Spara till DVD/CD i moviemaker

bettysmatte

Trådstartare
Jag har försökt nu ett antal gånger att spara den film jag gjort i moviemaker till DVD eller CD. Varje gång "fastnar" det på 58% sparat, och sedan händer ingenting :confused:. Jag får inga felmeddelanden eller något annat. Varför fungerar det inte? Filmen bör, enligt, hur stor den är och hur mycket plats det finns på DVD/CD inte vara för stor.
 
Sv: Spara till DVD/CD i moviemaker

Kolla om din hårddisk är formaterad i FAT32 eller i NTFS.

Är den i FAT32 kan den förmodligen inte hantera filer över 4 GB, ibland strular det även med mindre filer.

Vad använder du för brännarprogram?
hur stor är filen?
vilket format är filen i?
 
Sv: Spara till DVD/CD i moviemaker

Se även till att du inte sparar i avi-format; det finns en mängd storleksbegränsningar i det formatet.
 
Sv: Spara till DVD/CD i moviemaker

Filen är ca 153 mb. Jag är nybörjare på movie maker, så jag vet väl egentligen inte vad jag gör riktigt :o. Men jag har följt deras "spara filmfil" och försöker spara till en cd/dvd (har provat båda). Det jag inte riktigt förstår i det steget är om jag verkligen brännar filmen på CDn, eller om den bara skapar filen som jag sedan ska bränna? Tycker att beskrivningen är tvetydig. I det första steget, om man läser noga, låter det som om den bara skapar filen men i nästa steg låter det ju som om den både skapar och sparar till CD. Jag försökte igår att bränna med media player, men då blev det bara ljudet som brändes på CDn...
 
Sv: Spara till DVD/CD i moviemaker

Jag har använt Movie Maker til att göra 4 filmer, och ut efter min erfarenhet så har jag aldrig kunnat bränna till DVD i Movie Maker. Dessutom har Movie Maker bara krånglat för mig, så jag skaffade Pinnacle istället! =)
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 194
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
686
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 298
Senast: MiaMia
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 949
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp