Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade för en timme sen efter 3 timmars sömn. Bebis åt och sen dess har jag tillbringat tiden med att få honom att rapa och sen torka mjölk han får upp :meh:.
Nu har jag vikt filtar och lagt under honom för att höja hans överkropp lite, hoppas vi bägge får somna om snart.

Hoppas ni somnat om. Här var vi gasiga till 12 i natt. Ammade halv fem och storebror vakna halv sex. Och haft eftervärkar som stört min sömn. Men 4 timmar totalt på en natt är väl ok O_o
 
Det var en jobbig natt. Vi fick snitta till slut. Jag ligger på uppvaket och morfar är med bebis. 05:18 föddes han. Så fort de blivit klara med ryggbedövning så gick allt jättebra. Han hade navelsträngen runt halsen.
 
Det var en jobbig natt. Vi fick snitta till slut. Jag ligger på uppvaket och morfar är med bebis. 05:18 föddes han. Så fort de blivit klara med ryggbedövning så gick allt jättebra. Han hade navelsträngen runt halsen.
Grattis till bebis! Hoppas du fått komma ifrån uppvaket nu.
 
Hoppas ni somnat om. Här var vi gasiga till 12 i natt. Ammade halv fem och storebror vakna halv sex. Och haft eftervärkar som stört min sömn. Men 4 timmar totalt på en natt är väl ok O_o
Han somnade en timme före mig, men förutom en kort amningsstund vid 5.30 så sov han sin till 9 så jag känner mig ganska utvilad ändå. Han är dock fortfarande gasig och pruttar rejält med jämna mellanrum. Undra på att det gör ont i magen med all den gasen. Då får han ändå både semper och minifom dagligen. Är väl bara att vänta ut tarmarnas mognad antar jag.
 
Jag fick komma ifrån uppvaket efter säkert 3,5 timmar och äntligen hålla mitt barn. Lite fika fick vi och nu ligger vi hud mot hud. Bröstet har vi inte fått kläm på men han är väl också slut efter nattens pärs. Jag blir nog kvar några dagar men kommer nog ha lite svårt att ta hand om honom. Just nu skiftbyte, morfar är på väg hem så tar mormor över när han åker till jobbet. Tyvärr har personalen dåligt med tid för att hjälpa till.
Jag är glad över vår smidiga graviditet men förlossningen blev typ raka motsatsen till vad vi hoppades på. Men nu är han här och då är alla mödor värt det!
 
Jag fick komma ifrån uppvaket efter säkert 3,5 timmar och äntligen hålla mitt barn. Lite fika fick vi och nu ligger vi hud mot hud. Bröstet har vi inte fått kläm på men han är väl också slut efter nattens pärs. Jag blir nog kvar några dagar men kommer nog ha lite svårt att ta hand om honom. Just nu skiftbyte, morfar är på väg hem så tar mormor över när han åker till jobbet. Tyvärr har personalen dåligt med tid för att hjälpa till.
Jag är glad över vår smidiga graviditet men förlossningen blev typ raka motsatsen till vad vi hoppades på. Men nu är han här och då är alla mödor värt det!
Det tog några veckor för mig att acceptera att förlossningen blev som den blev, men som du skriver så är det viktiga att de är här nu.
 
Stort grattis till barnet @IsisEm ! :heart Jag beklagar att förlossningen inte blev som du hade önskat - det har du all rätt i världen att vara besviken/ledsen över. Min första förlossning landade i planerat snitt med några dagars marginal, och jag kände mig snuvad under ganska lång tid. I efterhand insåg jag också att det hade påverkat mig mer än jag kunnat tro att inte få ha dottern hos mig på flera timmar på uppvaket.

Vad skönt att du har dina föräldrar som stöttar dig. Hoppas du och bebisen mår bra, och att amningen kommer igång. Det kan ta lite extra tid vid snitt.
 
Funderar på om B dragit på sig magsjuka (var vet jag dock inte, min mage är visserligen orolig men tror det är min Mb Crohns). Han känns mer trött än vanligt och har kaskadkräkts efter han ätit :(. Kissar dock som han ska så avvaktar till imorgon med att kontakta vården.
 
Bebis hamnade lite för långt bort i sin "låda" när jag krånglade mig tillbaka till sängen då sköterskan skulle hänga kvällens antibiotikados. Mormor var såklart ute på språng men det löste sig med att bara prata med honom när han började gnälla. Fick en glad överraskning till, jag måste ta blodförtunnande i en vecka. Har visserligen haft det förut för många år sedan, men fy tusan för att sticka sig själv! Hatar nålar..
 
Bebis hamnade lite för långt bort i sin "låda" när jag krånglade mig tillbaka till sängen då sköterskan skulle hänga kvällens antibiotikados. Mormor var såklart ute på språng men det löste sig med att bara prata med honom när han började gnälla. Fick en glad överraskning till, jag måste ta blodförtunnande i en vecka. Har visserligen haft det förut för många år sedan, men fy tusan för att sticka sig själv! Hatar nålar..
Tydligen rutin vid snitt, i alla fall i mitt landsting. Får du också fragmin? Avskyr de nålarna, känns så trubbiga :crazy:.
imponerad att du är uppe och går redan, tog ett dygn för mig. Ont hade jag i en vecka, fick morfin till natten första dygnen.
Hosta vågade jag först efter en vecka.
Fick hjälp av bb att ta sprutorna eftersom vi var vägg i vägg med dom, de glömde mig dock sista två kvällarna då jag blev utskriven från dom. Jag sa inget :angel:. Hade då varit uppe och gått små promenader flera dagar så tänkte att risken för propp är minimal.
 
Bebis hamnade lite för långt bort i sin "låda" när jag krånglade mig tillbaka till sängen då sköterskan skulle hänga kvällens antibiotikados. Mormor var såklart ute på språng men det löste sig med att bara prata med honom när han började gnälla. Fick en glad överraskning till, jag måste ta blodförtunnande i en vecka. Har visserligen haft det förut för många år sedan, men fy tusan för att sticka sig själv! Hatar nålar..
Går det inte att ta i tablettform eller går det ut i mjölken då?
 
Tydligen rutin vid snitt, i alla fall i mitt landsting. Får du också fragmin? Avskyr de nålarna, känns så trubbiga :crazy:.
imponerad att du är uppe och går redan, tog ett dygn för mig. Ont hade jag i en vecka, fick morfin till natten första dygnen.
Hosta vågade jag först efter en vecka.
Fick hjälp av bb att ta sprutorna eftersom vi var vägg i vägg med dom, de glömde mig dock sista två kvällarna då jag blev utskriven från dom. Jag sa inget :angel:. Hade då varit uppe och gått små promenader flera dagar så tänkte att risken för propp är minimal.
Jag kikade inte närmare på nålen den här gången faktiskt. Men det var mer medlet som gjorde ont och spände och inte nålen. Jag har inte precis gått några längre sträckor, ut till toaletten och duscha av mig och sen från sängen till fåtöljen :) men om de drar katetern imorgon blir det till att gå oftare. Iofs vill jag ju klara mig själv så fort som möjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 830
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 125
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 678
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp