Spara radioprogram

Butros

Trådstartare
Finns det något program för att spara radioprogram som man lyssnar på via webbradio?
(Jag lyssnar på SR med hjälp av RealPlayer.)
 
Inte vad jag har kommit på än så länge...
Det enda sättet att få inspelade radioprogram på datorn jag har använt mig av är att spela in på mp3spelaren och sen ladda över på datorn.
 
Kollegan som nyss gick på semester spelade in web-radio förut i våras. Tyvärr vet jag inte vad han använde (glömt). Han är tillbaka i slutet på Augusti och kommer jag i håg så skall jag fråga. Minns att det tog mycket disk (han glömde det över natten en gång)
 
Hej!
Medan du väntar på att den kunnige arbetskamraten ska komma tillbaks, kan du ju kolla efter sk sharewareprogram? Det finns en hel del på www.download.com, jag sökte på "record real player" och fick fram ca 20 program som man kan ladda ner och testa. De flesta kostar visserligen en liten slant men det är oftast gratis att prova under en månad eller så. Se bara till att du har ett bra antivirusprogam i datorn fast jag har hittills inte råkat illa ut då jag laddat därifrån.
Hoppas du hittar något!
Hälsar lianda :)
 
Tack för tipset! Ska kolla detta. :)

Sedan jag skrev tråden har jag dessutom blivit med PC, så nu har jag fler möjligheter.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
651
Tjatter Jag skulle behöva spara lite pengar och vara lite snål ett tag. Hur gör ni när ni behöver spara pengar/snåla en tid?
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Ramona
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
346
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
532
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Hat
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp