Sparränta

Lilla

Trådstartare
Det är mycket prat om att räntorna kommer höjas.
Vad ska till för att sparräntan ska öka från 0?
 
Att någon riktig tungviktare får bankerna att förstå att pengarna de har hand om faktiskt är kundernas och inte deras egna att spekulera på börsen med.

Det bästa medlet skulle vara om alla löntagare begär ut sin lön i kontanter som i gamla dar samt avslutar sina sparande och har pengarna hemma under madrassen, då skulle bankerna få slut på sin cashflow och inse fakta att pengarna de leker med inte är deras, vilket de tror i dag...

Idioterna ifråga setter ju även kundernas behov av ta ut kontanter eller betala med kort i affären, vilket inte är ok enligt mig.
 
Det är mycket prat om att räntorna kommer höjas.
Vad ska till för att sparräntan ska öka från 0?


Här kan du jämföra sparräntor https://www.compricer.se/sparande/

Var dock uppmärksam på att det du väljer har statlig insättningsgaranti. Sen kan det finnas lite olika villkor för att binda pengarna och ta ut pengar o.s.v. så det beror ju lite på om du ska ha pengarna snart eller kan avvara dem en tid hur hög ränta du kan få.

Artikeln är låst iallafall för mig @Rita
 
Här kan du jämföra sparräntor https://www.compricer.se/sparande/

Var dock uppmärksam på att det du väljer har statlig insättningsgaranti. Sen kan det finnas lite olika villkor för att binda pengarna och ta ut pengar o.s.v. så det beror ju lite på om du ska ha pengarna snart eller kan avvara dem en tid hur hög ränta du kan få.

Artikeln är låst iallafall för mig @Rita
Kortfattat: Bankerna "behöver" se till att storägarna blir rikare, och kunderna får jättegärna hjälpa till med att skänka pengar till dem.
 
Här kan du jämföra sparräntor https://www.compricer.se/sparande/

Var dock uppmärksam på att det du väljer har statlig insättningsgaranti. Sen kan det finnas lite olika villkor för att binda pengarna och ta ut pengar o.s.v. så det beror ju lite på om du ska ha pengarna snart eller kan avvara dem en tid hur hög ränta du kan få.

Artikeln är låst iallafall för mig @Rita
Nu menar jag alltså på min bank på mitt helt vanliga sparkonto utan krav på att binda osv.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur tänker ni nu när man kan binda sparpengar och få ngn/ngr procents sparränta? Binder ni? Hur länge? Jag är för feg för att köpa...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Riksbanken går ut med att de höjer räntorna för att få ner inflationen, men hur kommer höjda räntor sänka priser på mat, el och annat...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Har en leasingbil som de höjt avgiften på ganska ordentligt. Den kostade ca 4300 när jag hämtade den i juli 2022, höjdes under hösten ca...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: BernT
·
Samhälle Allt blir dyrare och så även hyrorna. Men hur skall hyresvärdarna få ihop ekonomin när kostnaderna ökar med flera 100% och hyrorna bara...
33 34 35
Svar
689
· Visningar
27 669
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp