Bukefalos 28 år!

Spekulanters politiska åsikter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gruppen utan eftergymnasial utbildning röstar i dubbelt så hög grad på SD som gruppen med eftergymnasial utbildning.
Detsamma gäller för dem som röstar på S.

Och just det där med orsakssamband verkar ju SD:s väljare ha svårt att greppa...
Och det säger att alla i SD dumhuvud?

Och hur avgör du om de röstar på SD?
 
Gruppen utan eftergymnasial utbildning röstar i dubbelt så hög grad på SD som gruppen med eftergymnasial utbildning.
Detsamma gäller för dem som röstar på S.

Och just det där med orsakssamband verkar ju SD:s väljare ha svårt att greppa...
Så enligt dig är alltså alla som röstar på S och SD ointellektuella?

Att folk med lägre utbildning i större grad röstar på tex S tror jag har mer att göra med att S politik bättre gynnar deras livssituation, snarare än att dom skulle vara dumma i huvudet.
 
Jag försöker inte övertyga dig om att du gör fel. Jag är nyfiken HUR du gör/skulle göra? Alltså hur du skulle gå tillväga för att säkerställa att du inte sålde till en SDare om du sålde en häst? Och hur du ska säkerställa att inte sälja till någon med värderingar likt en SDare.

Herregud jag har svårt nog säkerställa att jag inte dejtar folk som stöttar eller röstar på SD. Och då är det ändå lite mer rumsrent börja fiska var de står politiskt.

Så. Nu undvek du att svara, och gick istället till angrepp med saker som andra än jag sagt. Det är ingen trevlig argumentationsteknik. Så kan du inte försöka förklara hur du skulle göra istället?

Är det bara om du vet - som i tex TS - eller skulle du försöka ta reda på tex? För "aldrig i livet" borde innebära att det inte skulle kännas så bra att inte kollat och sen råkat sälja till en SDare?
Jag skrev INTE att du hade sagt alla de sakerna som jag radade upp, det hade varit en usel argumentationsteknik vilket jag noga undvek. Och om du ändå inte förstår hur jag resonerar och kräver svar på en helt hypotetisk fråga så kan jag lugna dig med att jag inte vet hur jag skulle göra om den helt hypotetiska situationen skulle uppstå.
 
Så enligt dig är alltså alla som röstar på S och SD ointellektuella?

Att folk med lägre utbildning i större grad röstar på tex S tror jag har mer att göra med att S politik bättre gynnar deras livssituation, snarare än att dom skulle vara dumma i huvudet.

Nej, jag pekade på sambandet med partisympatier eftersom det efterfrågades. Det hade varit fult att utelämna fakta.
 
Och det säger att alla i SD dumhuvud?

Och hur avgör du om de röstar på SD?

Det står i inledningen att det var bekräftat att personen var med i SD....

Och dumhuvud är min åsikt om folk som röstar på ett parti med nazister i ledningen, antingen för att dom vet men inte bryr sig, dom inte vet (och har noll koll), eller för att dom är små nazistsympatisörer själva
 
Nej, jag pekade på sambandet med partisympatier eftersom det efterfrågades. Det hade varit fult att utelämna fakta.
Din slutsats låter dock lite märklig.
Ungefär som att om man inte röstar på ditt parti så är man korkad.
Alla röstar på det som man anser gynnar en själv, eller hur?
Det är snarare klokt att rösta på ett parti som gynnar låginkomsttagare om man själv är det, inte tvärtom. Om man som lågavlönad, otryggt anställd, utförsäkrad osv däremot skulle rösta på ett parti som vill sänka lönerna och försämra arbetsvillkoren så vore man tvärtom dum i huvudet.
 
Det står i inledningen att det var bekräftat att personen var med i SD....

Och dumhuvud är min åsikt om folk som röstar på ett parti med nazister i ledningen, antingen för att dom vet men inte bryr sig, dom inte vet (och har noll koll), eller för att dom är små nazistsympatisörer själva
Då är vi tillbaks några steg här. Folk är dumhuvud om de röstar på enligt dig fel parti. Detta har enbart med din åsikt att göra och inget som helst med deras intelligens även om du vill få det till det med ditt nedsättande epitet och även förklarar det genom att du anser att de har lägre intelligens.

Du svarar att du aldrig skulle sålt till någon SD-sympatisör, helt utan förbehåll i stil om du vetat att de röstar på SD eller det endast gäller i just i TS fall. Det är då naturligt att man tolkar det är mer generellt än just i ett specialfall.
 
Din slutsats låter dock lite märklig.
Ungefär som att om man inte röstar på ditt parti så är man korkad.
Alla röstar på det som man anser gynnar en själv, eller hur?
Det är snarare klokt att rösta på ett parti som gynnar låginkomsttagare om man själv är det, inte tvärtom. Om man som lågavlönad, otryggt anställd, utförsäkrad osv däremot skulle rösta på ett parti som vill sänka lönerna och försämra arbetsvillkoren så vore man tvärtom dum i huvudet.

Nej, då hade jag röstat på moderaterna. Alla röstar inte för sin egen kortsiktiga vinnings skull.
 
Nej, då hade jag röstat på moderaterna. Alla röstar inte för sin egen kortsiktiga vinnings skull.
Nej, men det som gynnar samhället, gynnar även en själv i det långa loppet. Om man nu inte är en sann egoist och enbart bryr sig om sin egen ekonomi och tillvaro, och tror sig leva helt isolerat från omvärlden.
 
Då är vi tillbaks några steg här. Folk är dumhuvud om de röstar på enligt dig fel parti. Detta har enbart med din åsikt att göra och inget som helst med deras intelligens även om du vill få det till det med ditt nedsättande epitet och även förklarar det genom att du anser att de har lägre intelligens.

Du svarar att du aldrig skulle sålt till någon SD-sympatisör, helt utan förbehåll i stil om du vetat att de röstar på SD eller det endast gäller i just i TS fall. Det är då naturligt att man tolkar det är mer generellt än just i ett specialfall.

Folk är i mina ögon dumhuven om de röstar på nazister, eller inte begriper att det är det dom gör.
 
Nej, men det som gynnar samhället, gynnar även en själv i det långa loppet. Om man nu inte är en sann egoist och enbart bryr sig om sin egen ekonomi och tillvaro, och tror sig leva helt isolerat från omvärlden.

Det är väldigt många som hellre röstar för mer pengar i fickan än bättre social trygghet för alla.
 
Det står i inledningen att det var bekräftat att personen var med i SD....

Och dumhuvud är min åsikt om folk som röstar på ett parti med nazister i ledningen, antingen för att dom vet men inte bryr sig, dom inte vet (och har noll koll), eller för att dom är små nazistsympatisörer själva

Nej, det stod det inte. Der stod att personen gillat typ vit makt-sidor vilket inte alls är synonymt med att vara SD:are. Jag skulle tippa på att majoriteten av SD-sympatisörer inte gillar vit makt-sidor faktiskt.

Jag tror för övrigt utifrån dina inlägg att du faktiskt inte har koll på vad en nazist är.
 
Nej, det stod det inte. Der stod att personen gillat typ vit makt-sidor vilket inte alls är synonymt med att vara SD:are. Jag skulle tippa på att majoriteten av SD-sympatisörer inte gillar vit makt-sidor faktiskt.

Jag tror för övrigt utifrån dina inlägg att du faktiskt inte har koll på vad en nazist är.

"Det var tydligt genom resten av "gillanden" att personen var sverigedemokrat."
 
@HannaZ Jag antar att du tycker illa om Sd:are för att de vill ha mindre invandring och enligt dig inte tycker om ett visst folkslag.
Men du gör likadant om du gör skillnad på Sd:are och Moderater, vi är alla lika. Om Sd:are vill göra skillnad på folk och folk borde väl du, som tydligen är väldigt smart och intellektuell kunna behandla dom som vem som helst.
Annars är man ju lika illa.
 
@HannaZ Jag antar att du tycker illa om Sd:are för att de vill ha mindre invandring och enligt dig inte tycker om ett visst folkslag.
Men du gör likadant om du gör skillnad på Sd:are och Moderater, vi är alla lika. Om Sd:are vill göra skillnad på folk och folk borde väl du, som tydligen är väldigt smart och intellektuell kunna behandla dom som vem som helst.
Annars är man ju lika illa.

Ja moderater är ju mer tydligen mer lika SD än övriga eftersom de får flest väljare därifrån nuförtiden...
 
Nej, det stod det inte. Der stod att personen gillat typ vit makt-sidor vilket inte alls är synonymt med att vara SD:are. Jag skulle tippa på att majoriteten av SD-sympatisörer inte gillar vit makt-sidor faktiskt.

Jag tror för övrigt utifrån dina inlägg att du faktiskt inte har koll på vad en nazist är.

Nej säkert inte. Men ledningen hade uppenbarligen inga problem att gå med i SD under dess mörka era.
Nazizsskämt, hakkorsbindlar, järnrör, kalla kvinnor horor osv osv. Det är mycket Sd-väljaren uppenbarligen har överseende med, eller så är det inte så främmande för dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 537
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel
Oro
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Tips för att reda ut hår
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp