Allt gick bra på mitt VUL!Läkaren såg ett tickade hjärta! Helt galet! SÅ JEKLA GLAD!
Och det var en, phew! Och det blev ett VUL, var helt övertygad om UL. Men det gick bra det med!
Jag ska bli mamma, iiihhhh!heart
![]()
Underbart!! Grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt gick bra på mitt VUL!Läkaren såg ett tickade hjärta! Helt galet! SÅ JEKLA GLAD!
Och det var en, phew! Och det blev ett VUL, var helt övertygad om UL. Men det gick bra det med!
![]()
Jättejättejättegrattis!!!!!!!!!Allt gick bra på mitt VUL!Läkaren såg ett tickade hjärta! Helt galet! SÅ JEKLA GLAD!
![]()
Åh så glad jag är för dig! Jättestort grattis!!Allt gick bra på mitt VUL!Läkaren såg ett tickade hjärta! Helt galet! SÅ JEKLA GLAD!
![]()
Jippie!!!!Allt gick bra på mitt VUL!Läkaren såg ett tickade hjärta! Helt galet! SÅ JEKLA GLAD!
![]()
Funderar på när det är lämpligast att berätta för chefen.
Är ju timvikarie, avdelningens mest pålitliga sen jag började i maj.
Så jag antar att dom räknar med mig i sommar vilket inte är möjligt alls för mig.
Så schyssta vore att berätta när dom börjar eftersökta sommarvikarier eller vad tycker ni?
![]()
För att?Jag bor i världens bästa stad här får man tydligen inte ens göra privata UL innan RUL. Nåja det är ju bara 7-8 veckor dit.
![]()
Jag bor i världens bästa stad här får man tydligen inte ens göra privata UL innan RUL. Nåja det är ju bara 7-8 veckor dit.
Åhhh grattis!D
Var det obehagligt med VUL? Jag ska göra om en vecka och antar att jag också får göra ett sånt i vecka 10.
Åhhh grattis!D
Var det obehagligt med VUL? Jag ska göra om en vecka och antar att jag också får göra ett sånt i vecka 10.
För att?
Det låter verkligen jättekonstigt!Jag vet inte ringde den enda privata som finns här men de sa bara att de inte gör tidiga ultraljud.
På riktigt? Och varför då, kan man ju undra...Jag vet inte ringde den enda privata som finns här men de sa bara att de inte gör tidiga ultraljud.
Vänta, alltså har du aldrig i livet gjort ett vaginalt ultraljud? Gör man inte alltid sånt då man gör en vanlig koll hos gyn? Jag har säkert gjort femtio...Åhhh grattis!D
I Sverige finns igen standard/rutin på Vul på vanlig koll hos gyn. Jag hade aldrig gjort ett innan det gjordes ett i somras för att fastställa graviditetens längd.Vänta, alltså har du aldrig i livet gjort ett vaginalt ultraljud? Gör man inte alltid sånt då man gör en vanlig koll hos gyn? Jag har säkert gjort femtio...
Oj, wow.I Sverige finns igen standard/rutin på Vul på vanlig koll hos gyn. Jag hade aldrig gjort ett innan det gjordes ett i somras för att fastställa graviditetens längd.
Jag har gjort VUL en enda gång, minns inte om det var i samband med cellprov eller preventivmedelsrådgivning. Annars brukar inte preventivmedelsrådgivning/förnyelse av recept på p-piller ens medföra gynundersökning. Jag har gått på en massa olika ställen, både privat och inom landstinget. Det är absolut intressant information men svensk vård brukar inte vara frikostig med intressant informationOj, wow.
Jag gick hos provat gynekolog en gång om året, främst för att förnya receptet för p-piller. Då kollade de alltid med vul, klämde på brösten lite och så. Det är väl ändå ganska värdefull information med tjocklek på slemhinna, äggstockarnas läge och storlek, eventuella folliklar och storlek på dessa, livmoderns läge o.s.v.
Jag har nog aldrig varit hos gyn utan att de kollat med vul.