tripp med övernattning. Jag fasar för typ 80 minuter och i bil och sen hem igen.
Dottern verkligen HATADE att åka bil så det här är en ny och ytterst trevlig upplevelse!:)
 
Dottern verkligen HATADE att åka bil så det här är en ny och ytterst trevlig upplevelse!:)

Förstår detta! Ser fram emot att det kommer bli lättare. Är nog inte själva bilåkandet här, utan att han inte får vara i famn/ knä på mig, vilket fortfarande är det enda stället som är bra.
Positivt är att vi har det mesta inom typ 7 minuters bilresa - det är ändå uthärdligt.
 
Förstår detta! Ser fram emot att det kommer bli lättare. Är nog inte själva bilåkandet här, utan att han inte får vara i famn/ knä på mig, vilket fortfarande är det enda stället som är bra.
Positivt är att vi har det mesta inom typ 7 minuters bilresa - det är ändå uthärdligt.
Nu får jag väl säkert skäll :p. Men för dottern lossnade det först när hon var gammal nog att kunna fokusera på paddan när vi åkte bil.
 
Det kan helt klart gå som standard, bara det att man smälter in nu.

Åh var glad för det! Den lille här tycker inte grejen med att åka bil är en hit. 8 av 10 gånger skriker han hysteriskt hela vägen. Det är hemskt! Om två veckor har vi planerat en tripp med övernattning. Jag fasar för typ 80 minuter och i bil och sen hem igen.
I början så sov vår grabb oftast i bilen. Sen, i somras, så skrek han mest hela tiden. Kunde skrika hela vägen till sommarstället (drygt 20 min), han var helt slut när vi kom fram då och mitt hjärta kändes som det gått i miljarder bitar.
Nu, vid 6 månader, så är det oftast gnäll precis när vi sätter ner honom i babyskyddet och spänner fast honom. Sen brukar han lugna sig. Har en leksak att plocka med och oftast när man stannar så har han slumrat lite.
Hoppas det fortsätter så.
 
Jag är glad att min Lilleman hittills också gillar bilen. Om några veckor ska vi nog åka och hälsa på pappan. Fem timmars bilfärd kunde ju bli aningens jobbig om han grät hela vägen... Nu antar jag att vi försöker börja åka när det är dags för en tupplur så han sussar ett tag. Sen får vi ta det lugnt och pausa när det behövs. Blä, jag tycker det är läbbigt att köra på nya ställen... Men jäklar vad dyrt det skulle bli med tåg! Så det är nog inget alternativ.
 
Tips: undvik automatiska handtorkar på offentliga toaletter. I ett centrum finns skötborden liksom ganska öppet med rätt mycket folk i närheten. Dum lösning tycker jag. Speciellt som småungar gärna leker med handtorken som sitter på väggen precis bredvid...:meh: lillkillen blev så himla rädd!! Helt hysterisk. Fick skynda på med blöjan,upp och trösta en stund och sen försöka få på kläder och ta oss därifrån.

Oj, jag kan tänka mig att det är superläskigt, de låter ju som tusan! Vår bebis har också upptäckt att saker kan vara läskiga och en av de läskigaste sakerna är när pappa nyser/snyter sig. Och han har lägligt nog varit förkyld typ tre gånger på raken här :meh: inte nog med oron att bebisen blir smittad liksom, dessutom får han ljudliga nysattacker precis när bebisen har somnat t.ex. så bebisen hoppar till en halvmeter gallskriker av skräck :meh::meh::meh: (ja jag fattar att han inte gör det med flit men har liiite svårt att tycka synd om honom just då :angel:)
 
Oj, jag kan tänka mig att det är superläskigt, de låter ju som tusan! Vår bebis har också upptäckt att saker kan vara läskiga och en av de läskigaste sakerna är när pappa nyser/snyter sig. Och han har lägligt nog varit förkyld typ tre gånger på raken här :meh: inte nog med oron att bebisen blir smittad liksom, dessutom får han ljudliga nysattacker precis när bebisen har somnat t.ex. så bebisen gallskriker av skräck :meh::meh::meh: (ja jag fattar att han inte gör det med flit men har liiite svårt att tycka synd om honom just då :angel:)
Precis samma här!! Sambon kväver numera sina nysningar :p.
 
Jag kan nysa ljudlöst! Fick lära mig det efter mitt kejsarsnitt, att liksom nysa både tyst och helt kraftlöst :laugh: gjorde så jävla ont att nysa vanligt så fick lära om och som bonus blev det ljudlöst. Himla smidigt ;)
Samma här :rofl: fy f*n vad ont det gör att nysa efter kejsarsnitt! Och hosta:nailbiting: men som sagt, ett användbart trick:p
 
Jag kan nysa ljudlöst! Fick lära mig det efter mitt kejsarsnitt, att liksom nysa både tyst och helt kraftlöst :laugh: gjorde så jävla ont att nysa vanligt så fick lära om och som bonus blev det ljudlöst. Himla smidigt ;)

Men fasiken, du och @Loppanhellqvist sambo borde börja hålla utbildningar i det här! Och ta bra betalt! Jag anar en affärsidé! :D:up: Målgrupper: småbarnsföräldrar, i synnerhet kejsarsnittade, diskbråcksopererade och folk med diverse revbensfrakturer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 632
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 901
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 514
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 662
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp