Sorgens dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är en sorgens dag. Min lilla blandrastik fick tyvärr vandra vidare tidigare idag. Hon fick efter kastreringen en hel hög rädslor, extrem separationsångest och väldigt hög stressnivå. På slutet så skrek hon konstant om hon lämnades ensam.
Vi provade att omplacera henne, till vad jag i efterhand tror är världens oseriösaste människa.



Jag var HELT ärlig om hundens problem, beskrev noggrant omfattningen av dem. Personen i fråga var sjukpensionär och hade dessutom en datanörd till son som var hemma konstant. De skulle ge det ett försök. Och hon var väl införstådd med att jag skulle vara ägare så att hunden inte började studsa runt.

7 dagar efter att hon hade hämtat hunden får jag ett meddelande av en främmande person på FB. Då har hon lämnat hunden där 2 dagar tidigare. Och helt enkelt gett bort henne. Utan att höra av sig till mig, utan att berätta för den personen om hundens problem osv osv.

Hur fan är man funtad när man gör så?!
Jag är så jävla förbannad!! Ville hon inte ha hunden så hade det ju bara varit o lyfta luren så hade jag hämtat henne på stört!!

Nej istället blev det exakt som jag sa att det ABSOLUT INTE fick gå till!!

Nu har lilla Yatzy det bra iaf, ingen mer stress eller oro i hennes lilla kropp. Men ser jag den människan på stan så vet i tusan vad jag tar mig till :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:
 

Så fruktansvärt tragiskt alltihopa :cry:
Ja jag är så arg!!
Det jobbigaste är att det är en polares mor. Och vi ska på samma namngivningsceremoni om typ en månad. Om hon nu vågar dyka upp. Hon lovade polaren att hon skulle ringa mig och förklara sig. Det har hon inte gjort såklart.
 
Ja jag är så arg!!
Det jobbigaste är att det är en polares mor. Och vi ska på samma namngivningsceremoni om typ en månad. Om hon nu vågar dyka upp. Hon lovade polaren att hon skulle ringa mig och förklara sig. Det har hon inte gjort såklart.
Det förstår jag verkligen. Så hemskt så hemskt. Hoppas att hon har en enormt bra förklaring och jag hoppas att du mitt i allt får tid att sörja din fina hund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 059
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 969
Senast: lady_vip
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 391
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träning och hälsa del 11
  • Arbetsintervju
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp