Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och sorterade lite bebiskläder nu ikväll som jag fått och köpt. Det mesta är i storlek 62. Har två bodys i strl 50 och lite mer i 56. Men hur mycket behöver man egentligen? :confused: 50 känns lite meningslöst att köpa kanske? Och allt går ju såklart att fixa i efterhand men just de minsta kläderna är rätt skönt att ha hemma för jag antar att man inte har lust att dra på shoppingrunda när man är nyförlöst ;)

Lindex kommer i brevlådan om man inte shoppar massor.
 
Någon som har erfarenhet av högre blodtryck i slutet av graviditeten utan att det är havandeskapsförgiftning?

Jag har nu i 38+5 fortsatt högt blodtryck (upptäcktes i måndags på rutinkoll hos BM), inget protein i urinen, lite spänt/tung i huvudet till och från den senaste veckan, men skulle inte kalla det nån direkt huvudvärk.
Ska dit på onsdag igen för nytt blodtryck om hon är kvar i magen till dess, fast imorgon får hon minsjäl inte komma för då fyller jag år, så hon får minsann välja nån annan av de 364 dagarna det finns att välja mellan ;)
 
Båda mina barn har haft stl 50 och 56 lääänge. Småpluttar. Denna gång fick vi även en kräkbebis och har ingen egen tvättmaskin så det är väldigt skönt med de ca 15 små bodys vi har. Men beställ på nätet sen om du behöver :-)
Sedär ja, det är såklart olika hur fort de växer osv :) jag beställde lite mer i 56 från Polarn o pyrets rea, så mycket fint dom har:love:
En annan dum fråga. Brukar man klä på små bebisar nån form av ytterkläder? Antar att de mest ligger nerbäddade i vagnen ändå när dom väl är ute, men att man kan behöva lyfta upp dom ändå om dom är gnälliga.
 
Någon som har erfarenhet av högre blodtryck i slutet av graviditeten utan att det är havandeskapsförgiftning?

Jag har nu i 38+5 fortsatt högt blodtryck (upptäcktes i måndags på rutinkoll hos BM), inget protein i urinen, lite spänt/tung i huvudet till och från den senaste veckan, men skulle inte kalla det nån direkt huvudvärk.
Ska dit på onsdag igen för nytt blodtryck om hon är kvar i magen till dess, fast imorgon får hon minsjäl inte komma för då fyller jag år, så hon får minsann välja nån annan av de 364 dagarna det finns att välja mellan ;)
Mitt blodtryck har gått upp lite, men BM sa inget direkt om det idag. Hon sa att allt var normalt eftersom alla andra värden var bra. Så länge man håller koll regelbundet så är det nog ingen fara :)
 
Sedär ja, det är såklart olika hur fort de växer osv :) jag beställde lite mer i 56 från Polarn o pyrets rea, så mycket fint dom har:love:
En annan dum fråga. Brukar man klä på små bebisar nån form av ytterkläder? Antar att de mest ligger nerbäddade i vagnen ändå när dom väl är ute, men att man kan behöva lyfta upp dom ändå om dom är gnälliga.

Pops storlekar brukar vara generösa så de kommer säkert vara ett tag innan de blir urväxta 😊.

Vi har en fleecejacka med luva att klä på bebis lite kyligare dagar. Annars kommer man rätt långt med filtar. Bär man mycket ute i sele blir ju benen och fötterna dock rätt oskyddade. Det beror ju lite på vilken livsstil man har, jag degade mycket i soffan framför tvn med ettan. Tror det blir rätt annorlunda med tvååan, om jag inte vill sitta och titta på storebrors favoritbarnprogram hela dagarna dvs O_o

Rent generellt så handlar nog folk på sig mer än vad som verkligen behövs, ofta så kan man gott vänta tills ett behov finns :)
 
Jag vaggade runt en sväng ute och fick lite sammandragningar. Aningens molvärk så nu sitter jag med tens en stund i soffan. Skönt att röra på sig, men det går inte speciellt fort!
 
Sedär ja, det är såklart olika hur fort de växer osv :) jag beställde lite mer i 56 från Polarn o pyrets rea, så mycket fint dom har:love:
En annan dum fråga. Brukar man klä på små bebisar nån form av ytterkläder? Antar att de mest ligger nerbäddade i vagnen ändå när dom väl är ute, men att man kan behöva lyfta upp dom ändå om dom är gnälliga.
Det skiljer enormt mellan märken också, storleksmässigt. PoP är stora i storlek och där är 56 snudd på för stort än. Hm och Lindex är små i jämförelse och passar fint.
 
Någon som har erfarenhet av högre blodtryck i slutet av graviditeten utan att det är havandeskapsförgiftning?

Jag har nu i 38+5 fortsatt högt blodtryck (upptäcktes i måndags på rutinkoll hos BM), inget protein i urinen, lite spänt/tung i huvudet till och från den senaste veckan, men skulle inte kalla det nån direkt huvudvärk.
Ska dit på onsdag igen för nytt blodtryck om hon är kvar i magen till dess, fast imorgon får hon minsjäl inte komma för då fyller jag år, så hon får minsann välja nån annan av de 364 dagarna det finns att välja mellan ;)
Jag fick barn sommaren -16 och fick problem med blodtrycket och medicinerades under de sista veckorna. Jag fick iom detta gå på extra kontroller och blev även inlagd 2 nätter för koll.
Det gick inte ner förrän kanske 3v efter förlossningen så jag fick fortsätta medicinera och gå på regelbundna kontroller på Mvc.
 
Hålla på och hoppa före i kön, vilket sätt!:D

Hoppas det går bra och att du har bebis på utsidan snart:)
F'låt.. och morsans man fick jag be om ursäkt för att vi var "sena". Han hade ju satsat pengar på i onsdags :)

Låg uppkopplad ett tag på förlossningen så de fick kolla att allt var ok. Endast mensmol. Men bebis såg ut att må finfint så hem och vänta på att det ska dra igång ordentligt. Tog ett par Alvedon och har sovit hyfsat ändå. Kommer det inte igång själv blir det igångsättning lördag kväll. Men det hoppas jag vi slipper.

Idag får jag väl vanka runt här hemma, hälsa på kompis tror jag att jag hoppar över! Torka golven kan jag ju göra igen iaf, det kom MYCKET vatten... Sen har morsan bakat en midsommartårta (första födelsedagstårtan?) så jag kanske går över dit på fika.
 
Själv var jag inne på förlossningen p.g.a. att bebisen inte rörde sig alls tidigt i går morse. Hen brukar ju ha smått disco oavsett tid på dygnet jag vaknar, men inte då och något kändes fel. Jag buffade och buffade, hårdare än jag någonsin knuffat förr, drack saft, hoppade runt m.m. Inget gensvar. Så jag åkte in, och den paniken alltså :( Jag har aldrig kört till grannstaden så fort - tur att det knappt var någon annan trafik ute. När BM kopplade ctg och jag hörde hjärtljud grät jag av lättnad. Kurvan var inte helt oproblematisk, den svängde en del, så läkaren gjorde ett ultraljud som visade på en normalstor bebis och allt annat u.a. Sedan ctg en sväng till med en fin kurva, innan hemfärd. Puh, vilken pärs! Nu hoppas jag att hen kommunicerar som vanligt fram till att hen tänker komma ut.
 
Själv var jag inne på förlossningen p.g.a. att bebisen inte rörde sig alls tidigt i går morse. Hen brukar ju ha smått disco oavsett tid på dygnet jag vaknar, men inte då och något kändes fel. Jag buffade och buffade, hårdare än jag någonsin knuffat förr, drack saft, hoppade runt m.m. Inget gensvar. Så jag åkte in, och den paniken alltså :( Jag har aldrig kört till grannstaden så fort - tur att det knappt var någon annan trafik ute. När BM kopplade ctg och jag hörde hjärtljud grät jag av lättnad. Kurvan var inte helt oproblematisk, den svängde en del, så läkaren gjorde ett ultraljud som visade på en normalstor bebis och allt annat u.a. Sedan ctg en sväng till med en fin kurva, innan hemfärd. Puh, vilken pärs! Nu hoppas jag att hen kommunicerar som vanligt fram till att hen tänker komma ut.

Usch vilken dag, men skönt att allt såg bra ut :up:
Det är verkligen en mental pers att vara gravid! Den första tiden är man livrädd att den lilla människan inte lever, och när man väl börjat känna rörelser så består dagarna av att känna efter och analysera! :crazy:
 
Själv var jag inne på förlossningen p.g.a. att bebisen inte rörde sig alls tidigt i går morse. Hen brukar ju ha smått disco oavsett tid på dygnet jag vaknar, men inte då och något kändes fel. Jag buffade och buffade, hårdare än jag någonsin knuffat förr, drack saft, hoppade runt m.m. Inget gensvar. Så jag åkte in, och den paniken alltså :( Jag har aldrig kört till grannstaden så fort - tur att det knappt var någon annan trafik ute. När BM kopplade ctg och jag hörde hjärtljud grät jag av lättnad. Kurvan var inte helt oproblematisk, den svängde en del, så läkaren gjorde ett ultraljud som visade på en normalstor bebis och allt annat u.a. Sedan ctg en sväng till med en fin kurva, innan hemfärd. Puh, vilken pärs! Nu hoppas jag att hen kommunicerar som vanligt fram till att hen tänker komma ut.

Gud va läskigt! Min brukar börja sprattla runt direkt när jag klappar lite på magen, så skulle också bli livrädd om det inte kom något svar ens efter ordentliga buffar. Hoppas bebisen rör sig som vanligt nu!
 
Usch vilken dag, men skönt att allt såg bra ut :up:
Det är verkligen en mental pers att vara gravid! Den första tiden är man livrädd att den lilla människan inte lever, och när man väl börjat känna rörelser så består dagarna av att känna efter och analysera! :crazy:
Ja, verkligen! Kan dock inte minnas att jag var så här efterkännande och analyserande med första. Kanske att det beror på det mycket lugnare tempot i mitt liv med första, när jag var student och barnlös, och att jag nu är rädd att missa något p.g.a. allt annat som kräver fokus.

Ja, så himla skönt att allt var bra! :heart
Gud va läskigt! Min brukar börja sprattla runt direkt när jag klappar lite på magen, så skulle också bli livrädd om det inte kom något svar ens efter ordentliga buffar. Hoppas bebisen rör sig som vanligt nu!
Min brukar ge åtminstone NÅGOT gensvar vid de aktiviteter som jag gjorde. Hade jag fått det hade jag kunnat göra som sjukvården vill och legat på sidan i två timmar, men nu när jag inte fick minsta lilla känning sa jag att jag ville in på en gång.

I går senare på dagen kom hen igång mer och i natt bökades det runt lite som vanligt. Är så himla svårt för mig att avgöra om det är "som vanligt" nu när jag blivit så uppskrämd, men det känns mycket mer som vanligt iaf. :)
 
Verkar vara ett trött barn vi fått. Fått väcka honom ett par gånger pga för att amma då brösten sprängs. Trevligt med en sådant sort. Storebror sov(er) väldigt lite och i korta perioder
 
Själv var jag inne på förlossningen p.g.a. att bebisen inte rörde sig alls tidigt i går morse. Hen brukar ju ha smått disco oavsett tid på dygnet jag vaknar, men inte då och något kändes fel. Jag buffade och buffade, hårdare än jag någonsin knuffat förr, drack saft, hoppade runt m.m. Inget gensvar. Så jag åkte in, och den paniken alltså :( Jag har aldrig kört till grannstaden så fort - tur att det knappt var någon annan trafik ute. När BM kopplade ctg och jag hörde hjärtljud grät jag av lättnad. Kurvan var inte helt oproblematisk, den svängde en del, så läkaren gjorde ett ultraljud som visade på en normalstor bebis och allt annat u.a. Sedan ctg en sväng till med en fin kurva, innan hemfärd. Puh, vilken pärs! Nu hoppas jag att hen kommunicerar som vanligt fram till att hen tänker komma ut.
Varit lite väl många bebisar som skrämts nu tycker jag. Skönt allt såg bra ut!

Har @feny uppdaterat hur det gått?
 
F'låt.. och morsans man fick jag be om ursäkt för att vi var "sena". Han hade ju satsat pengar på i onsdags :)

Låg uppkopplad ett tag på förlossningen så de fick kolla att allt var ok. Endast mensmol. Men bebis såg ut att må finfint så hem och vänta på att det ska dra igång ordentligt. Tog ett par Alvedon och har sovit hyfsat ändå. Kommer det inte igång själv blir det igångsättning lördag kväll. Men det hoppas jag vi slipper.

Idag får jag väl vanka runt här hemma, hälsa på kompis tror jag att jag hoppar över! Torka golven kan jag ju göra igen iaf, det kom MYCKET vatten... Sen har morsan bakat en midsommartårta (första födelsedagstårtan?) så jag kanske går över dit på fika.


När är du beräknad? :bump:

Vart har vi listan nu när bebisarna börjar komma?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 971
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 076
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 969
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp