Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas jag har som du, att den ligger med huvudet ner men stökar runt i hela magen ändå liksom! Men det känns inte så, igår kändes det precis som två små fötter som måttade sparkar på urinblåsan :o:cautious: och idag har jag sett något som absolut ser ut som konturerna av fötter som trycks ut uppe vid revbenen :D men imorn ska jag till barnmorskan och antar att hon kommer känna efter då!

Oj jobbigt med järnet! Funkar det bra med järntabletter eller får du diverse jobbiga biverkningar av dem?
Vår kille hann aldrig fixera sig, men låg med huvudet nedåt. Trots det kändes det som han sparkade överallt i magen. Gissar att det var sträckningar med armarna som kändes som sparkar också.
 
Jag har också en sprattelgubbe till barn. Huvudet nedåt sedan flera veckor men bökar runt som jag vet inte vad. Man kan ju tydligen snurra en hel del utan att vända sig upp och ner. Stretchar gör han tydligen ofta dessutom. En bula här och en bula där typ när jag känner eller kollar på magen. Så konstigt att det om några veckor är slut med det..
 
Alltså fyfan! Jag var precis ner och hängde tvätt och nät jag la mig i sängen igen så PULSERADE det av smärta i ryggen! :arghh: Ända upp i hårfästet.
Och så är det varmt! :wtf: Blä!

Så, färdiggnällt! :cool:
Bebis är iaf pigg och glad vad det verkar och det är ju iaf viktigast. :)
 
Igår kväll var sambon uppe på vinden och plockade ner lådorna med de minsta kläderna, duovagnen och alla små lakan och handdukar. Blev lite mer verkligt när jag kikade igenom stl50. Helt ofattbart att min 1m långa treåring var för liten för pyttekläderna de första veckorna. I helgen blir det tvätt av alltihopa och packning av det sista i bb väskan. Sen får det gärna dra igång när som, är så less på det här, kom an, jag är redo :laugh:
 
Ligger era bebisar snällt med huvudet neråt nu?
Tycker det känns som den här sprattelbebisen vänder sig hit och dit för jämnan :cautious: igår kväll va det massa sparkar och boinkar neråt, sen har det varit himla stök och bök och mycket sammandragningar, nu sparkar uppe vid revbenen igen. Har varit så flera gånger och varje gång det sparkas neråt tänker jag att nää, nu får bebin snart inte plats att vända tillbaka, så blir det vändningsförsök och elände :nailbiting::arghh: är i vecka 32 nu. Funderar på ett spännband runt magen så bebisen stannar med huvudet ner nu :sneaky::D:love:
Em bekants tvillingar vände sig i v36, från att båda legat med fötterna och rumpan ner till att ligga med huvudena ner, så från beslutat kejsarsnitt fick hon föda vaginalt i v38 så nog kan de om de vill ;) när de föddes vägde de strax över 2 resp 3 kg.
 
Em bekants tvillingar vände sig i v36, från att båda legat med fötterna och rumpan ner till att ligga med huvudena ner, så från beslutat kejsarsnitt fick hon föda vaginalt i v38 så nog kan de om de vill ;) när de föddes vägde de strax över 2 resp 3 kg.

Oj! Båda också! Ja då borde min också kunna vända några veckor till tycker man ju :D
 
Var hos barnmorskan igår och bebisen låg mycket riktigt med huvudet neråt nu, men högt, och hon verkade inte förvånad när jag sa att jag tror att bebisen fortfarande vänder på sig då och då. Så vi får väl se om rackarungen (som den här bebisen blev kallad för redan på kub-ultraljudet eftersom det var en ovanligt omedgörlig bebis redan då :D ) håller sig med huvudet ner nu eller behagar vända fler gånger.

Allt annat såg bra ut utom järnet, så får skärpa mig med järntabletter och järnrik mat nu. Har varit vääldigt yr och haft hjärtklappning senaste veckorna så det kan vara därför! Skönt, då är det nåt som går att fixa med extra järn :)
 
Varning gnäll.
Just nu är jag dock bara less. Jag vill pyssla i trädgården, med odlingarna. Behöver plantera ut det jag satt, vill ta vara på de få rabarber vi har mm mm. Men liten vill bara amma.
Tolka det rätt, jag har starka känslor för den lille plutten och jag vill amma - men idag känner jag mig bara fast och nere.
Jag vet att det är en förhållandevis kort period detta gäller, en tid som inte kommer igen. Men just nu är jag less.
 
Varning gnäll.
Just nu är jag dock bara less. Jag vill pyssla i trädgården, med odlingarna. Behöver plantera ut det jag satt, vill ta vara på de få rabarber vi har mm mm. Men liten vill bara amma.
Tolka det rätt, jag har starka känslor för den lille plutten och jag vill amma - men idag känner jag mig bara fast och nere.
Jag vet att det är en förhållandevis kort period detta gäller, en tid som inte kommer igen. Men just nu är jag less.
Du kan inte amma i sjal? Gjorde det en del med dottern som ammade 40 min i stöten en gång i timmen.
 
Varning gnäll.
Just nu är jag dock bara less. Jag vill pyssla i trädgården, med odlingarna. Behöver plantera ut det jag satt, vill ta vara på de få rabarber vi har mm mm. Men liten vill bara amma.
Tolka det rätt, jag har starka känslor för den lille plutten och jag vill amma - men idag känner jag mig bara fast och nere.
Jag vet att det är en förhållandevis kort period detta gäller, en tid som inte kommer igen. Men just nu är jag less.
Hoppar in från vårtråden och relaterar. Min V ammar läänge, typ 45 min varannan timme. Och jag får stundtals panik, saknar ridning och egentid enormt. Har inte börjat pumpa ur än och är inte redo för hästryggen än så vet att det kommer (och stallet är jag i två gånger om dagen så hästen får jag träffa) så det är bara att härda ut.
 
Puh, har precis varit hos tandläkaren. Det är väldigt vad vissa är öppna med att prata om sina förlossningar :D det blev rätt jobbigt att ligga bakåtlutad där så jag fick be om att bli upptippad igen. Det blev tungt att andas och så blev jag supersvettig! Men jag fick lite ansiktsbehandling också då hon baddade mig i ansiktet med en handduk :o annars gick det bra, men han börjar bli stor nu så lungorna får tydligen inte plats..
 
Puh, har precis varit hos tandläkaren. Det är väldigt vad vissa är öppna med att prata om sina förlossningar :D det blev rätt jobbigt att ligga bakåtlutad där så jag fick be om att bli upptippad igen. Det blev tungt att andas och så blev jag supersvettig! Men jag fick lite ansiktsbehandling också då hon baddade mig i ansiktet med en handduk :o annars gick det bra, men han börjar bli stor nu så lungorna får tydligen inte plats..

Jag kan sova på rygg (fråga inte hur) men inte ligga på rygg och läsa. Fattar inte vad skillnads är men blir jätteillamående av allt annat ryggliggande utom just sovande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 842
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 164
Senast: Madalitso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 184
Senast: Sirap
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 698
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp