Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

ang att sova på dagen så funkar vagnen kanon här. Allt som rör sig är poppis när Lovan ska sova :)

Jomen visst, Emil håller med!
Fast när vagnen sedan inte rör sig längre då vaknar han :p Har hänt kanske 4-5 ggr. att han sovit vidare en bra stund...men äsch, det är verkligen supermysigt med sele, tids nog sover han väl (förhoppningsvis) middag i sängen!
(ser framför mig hur jag monterar en bänglig tonåring på magen och stapplar runt :rofl: )

Verkar förövrigt som att vi har liknande nätter, och även om det kanske inte är optimalt så vänjer man sig tycker jag! Dessutom är det bra mysigt att samsova, så liten kan ligga och mysa vid bröstet...snart är väl även den tiden förbi :( så man får passa på att njuta!
(ser återigen framför mig hur en halvvuxen karl sover sött mellan mamma och pappa :p ni får ursäkta mig, jag är trött och ska gå och lägga mig nu!)
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

På dagarna sover Ludwig där man lägger honom :p Oftast på en filt på golvet, men ibland i sängen, famnen eller vagnen också. Oavsett vart han sover så vaknar han efter nästan exakt 30 min iaf :crazy:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Min lilla somnar alltid i famnen, och då lägger jag henne i sängen så sover hon oftast vidare i ca. 1 timme. Annars sover hon i vagnen/bilen, men vaknar ibland om den står stilla för länge :)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Det låter som att alla skall vara hemma väldigt olika!

Jag hade inte haft något emot att jobba någon dag i veckan snart om det bara vore så att våra jobb vore kompatibla med sådana arbetstider... Tyvärr fungerar inte det på varken mitt eller sambons jobb att bara jobba 1-2 dagar i veckan :( (oavsett om vi skulle byta arbetsplatser).

Min lille sover ca 3-4h under dagen, fördelat på ca 1,5-2h på förmiddagen (då vi oftast passar på att vara är i stallet :) ) och så ca 1-1,5h + 30min på em och tidiga kvällen, varav det långa passet på em oftast är under promenad.

Är vi hemma så sover han i sin säng och sover då ok, men han sover helt klart bättre och längre om vi är utomhus, särskilt om vagnen rullar men även om den står still. Han ligger ofta och sover utanför ridbanan när jag rider (om det är någon hemma på gården, ifall jag mot förmodan skulle ramla av...).

Vi får se hur länge det varar...

Inatt hade vi f.ö andra natten med bara en nattamning!! :banana: Det lär nog inte hålla i sig, men hoppas kan man ju ;)

Han somnade 21.30, åt 03.30 och sedan 07.30 *glad*

Dock vaknade han ett par gånger till och gnydde lite i sömnen (han har fått så mycket drömmar nu under utvecklingssprånget :( ) men somnade snabbt om igen.

Nu är det dags för förmiddagsgröten!
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jag tror att det förutom magen är tänder på gång + att han varit i ett utvecklingssprång. Det är väl lika bra att ta allt med en gång :p

Jag är flexibel med hur länge jag tänkte vara hemma. Det beror på om jag hittar nytt jobb eller inte. Om inte är jag hemma till oktober nästa år.
Maken har egen firma så vi tjänar väl mer på att jag går hemma, vilket inte gör mig ett dugg. Jag är sååå less på mitt jobb. Lägligt att jag fick barn? Det var ju också planerat, mkt för att slippa gå till jobbet :D

Sonen skulle nog behöva sova mer än han gör under dagen. Oftast runt 2-3 timmar på fm. På em varierar det beroende på om vi är hemma eller inte. Han somnar bara i bil/vagn nån annanstans om han är helt utmattad och då efter världens drama.
Selen gillar han mkt så vagnen används i princip aldrig :grin: Promenaderna blir inte så långa tyvärr :cool:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

*Lånar en knapp och hoppar in i tråden*

Lilla sonen kom till världen 2/8 och är strax över 3 månader. Allt funkar verkligen super för oss nu. Haft lite trubbel med smärtsam amning i början (2 månader) som visade sig vara en streptococ (stavning) infektion men nu går det bra.

Lilla sonen avskyr att ligga på magen så just nu kallar vi honom för "Lille Slappnacke" :D Försöker att träna nacken så mycket som möjligt på andra sätt och det kanske börjar bli lite bättre. Man får dock hålla lite i nacken fortfarande.

Sen är han en riktigt trött liten bäbis. Han sover ca 18 timmar om dygnet :eek:. Känns helt sjukt när man skriver det.
Vaknar vid 6 och ammar somnar om
Vaknar typ 10 ammar och hänger med och duschar somnar igen vid 11-11:30
Vaknar ca 16-17 ammar håller sig vaken typ en timme
Vaknar 19 ammar och är trött och grinig. Ammar igen kring 21 somnar som en klubbad.

Han sover som bäst ute i vagnen. Helts ska den stå stilla, lite skumt.
Hans tider gör att han enbart ammar 5 max 6 gånger om dagen men han verkar tycka det är ok. Ganska slappt just nu att vara mamma. Man får mycket gjort (eller hinner se mycket film :D)

Allt som allt så är det mycket enklare än vad jag hade tänkt mej att få barn. Men då har vi en oerhört lätt unge, peppar peppar.

Mvh Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sen är han en riktigt trött liten bäbis. Han sover ca 18 timmar om dygnet :eek:. Känns helt sjukt när man skriver det.
Vaknar vid 6 och ammar somnar om
Vaknar typ 10 ammar och hänger med och duschar somnar igen vid 11-11:30
Vaknar ca 16-17 ammar håller sig vaken typ en timme
Vaknar 19 ammar och är trött och grinig. Ammar igen kring 21 somnar som en klubbad.

Missförstå mig rätt nu, vill inte kritisera er på något sätt - men är det normalt att de sover så mycket? Precis som du skriver låter det helt sjukt :o
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vet faktiskt inte. Kollade runt lite på Familjeliv och då var det fler som har/hade haft sånna här ungar. Sen har jag lyssnat flera gånger med BVC och de säger att det är helt normalt, "Njut så länge det varar". Men visst känns det helt sjukt!

Dock läste jag idag att hjärnan utvecklas när man sover så han kommer ju bli ganska smart :D

Mvh Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Låter ju helt underbart! :p Jag tror absolut det är normalt, barn är olika - en del sover massor, en del mindre...en del mittemellan!

Vår lillkille sover rätt mycket också tycker jag, orkar inte vara vaken mer än 2 högst 3 timmar i sträck...att han sen sover bäst i selen eller rullande vagn/bil det är ju en annan femma :D

Förövrigt skiljer det exakt en månad mellan våra killar ser jag :)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Ja jag tycker mej se tendeser av att han orkar vara vaken lite mer nu på senaste tiden. Tidigare har han orkat vara vaken max, och då menar jag max en timme. Nu kan han ibland lyckas hålla sej vaken 1,5-2 timmar men då är han VÄLDIGT trött och somnar innan jag har hunnit få på honom overallen :D
Jag försöker låta honom sova om han är trött. Ingen blir ju gladare av att hålla sej vaken varken stor eller liten.

Roligt att de är födda precis på dan en månad ifrån varann :)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Isf kommer Ludwig bli ganska korkad :p Han sover ju aldrig mer än 30 min i sträck... Hm, ska nog ge han sömnpiller :D
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Isf kommer Ludwig bli ganska korkad :p Han sover ju aldrig mer än 30 min i sträck... Hm, ska nog ge han sömnpiller :D

Han kanske redan är smart från början och behöver inte ligga och lata sej som vår lilla gör :idea:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Ja presis, våran lilla bli också trött efter ca.2-3 timmar men behöver bara sova en kvart-halvtimma-timma typ :)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Ungefär en gång om dagen, men han är ofta hård i magen tyvärr så vi brukar hjälpa till med lite katrinplommon :p
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

förresten, hur ofta gör era små nr.2 i blöjjan? :)

Eeeum, eeeh typ varannan vecka ungefär :o Han blev skitskum i magen efter att jag ätit antibiotika. Detta var tydligen också "Heeelt normaaaalt" enligt BVC :crazy: Men det är ganska bekvämt med bara kissblöjor :D.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Miks - så var det för vår lille också :)

När han enbart ammade så tog det allt mellan 5 och 16 dagar (!) mellan...oftast 10. Det ändrade sig över en natt när han var 5 veckor och matsmältningen ändrades - från 5-6 gånger per dag till ca 1 ggn var 10:onde dag.

Allt normalt enligt BVC och det tror jag på för han var aldrig negativt påverkad utan lika glad oavsett hur många dagar som gått mellan gångerna. Man kunde märka att han pruttade lite extra innan det var nr.2 på G, det var allt. Men jag kan lova att det blir myyyyyycket bajs efter 16 dagar :p

Det var faktiskt ganska praktiskt ändå, med enbart kiss blöjor däremellan!

Nu när han äter lite annat också (gröt + smakisar) så har det vänt till 1-3ggr per dag istället! Också mer eller mindre "över en natt" sådär!
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

förresten, hur ofta gör era små nr.2 i blöjjan? :)

Vanligtvis ungefär varje gång han äter :p och det gör han var 2-3 timme!
Men när han fick sina tänder bajsade han plötsligt bara en gång om dagen! Nu är det så igen, bara en gång om dagen..så kanske det är fler tänder på gång?
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 734
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 192
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp