Spara på cd/diskett.

I

irrelevante

Hur gör man, då man ska spara bilder man har på datorn, på cd eller diskett ?
Om någon kan förklara en liten början iallafall, för mej, ska det nog lösa sej sen :p
 
Spara på cd=via ett cd-brännarprogra -> Man måste ha cd-brännare

Spara på diskett-> Högerklicka på filen i utforskaren och välj skicka till -> 3 1/2 floppy (obs! ej större filer än 1,4Mb!)
 
okej.
försökte nyss bränna till cd, fast det gick inte så bra. jag gjorde nog rätt fel tror jag.

hur mycket är 1,4Mb ? 1000kb är det 1Mb ?
får det max vara 1,4Mb / diskett, eller är det bara per bild, fasft man kan klämma dit mer ? eller ?
hum. jag är inte så bra på det här, än :p
 
okej tacktack.

hur mycket/många kb/Mb brukar det rymmas på en cd då, om man bränner dit de istället ?
och blir det någon skillnad på kvaliten, eller något annat, om man sen vill ha in de på datorn igen, beroendes på om man väljer diskett eller cd ?
 
700 Mb får det plats på de CD-skivor jag har hemma.

Jag föredrar att bränna mer 'viktiga' saker till CD i och med att den oftast har längre livslängd än en diskett (som enligt mig känns hopplöst föråldrad).
 
Yeeaah. ser nu att det står 700Mb på mina cd-skivor också. ska nog be nån komma hit visa mej hur man gör, för det känns lite väl mycket med triljoner disketter. (eller hotmailkonton som jag sparat på hittils :crazy: :p)

Tacktack :)
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
346
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 090
Fritid Jag har just börjat måla lite i datorn med Krita. Jag har nyss gjort en målning i flera olika lager. Trots att jag sparat bilden är nu...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: tuaphua
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
752
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp