Sommartid?

Jag märker ingen större skillnad. Det är liksom som det är med ljuset.
Visst är det trist att det är mörkt vid ridningen vintertid men det spelar inte så stor roll.
Märker inte av omställningen heller förutom att jag måste ställa om några klockor.
 
Jag går upp när jag vaknar, så alltid samma tid, ja. Rutinerna är också satta efter ljuset, men använder klockan för att hålla koll. En timme "fel" på klockan blir jättestressigt för mig då, hajar till varje gång med typ "oj jäklar fan hur ska jag hinna- just det." men ändå släpper inte stressen. Hela rytmen blir fel i flera dagar, för jag är van vid att klockan stämmer med rytmen helt enkelt. Några minuter om dagen förskjuts den ju normalt, men en timme kastar om saker helt! Och idag var det zoom-möte vilket ju helt plötsligt kraschade med min naturliga klocka och sen dess har jag haft huvudvärk och varit irriterad på allt=påverkar jobbet=mer stress. Ett helvete är vad det är.
Intressant hur olika det kan vara. Jag har visserligen tydliga rutiner men har inga problem att frångå dem. Är man beroende (så att säga, kommer inte på något bättre uttryck) av rutiner - alltså om man har eller behöver ha fasta rutiner och har svårt att ändra dom - så förstår jag att man känner av tidsomställningen mer.
 

Liknande trådar

Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
752
Senast: Squie
·
Tjatter Ja hur julpyntar ni? Sätter ni upp julgardiner och ställer fram alla tomtar ni har? Ställer ni fram adventsljusstaken, sätter upp...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 761
Senast: Linn-Nora
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 560
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Så vad gör man? Jag hittar inget alls! Läkarna lyssnar inte på sin patient utan viftar bort problemet och ska få ett återbesök om 1-3...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp