Bukefalos 28 år!

Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, men lite mer om nivån på renovering vore ju bra: Att lägga om tegeltak, tillhör "löpande renovering" som man gör kanske var 25:e år, men hur långt har egentligen förfallet gått?
Tittar man på de delar som är frilagda så ser de ut att ha varit orörda i ganska många år.

Jag kan bara referera till mitt eget uthustak som var i akut behov av hjälp och som antagligen inte var åtgärdat på de senaste typ 40 - 50 åren....

Har det bott en gamling i huset (viket kan antas om man ser till standarden) så har hen antagligen inte klättrat på taket på mycket länge.

Helt nerruttet är det nog inte eftersom det är OK inomhus. Antagligen OK takstolar. Men nytt underlag, ny läkt och papp och nya pannor verkar väl sannolikt. Ett par hundra tusen om man inte gör det själv?
 
Tittar man på de delar som är frilagda så ser de ut att ha varit orörda i ganska många år.

Jag kan bara referera till mitt eget uthustak som var i akut behov av hjälp och som antagligen inte var åtgärdat på de senaste typ 40 - 50 åren....

Har det bott en gamling i huset (viket kan antas om man ser till standarden) så har hen antagligen inte klättrat på taket på mycket länge.

Helt nerruttet är det nog inte eftersom det är OK inomhus. Antagligen OK takstolar. Men nytt underlag, ny läkt och papp och nya pannor verkar väl sannolikt. Ett par hundra tusen om man inte gör det själv?
Till det ny panna o förmodligen dra ny el.
Bottenvåningen är ju fräsch o ganska fin.
 
Tittar man på de delar som är frilagda så ser de ut att ha varit orörda i ganska många år.

Jag kan bara referera till mitt eget uthustak som var i akut behov av hjälp och som antagligen inte var åtgärdat på de senaste typ 40 - 50 åren....

Har det bott en gamling i huset (viket kan antas om man ser till standarden) så har hen antagligen inte klättrat på taket på mycket länge.

Helt nerruttet är det nog inte eftersom det är OK inomhus. Antagligen OK takstolar. Men nytt underlag, ny läkt och papp och nya pannor verkar väl sannolikt. Ett par hundra tusen om man inte gör det själv?

Ja, som sagt tänker jag inte köpa, men det är antagligen lättare att få sålt, om mäklaren beskriver takrenoveringen lite mera.
Antagligen så sorterar flera möjliga köpare bort huset redan när de ser bilden på presenningen, och blir misstänksamma runt huset/fastigheten i övrigt också.
 
Ja, som sagt tänker jag inte köpa, men det är antagligen lättare att få sålt, om mäklaren beskriver takrenoveringen lite mera.
Antagligen så sorterar flera möjliga köpare bort huset redan när de ser bilden på presenningen, och blir misstänksamma runt huset/fastigheten i övrigt också.
Tja, där är vi olika.

Jag som vuxit upp bland gamla hus skulle nog hellre titta och lukta först innan jag sorterar bort något. Bodde jag i trakten och gillade stora gamla hus skulle jag definitivt titta på det.

Sannolikt är detta rätt orörda hus potentiellt friskare än ett som renoverats med plast och tätats rejält.

Presenningen tyder också för mig på omsorg. Man har brytt sig om att täcka istället för att låta det regna in.
 
...men seriöst... bonongshus????


och nu har jag tittat på bilderna.
Näe, lågt i tak, färghandeln hade rea på vitt, oändliga gräsytor att klippa.
Stallet är opraktiskt och rätt ...fult?

Så näe, knappt ens till skänks.
:D

Det finns ju robotgräsklippare :) Och ang. lågt i tak så är det nog den takhöjd jag har i huset här hemma nu ;)
 
Jag såg inga större "fel" ;) Jag har å andra sidan lite "annorlunda" smak :p

Appropå tinnar och torn =)

http://www.hemnet.se/bostad/7546715
Hrm

Vatten: Borrad brunn, delas med granne
Avlopp: Avlopp saknas


Onekligen ett projekt - för någon med för mycket pengar.

...dessutom misstänker jag att den där årliga driftskostnaden om 22' är ved till kakelugnarna. Jag ser inget om värmesystem?
 
Senast ändrad:
Hrm

Vatten: Borrad brunn, delas med granne
Avlopp: Avlopp saknas

Onekligen ett projekt - för någon med för mycket pengar.

...dessutom misstänker jag att den där årliga driftskostnaden om 22' är ved till kakelugnarna. Jag ser inget om värmesystem?

Ja, vart tar vattnet från tvättställen man ser i bild vägen? :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
65 097
Senast: skiesabove
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 458
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
170 653
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp