Bukefalos 28 år!

Sonen deppar - Hjälp!

Miran

Trådstartare
Sonen fick ett nytt dataspel i julklapp .
För att hans dator ska klara spelet sänkte han upplösningen och det fungerade bra en stund - sedan dök det upp en blå skylt på skärmen där det står typ att spelet blir bättre om han höjer upplösningen.

Ja, det förstår ju vi också. Men problemet är att han inte kan göra det för då laggar spelet. Därför har han valt lägre upplösning.

Problemet är att den blå skylten inte försvinner. Den ligger i vägen på skärmen så att han inte ser att spela.

Hur gör man för att få bort den?

Snälla hjälp!
 
Senast ändrad:
Sv: Sonen deppar - Hjälp!

Har han för lite RAMminne eller inte tillräckligt mycket minne på grafikkortet kanske?
 
Sv: Sonen deppar - Hjälp!

Är det verkligen spelet som klagar på upplösningen och inte skärmen?

För jag vet att plattskärmar brukar kunna gnälla om inte upplösningen är på max, så att säga.
 
Sv: Sonen deppar - Hjälp!

Är det verkligen spelet som klagar på upplösningen och inte skärmen?

För jag vet att plattskärmar brukar kunna gnälla om inte upplösningen är på max, så att säga.

Det är mycket möjligt att det är skärmen som klagar. Hur gör man då?

Jättegulligt att ni försöker hjälpa mig. Deppiga smågrabbar tillför inte julstämningen så värst mycket ...:D
 
Sv: Sonen deppar - Hjälp!

Det är lite svårt att säga, beror nog på tillverkare, men nånstans i inställningarna för skärmen. Så var det iaf på min mors skärm.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 159
Senast: Pratsch
·
IT & mobiler Jag konstaterade igår att jag behöver ett nytt grafikkort. Det jag har klarar inte av spelen jag vill spela, det bara laggar. Spelet...
Svar
18
· Visningar
998
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 957
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 465
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp