Bukefalos 28 år!

Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har i hela mitt liv aldrig gillat bastupanel och tänker inte börja, modernt eller omodern! :devil:
Nej, vi finns nog om än i liten minoritet, vi som inte bryr oss om vad som är modernt. Men om man tittar på Hemnet så ser förvånansvärt många hus likadana ut gällande inredning. Det är de som följer modet - fast att de inte alltid är medvetna om det - som kommer att anamma heltäckningsmattor och furupanel framöver. Det borde vara dags för murrigt snart, siar jag.
 
Numera finns det händig färg som försluter kvistarna så man inte behöver lacka varje kvist för sig.

Sa de på färgaffären i alla fall, när jag senast köpte grundfärg till trä. :D


Den färgen är kanon! Jag grundar allt trä och allt material jag är osäker på med den. Fungerar som grundfärg, sedan bara färdigstryka utanpå.
 
Den färgen är kanon! Jag grundar allt trä och allt material jag är osäker på med den. Fungerar som grundfärg, sedan bara färdigstryka utanpå.
Låter lovande, kommer du ihåg vad den heter? När jag hörde mig för senast förra året var målakludden jag pratade med ytterst tveksam om den höll vad den lovade. Jag har en trapphall som det sitter bastupanel både på väggarna och i taket. :yuck: Med ex ur bilden behöver jag inte lasera som han ville. ;)
 
Låter lovande, kommer du ihåg vad den heter? När jag hörde mig för senast förra året var målakludden jag pratade med ytterst tveksam om den höll vad den lovade. Jag har en trapphall som det sitter bastupanel både på väggarna och i taket. :yuck: Med ex ur bilden behöver jag inte lasera som han ville. ;)


Den heter B-I-N, det kanske blöder igenom med åren även med den, det får vi väl se, men jag har haft otroligt mycket furu hemma som jag målat, och än så länge är det vitt och snyggt utan blödningar och den håller vad den lovar. Jag grundar både tak, väggar och lister med denna (japp, det var trä överallt hemma, som en gigantisk bastu).
 
Den heter B-I-N, det kanske blöder igenom med åren även med den, det får vi väl se, men jag har haft otroligt mycket furu hemma som jag målat, och än så länge är det vitt och snyggt utan blödningar och den håller vad den lovar. Jag grundar både tak, väggar och lister med denna (japp, det var trä överallt hemma, som en gigantisk bastu).
Tack, ska kolla efter den. Måste måla om bröstpanel + skafferi också för den färg som förre ägaren använt har fått genomslag och det ser för:devil: ut!
 
En lokaltidning i Norrbotten har en lista på länets mest svårsålda hus.
Nedanstående har varit till salu i SEX ÅR, undrar varför? ;)

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=448237&images=1

Haha.....och jag gillar hur man lagt ner lite extra pengar på det som faktiskt ser ut som äkta parkett, för att lätta upp trästämningen. Blev ännu mer trä.

Nä, fram med grundfärgen med inbyggd kvistlack (och rökavskärmare) och måla på.......då skulle det bli en annan sak.
Kanske säljaren ska investera i en sådan renovering?
 
http://www.hemnet.se/bostad/villa-10rum-liatorp-almhults-kommun-virdavagen-8-6231243

Tror inte detta hus varit med i tråden? Vilket projekt! Massa pengar och tid skulle göra huset till ett sagohus! Jag tänker på Madicken när jag ser det, eller ja, utsidan iaf ;) Skulle inte vilja gå igenom besiktningsprotokoll, en hel bok med vad som behöver göras innan det trillar ihop ;)

96b71c0c358fe3b5e0ecb61d429e055e.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
63 316
Senast: FrDrake
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 371
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
170 237
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp