Jag håller med om att kilopris vore det bästa. Jag hade faktiskt missat att ex. Göteborgs stad infört det. Och åter igen, jag tycker nog det är bättre att jämföra hur det generellt fungerar i de flesta kommuner, inte i din kommun som misslyckats exceptionellt dåligt. I de flesta kommuner betalar man olika mycket beroende på hur bra man är på att återvinna även om man hade kunnat önska att prissättningen var ännu mer diversifierad, som i Göteborg.
Även om du inte använder återvinningsystemet så betalar du för det. LIKA DYRT=inte gratis.
Jag fattar verkligen inte din jämförelse.
Jämför du för att visa likheten mellan bensinpriset och kostnad för återvinning?
Jämför du för att visa skillnaden mellan bensinpriset och kostnad för återvinning??
Eftersom långtifrån majoriteten av kommunerna, mig veterligen, har prissättning utifrån hur många kilo som slängs så anser jag att det är en relevant fråga. Att det finns möjlighet att justera intervall är bra men det löser inte hela saken.
Nej, man betalar för sophämtning. Återvinning i sig kostar inte extra. Märkligt att det är så svårt att se.
Jämförelse från början handlade om att jag nämnde en grej som jag tycker är rimligt att kräva av sin befolkning. Inte en jämförelse mellan de specifika sakerna.