Sorgbearbetning.

När man precis ändå börjat känna sig lite mer hel och människa får man ett väldigt tråkigt besked ♥️💔 så blir nog några månader till med bearbetning och sorg.
Fan vad jag saknar honom och det var ju inte meningen att det skulle sluta såhär ♥️💔
Mitt allra första riktiga förhållande och så som jag älskade denna människa ♥️💔
Vet inte hur jag ska våga älska någon igen, när den första riktiga kärleken slutade såhär tragiskt 💔😭

Jag såg ju framemot ett liv med honom, men nu får jag hoppas han vakar över mig ovanifrån ♥️

Men och ta tag i och våga ge sig ut i dejtingvärlden får nog vänta tills sommaren minst om inte kanske flertalet år, detta kommer ta tid att bearbeta.


Jag som verkligen inte gillar livet som singel och vantrivs något så fruktansvärt.
Och saknar honom har jag gjort varje dag sen det som hände hände.
Och nu inte bara bearbeta vad som gjorde att det tog slut, nu även att han tyvärr inte är i livet längre 💔💔😭😭😭😭😭
Vila i frid, jag älskar dig fortfarande något så oerhört ♥️💔

"Tyst slocknar
Tyst slocknar en mänsklig hjärna
efter år av glädje och strid.
En blomma, en människa,
en stjärna har sin bestämda tid.
– Hjalmar Gullberg"

"Döden betyder ingenting
Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är Jag, Du är Du.
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte Ditt tonfall,
Håll sorgen borta från Din röst.

Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som ingenting hänt,
sorglöst och utan spår av skuggor.

Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare.
Det går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott
i vår gemenskap.

Varför skulle du sluta tänka på mig
för att Du inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Alldeles runt hörnet.
Allt är väl.
– Henry Scott-Holland "
 

Har nu på fm både smsat och pratat i 2 timmar med hans mor, hon har faktiskt själv vågat kontakta jourhavande präst nu, då jag skrev till henne att hon bör göra det, då detta tyvärr inte är de enda dödsfallet hon varit med om, utan de har varit ngt varje år senaste åren. Och hon har redan sen innan obearbetade tankar och känslor., Så jag har försökt vara på henne att hon också behöver prata med någon om allt det som hänt.
Sen är det ju iofs bra att hon vågar öppna upp sig för mig också även om jag inte varit så länge i deras familj ❤️
Jag har iaf kunnat sova om än dåligt, blir spännande och se hur det ska gå och jobba, men iom att de var slut mellan oss och vi aldrig innan de heller var skrivna på samma adress så mister jag ju möjligheten att få stanna hemma med betalt pga dödsfall hos nära anhörig.
 
Även om jag verkligen skulle räkna honom som nära anhörig, för egentligen ville ingen av oss att det skulle ta slut, men vi hade inte så mkt val.
 
Samtidigt som det kanske är bra och göra något annat, jag behöver ju egentligen inte rodda med något som har med allt runt omkring som hans mor får göra.
Vi ska däremot se om vi kan göra en anmälan om felbehandling av honom.
Men vi får väll invänta svaret ifrån obduktionen först också.
 
Det är ändå bra att jag har börjat att planera för och skaffa hund, så att jag kan ha något bra att se framemot ♥️
Sen kommer de nog ändå inte bli av förens i slutet av året, men oavsett så har man ju något och längta till och se framemot.
 
Samtidigt som det kanske är bra och göra något annat, jag behöver ju egentligen inte rodda med något som har med allt runt omkring som hans mor får göra.
Vi ska däremot se om vi kan göra en anmälan om felbehandling av honom.
Men vi får väll invänta svaret ifrån obduktionen först också.

Du ska göra det du orkar och vill. Känner du att det fungerar att jobba så ska du göra det. När jag var på ICA var det en i personalen som förlorade sin man men hon kom in den dagen ändå. Chefen var medveten om situationen och jag stannade kvar efter att mitt arbetspass egentligen hade varit slut ifall hon kände att det inte gick och behövde gå hem (hon satt heller inte i kassan utan plockade med annat). Dvs om du går in och jobbar är det en bra idé att chefen vet om vad som hänt och förstår om du bara inte kan vara kvar.
 
Du ska göra det du orkar och vill. Känner du att det fungerar att jobba så ska du göra det. När jag var på ICA var det en i personalen som förlorade sin man men hon kom in den dagen ändå. Chefen var medveten om situationen och jag stannade kvar efter att mitt arbetspass egentligen hade varit slut ifall hon kände att det inte gick och behövde gå hem (hon satt heller inte i kassan utan plockade med annat). Dvs om du går in och jobbar är det en bra idé att chefen vet om vad som hänt och förstår om du bara inte kan vara kvar.
Jobbdagen gick bra, chefen vet inte vad som hänt. Behöver ju nämna det sen, iom att jag vill gå på hans begravning. Däremot blir det ju att sätta ut en semesterdag, då det tyvärr inte kommer räknas som en närstående iom att de var slut mellan oss när han gick bort 💔😭
Även om jag själv anser att de fortfarande är så kort tid sen det tog slut, 2 månader sen.
Så att de bör räknas som närstående.
 
Jobbdagen gick bra, chefen vet inte vad som hänt. Behöver ju nämna det sen, iom att jag vill gå på hans begravning. Däremot blir det ju att sätta ut en semesterdag, då det tyvärr inte kommer räknas som en närstående iom att de var slut mellan oss när han gick bort 💔😭
Även om jag själv anser att de fortfarande är så kort tid sen det tog slut, 2 månader sen.
Så att de bör räknas som närstående.

Du gör givetvis som du vill men jag hade nog ändå övervägt att prata med chefen så hen vet. Sorgereaktioner kan komma oförhappandes när en minst väntar det och då är det skönt om omgivningen vet varför :heart
 
Jobbdagen gick bra, chefen vet inte vad som hänt. Behöver ju nämna det sen, iom att jag vill gå på hans begravning. Däremot blir det ju att sätta ut en semesterdag, då det tyvärr inte kommer räknas som en närstående iom att de var slut mellan oss när han gick bort 💔😭
Även om jag själv anser att de fortfarande är så kort tid sen det tog slut, 2 månader sen.
Så att de bör räknas som närstående.
Rent krasst är/var han ditt ex. Jag älskade t ex min lilla granntant och såg henne nästan som en reservmormor, men hur nära vi än var så räknas det inte. Jag har släktingar jag har noll och intet intresse av, men jag kommer ta min dag när de dör även om jag inte åker på några begravningar. För mig är de inte närstående, men en ledig dag är en ledig dag.

Beklagar att jag gör dig ledsen, men prata med din chef, behöver du ledigt så är en beviljad semesterdag bättre än ingen så du kan gå och sörja med hans släkt/vänner.
 
Rent krasst är/var han ditt ex. Jag älskade t ex min lilla granntant och såg henne nästan som en reservmormor, men hur nära vi än var så räknas det inte. Jag har släktingar jag har noll och intet intresse av, men jag kommer ta min dag när de dör även om jag inte åker på några begravningar. För mig är de inte närstående, men en ledig dag är en ledig dag.

Beklagar att jag gör dig ledsen, men prata med din chef, behöver du ledigt så är en beviljad semesterdag bättre än ingen så du kan gå och sörja med hans släkt/vänner.
Jo jag är ju införstådd vid att de är semesterdag som gäller alt att byta arbetspass med någon.
Alt att jag har "tur" att jag redan är ledig den dagen.
 
Denna arbetsdag har även den gått bra utan några gråtattacker.
Har iaf lyckats skratta lite idag åt mina kollegors dåliga skämt.
Även om jag nästan får skuldkänslor över att jag på jobbet kan fungera nästan som att inget har hänt. Men jag saknar honom så ♥️😭
 
Har idag varit ledig men inte varit helt i gråtläge, har gråtit till och från några gånger.
Däremot ingen ork till och ta tag i tråkiga saker så som städa och lägga ren tvätt på sina ställen osv.
Men hängt med bästa kompisen i stallet några timmar nu på kvällen och fått andats lite häst och pussa på lite mular.

Just nu hade jag verkligen behövt förra medryttarhästen, världens bästa lilla svarta ❤️ men han finns tyvärr inte heller kvar här på jorden sen snart 4 år tillbaka ❤️
Men terapiturer ut i skogen barbacka på honom var bland de mest läkande av allt ❤️
 

Bifogade filer

  • Image-1610192020425.png
    Image-1610192020425.png
    249 KB · Visningar: 21
Har idag varit ledig men inte varit helt i gråtläge, har gråtit till och från några gånger.
Däremot ingen ork till och ta tag i tråkiga saker så som städa och lägga ren tvätt på sina ställen osv.
Men hängt med bästa kompisen i stallet några timmar nu på kvällen och fått andats lite häst och pussa på lite mular.

Just nu hade jag verkligen behövt förra medryttarhästen, världens bästa lilla svarta ❤️ men han finns tyvärr inte heller kvar här på jorden sen snart 4 år tillbaka ❤️
Men terapiturer ut i skogen barbacka på honom var bland de mest läkande av allt ❤️
Det viktigaste nu är inte tvätt eller städning, det är du. Mår du bra av att pussa mular och känna doften av häst fylla dig så gör det, det tråkiga finns kvar till en annan dag och kan vänta till sen. :heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: Eva S
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 036
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 837
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp