Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2019

Suck! Skulle ha inskrivning imorgon men nu ringde mvc och sa att min barnmorska är sjuk. Ska istället få träffa en annan på tisdag.

Känns orimligt jobbigt eftersom att jag är så himla orolig. Känner fortfarande inte kanten av livmodern och imorgon går jag in i vecka 14. Inga symtom heller förutom att livmodern ömmar. Känns inte alls som den typiska växtvärken som jag upplever som menssmärta. Men det är väl bara att hålla ut.

Hur går det för er andra?
 
@Energi
Nej vad tråkigt :down:.

Jag har mitt 13-veckors ultraljud 18/12. Längtar så. Ser det bra ut ska jag koppla av och inse att vi ska få barn (så sa jag iofs om det tidiga ultraljudet också vilket inte riktigt blev fallet ;)).
Jag mår fortfarande alldeles för bra och känner mig inte gravid. Lite illamående då och då bara, kissar lite ofta och har lite svårt med nattsömnen och känner mig allmänt trött jämt.
Men, med bakgrund av flera missfall så är det ju inte så konstigt att vi nojar oss och håller på. Du har ju trots allt varit på två ultraljud som sett bra ut :). Men det kvittar kanske. Är nog lätt att ständigt ha den där oron för grejer. Saknar det där rosa molnet jag hade första graviditeten, innan saker gick snett. Dom förväntningarna och glädjen lär nog inte få upplevas igen.
 
Det tror jag vi gör, vi har väldigt lämpliga förutsättningar och borde vara vuxna nog ;) (33 och 37), så det är bara fånigt av mig att känna att det kunde väntat 6-12 månader... det kom bara lite oväntat på ett vis, och ett halvår för tidigt. Men jag tror det behöver kännas lite mer verkligt innan känslorna kommer och snussuget behöver lägga sig innan jag ens kan känna efter hur jag mår i övrigt ...

Jag tycker fortfarande att det stundtals känns overkligt och det har tagit ett tag för det att sjunka in:o det kan jag förstå! Om du är van snusare så kan jag tänka mig att det tar lite tid innan suget lägger sig! Men skönt att ni ändå känner att funkar! Hoppas det går bra! 😊
 
Vi har vårt 13-veckors ultraljud nästa torsdag o jag längtar så! Kommer ibland på mig själv med att tänka att de kanske inte finns något där inne:o det enda som ”bevisat” det är ju en sticka i hårdplast med teknik inbyggt. Ingen har ju faktiskt sett det ännu. Känns så konstigt... sen att min kropp inte är som den brukar är ju ett bevis på att något händer men inte exakt vad. Men som sagt, bara en vecka kvar! :bump:
 
Suck! Skulle ha inskrivning imorgon men nu ringde mvc och sa att min barnmorska är sjuk. Ska istället få träffa en annan på tisdag.

Känns orimligt jobbigt eftersom att jag är så himla orolig. Känner fortfarande inte kanten av livmodern och imorgon går jag in i vecka 14. Inga symtom heller förutom att livmodern ömmar. Känns inte alls som den typiska växtvärken som jag upplever som menssmärta. Men det är väl bara att hålla ut.

Hur går det för er andra?

Vad jobbigt! Skönt att du fick en ny tid hyfsat snabbt iaf. Håller tummarna för att allt ser bra ut.

För mig går det bra, men förutom svullna bröst och lite molande värk har jag inga symptom.. tog faktiskt ett nytt gravtest idag för att se så strecket inte blev svagare. Men det blev så positivt det kan bli direkt. Ska på informationssamtal nästa vecka.
 
Jag fortsätter ha det riktigt kämpigt med graviditeten. Igår hade jag så ont i magen att jag stod och låg dubbelvikt. Det verkligen krampade i livmodern och gjorde så SJUKT ont. Nästan som värkarbetet vid förra graviditeten i smärtnivå. :nailbiting: Googlade till och med utomkvedshavandeskap men det verkar jag vara för långt gången för? Tror bara att det som gör det så mycket kämpigare den här vändan är att jag istället för att lyssna på kroppen och vila när jag mår dåligt bär runt på min 12-kilos bebis, leker, böjer mig osv osv. Men igår grät jag och kände att jag nog inte vill det här.. jättejobbig känsla och det gör mig lite rädd att inte kunna knyta an till bebis där inne lika lätt som till storebror, men förhoppningsvis ska det inte bli något problem!
Smygläser lite här. Jag hade en riktigt pissig graviditet och en stor del av den ångrade jag mig. Förträngde det. Trodde att jag skulle få svårt med anknytningen. Men när bebis kom så var allt det som bortblåst och jag blev omedelbart förälskad. Att det känns jobbigt nu behöver alltså inte betyda nåt alls avseende anknytningen. Med det sagt, så är det också ok och vanligt att man inte blir blixtförälskad utan att det istället växer fram, men det tror jag du redan har koll på. Håll ut, det blir bra :heart
 
Jag har fått så himla ont i huvudet vissa dagar, känns som det borde vara relaterat till graviditeten för jag har aldrig ont i huvudet annars. Är det någon annan som fått så?
Tänkte kanske det var vanligt att man får migrän under graviditeten, men läst att det är tvärtom att de som har migrän brukar ha det lättare med det under graviditeten.
Började redan igår em. Fick jobba med det hela kvällen och fortsatt idag så jag blir hemma. Väldigt stressigt på jobbet hjälper inte direkt till. Är inte jättesugen på att knapra alvedon heller, men det har heller inte gjort nån större skillnad :down:.
Förutom det så mår jag fortsatt oftast bra. Hur är det med er andra? :)
 
Jag har fått så himla ont i huvudet vissa dagar, känns som det borde vara relaterat till graviditeten för jag har aldrig ont i huvudet annars. Är det någon annan som fått så?
Tänkte kanske det var vanligt att man får migrän under graviditeten, men läst att det är tvärtom att de som har migrän brukar ha det lättare med det under graviditeten.
Började redan igår em. Fick jobba med det hela kvällen och fortsatt idag så jag blir hemma. Väldigt stressigt på jobbet hjälper inte direkt till. Är inte jättesugen på att knapra alvedon heller, men det har heller inte gjort nån större skillnad :down:.
Förutom det så mår jag fortsatt oftast bra. Hur är det med er andra? :)
Hoppar in från sommar-18 tråden.
Jag hade stora problem med migrän första halvan av graviditeten. Har migrän med aura och läste att för dom med det så blir det ofta värre under graviditet.
Alvedon hjälpte föga, men bättre än inget.
 
Jag har fått så himla ont i huvudet vissa dagar, känns som det borde vara relaterat till graviditeten för jag har aldrig ont i huvudet annars. Är det någon annan som fått så?
Tänkte kanske det var vanligt att man får migrän under graviditeten, men läst att det är tvärtom att de som har migrän brukar ha det lättare med det under graviditeten.
Började redan igår em. Fick jobba med det hela kvällen och fortsatt idag så jag blir hemma. Väldigt stressigt på jobbet hjälper inte direkt till. Är inte jättesugen på att knapra alvedon heller, men det har heller inte gjort nån större skillnad :down:.
Förutom det så mår jag fortsatt oftast bra. Hur är det med er andra? :)

Jag har också haft problem med huvudvärk:down: ha haft tre ordentliga (inte migrän men tillräckligt ändå) omgångar de senaste 3 veckorna. Skitjobbigt! Har dock tur att mannen är naprapat så får lite lätta behandlingar vid behov. :) Mitt lättardäremot med alvedon men kommer tillbaka i samma kraft när den går ur kroppen. Sömn hjälper inte heller:cool:
 
Smygläser lite här. Jag hade en riktigt pissig graviditet och en stor del av den ångrade jag mig. Förträngde det. Trodde att jag skulle få svårt med anknytningen. Men när bebis kom så var allt det som bortblåst och jag blev omedelbart förälskad. Att det känns jobbigt nu behöver alltså inte betyda nåt alls avseende anknytningen. Med det sagt, så är det också ok och vanligt att man inte blir blixtförälskad utan att det istället växer fram, men det tror jag du redan har koll på. Håll ut, det blir bra :heart

Åh vad skönt att höra! :heart För lite så känner jag också.. :o ångrar mig lite, förtränger det lite och har svårt att riktigt ta det till mig så som jag gjorde i förra graviditeten. Skönt att höra att det inte behöver betyda något för anknytningen!
 
@hemlig @Sedär
Okej. Då kanske det inte är så ovanligt och något jag får stå ut med. Hoppas det försvinner framöver. Känns lite bättre nu när jag sovit ut i ett mörkt rum iaf.
 
Har precis varit på inskrivning. Fick inte min gamla vanliga barnmorska utan en ny, JÄTTEBRA! Alltså hon var fantastisk på alla sätt och vis och jag ska fortsätta hos henne.
Järn och socker och blodtryck var bra. Rutinultraljud bokat till 23e januari.

Hon sa även att om jag vill så kan jag få komma varannan vecka redan från början för att lyssna på hjärtljuden. Hon tog verkligen min oro på allvar och bara det gjorde mig så mycket lugnare.
 
Jag fick svar på mina blodprover nu att jag har lågt järnvärde och ska äta tabletter för det, inte konstigt jag är så trött då. Hoppas bara att min mage inte stoppas upp mer av det.
Någon annan som har problem med trög mage nu? Vad gör ni åt det? Jag äter gärna lättare saker nu, så fiberrikt knäckerbröd och så är inte lockande. Äter lite linfrö, men verkar inte göra så stor skillnad. Får försöka mig på katrinplommon kanske.
 
Jag fick svar på mina blodprover nu att jag har lågt järnvärde och ska äta tabletter för det, inte konstigt jag är så trött då. Hoppas bara att min mage inte stoppas upp mer av det.
Någon annan som har problem med trög mage nu? Vad gör ni åt det? Jag äter gärna lättare saker nu, så fiberrikt knäckerbröd och så är inte lockande. Äter lite linfrö, men verkar inte göra så stor skillnad. Får försöka mig på katrinplommon kanske.

Jag har också trög mage. Försöker dricka mycket vatten och äta nyttigt men i övrigt gör jag inte så mycket åt det just nu. Om jag måste börja med järntabletter kommer det nog bli helstopp :o
 
Var på informationssamtal och träffade min barnmorska idag! Fick jättebra intryck av henne :). Ultraljud bokat i januari.

Har ni gjort KUB? Är lite osäker..
 
Var på informationssamtal och träffade min barnmorska idag! Fick jättebra intryck av henne :). Ultraljud bokat i januari.

Har ni gjort KUB? Är lite osäker..

Skönt att du också är nöjd med din BM.
Jag gör inte KUB, i min region erbjuds man det när man fyllt 35år. Men ärligt talat tycker jag det är skönt att slippa behöva tänka på det och behöva ta nått jobbigt beslut. Det får bli som det blir.
 
Skönt att du också är nöjd med din BM.
Jag gör inte KUB, i min region erbjuds man det när man fyllt 35år. Men ärligt talat tycker jag det är skönt att slippa behöva tänka på det och behöva ta nått jobbigt beslut. Det får bli som det blir.

Ok här tror jag alla får göra det.
Jag resonerar lite som du, min sambo också. Men samtidigt har jag lite kontrollbehov och vill gärna veta saker..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
16 328
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 201
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
922
Senast: Queen
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp