Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt gick bra på mitt VUL! :D Läkaren såg ett tickade hjärta! Helt galet! SÅ JEKLA GLAD! :D Och det var en, phew! Och det blev ett VUL, var helt övertygad om UL. Men det gick bra det med! :)
Jag ska bli mamma, iiihhhh!:heart:heart:heart
Åh så glad jag är för dig! Jättestort grattis!!

Förra onsdagen visade digitala CB testet 2-3v, tog ett nytt idag och det visade 3+.
Det är verkligen en liten knodd placerad i magen på mig som växer och frodas :love:

Idag smått illamående och ännu ömmare över brösten. Det känns knappt på morgonen men ökar på under dagen.

När jag räknar BF själv så får jag mellan 6-11/8. Hoppas på att knott antingen kommer tidigt eller sent så han/hon slipper dela födelsedag med sin mamma :angel: även om det skulle vara världens finaste födelsedagspresent till mig själv!

Funderar på när det är lämpligast att berätta för chefen.
Är ju timvikarie, avdelningens mest pålitliga sen jag började i maj.
Så jag antar att dom räknar med mig i sommar vilket inte är möjligt alls för mig.
Så schyssta vore att berätta när dom börjar eftersökta sommarvikarier eller vad tycker ni?

Funderar på när det är lämpligast att berätta för chefen.
Är ju timvikarie, avdelningens mest pålitliga sen jag började i maj.
Så jag antar att dom räknar med mig i sommar vilket inte är möjligt alls för mig.
Så schyssta vore att berätta när dom börjar eftersökta sommarvikarier eller vad tycker ni?

Ja, det tycker jag låter schysst.

Jag arbetar i en bransch där vi inte kan ta in vikarier, och det tar omkring ett år att utbilda nya människor till tjänsten. Vi har ofta mycket "luft" i organisationen, vi överrekryterar för att ha utrymme till sjukskrivningar och föräldraledigheter. Just nu är schemaläggningen dock rätt ansträngd. Så jag tänkte berätta för chefen efter jul. För att ge dem möjlighet att börja planera. Förhoppningsvis kommer väl någon tillbaka till sommaren, som är föräldraledig just nu.

Jag bor i världens bästa stad här får man tydligen inte ens göra privata UL innan RUL. Nåja det är ju bara 7-8 veckor dit.

Allt gick bra på mitt VUL! :D Läkaren såg ett tickade hjärta! Helt galet! SÅ JEKLA GLAD! :D Och det var en, phew! Och det blev ett VUL, var helt övertygad om UL. Men det gick bra det med! :)
Jag ska bli mamma, iiihhhh!:heart:heart:heart

Åhhh grattis! :heart:D

Var det obehagligt med VUL? Jag ska göra om en vecka och antar att jag också får göra ett sånt i vecka 10.

Jag bor i världens bästa stad här får man tydligen inte ens göra privata UL innan RUL. Nåja det är ju bara 7-8 veckor dit.

Har samma läge här i min stad, finns inga privata alternativ. :( Så jäkla tråkigt.

Var det obehagligt med VUL? Jag ska göra om en vecka och antar att jag också får göra ett sånt i vecka 10.

Jag gjorde VUL under fertilitetsutredningen och planering inför ivf (som ju aldrig behövdes) och det var inte obehagligt alls :)

Nej, men det kan kännas lite men det går så fort när man gör det. Jag är inte jätteglad i det, men det är klart värt det, både när det gäller undersökningar och nu när vi fick se bebisen :)

Vänta, alltså har du aldrig i livet gjort ett vaginalt ultraljud? Gör man inte alltid sånt då man gör en vanlig koll hos gyn? Jag har säkert gjort femtio...

Vänta, alltså har du aldrig i livet gjort ett vaginalt ultraljud? Gör man inte alltid sånt då man gör en vanlig koll hos gyn? Jag har säkert gjort femtio...
I Sverige finns igen standard/rutin på Vul på vanlig koll hos gyn. Jag hade aldrig gjort ett innan det gjordes ett i somras för att fastställa graviditetens längd.

I Sverige finns igen standard/rutin på Vul på vanlig koll hos gyn. Jag hade aldrig gjort ett innan det gjordes ett i somras för att fastställa graviditetens längd.
Oj, wow.

Jag gick hos provat gynekolog en gång om året, främst för att förnya receptet för p-piller. Då kollade de alltid med vul, klämde på brösten lite och så. Det är väl ändå ganska värdefull information med tjocklek på slemhinna, äggstockarnas läge och storlek, eventuella folliklar och storlek på dessa, livmoderns läge o.s.v.

Jag har nog aldrig varit hos gyn utan att de kollat med vul.

Oj, wow.

Jag gick hos provat gynekolog en gång om året, främst för att förnya receptet för p-piller. Då kollade de alltid med vul, klämde på brösten lite och så. Det är väl ändå ganska värdefull information med tjocklek på slemhinna, äggstockarnas läge och storlek, eventuella folliklar och storlek på dessa, livmoderns läge o.s.v.

Jag har nog aldrig varit hos gyn utan att de kollat med vul.
Jag har gjort VUL en enda gång, minns inte om det var i samband med cellprov eller preventivmedelsrådgivning. Annars brukar inte preventivmedelsrådgivning/förnyelse av recept på p-piller ens medföra gynundersökning. Jag har gått på en massa olika ställen, både privat och inom landstinget. Det är absolut intressant information men svensk vård brukar inte vara frikostig med intressant information :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 755
  • Låst
Gravid - 1år Jag vågar mig på att starta tråden fastän det är tiiiidigt tidigt för mig ännu. Sommarföräldrar -18, nu kör vi!! :) Juni KattenKorven... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
141 668
Senast: Jozze
·
Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en... 95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
100 839
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Länk till gamla tråden: http://www.bukefalos.com/threads/sommarforaldrar-2016-del-2.1393999/ Födda bebisar: 15/6 Inverterad: Miranda... 24 25 26
Svar
506
· Visningar
43 533
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka