Spekulanters politiska åsikter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår att jag måste missa något men jag fattar inte vad du vill illustrera/menar alls ? :confused:

Vad är det du menar, rent konkret och utifrån din egna ståndpunkt ?
Dina länkar till mediala artiklar blir inte så vikbärande, och ffa läser nog inte många dem ang åsikter . ..

SD's hustidning sprider Info om lågbegåvade invandrare. Sanningen är viktig för deras sympatisörer. Jag tvivlar på att de hade med artikeln om rasister och Iq.
 
SD's hustidning har inga problem att publicera material om IQ, fast hos invandrare.
http://www.friatider.se/l-g-iq-f-rklarar-varf-r-invandrare-inte-integreras

Ja, SD "hustidning" publicerar en riktig skitdebatt. Precis likadan som Metros artikel, fast deras handlar om rasister medan fria tider handlar om invandrare. Metro hänvisar till en studie gjord i Ontario, medan Fria tider hänvisar till en docent i Psykologi från Uppsala. Metro länkar studien (läste du den själv, eller kollade du bara vad metro skrivit?) och Fria tider låter Sture Eriksson (som för övrigt skriver som en kratta, men så är han ju en lågintellektuell rasist också:cautious:) skriva själv.

Att döma ner folk som ointelligenta pga vilket parti dom röstar på är väl inte så mkt bättre än att döma ner folk som ointelligenta pga ursprung.
 
Jag förstår inte riktigt kopplingen. Jag är uttalat anti SD och försitter sällan en chans att bekämpa eller åtminstone bemöta eländet.

Hade jag två identiska spekulanter och den ena sympatiserade med SD och den andra inte gjorde det så skulle icke-SDaren få köpa. Av subjektiva ogrundade känslomässiga anledningar.

Men i övrigt så bara för man är en idiot i mina ögon på vissa vis behöver det inte innebära man tag dåligt hand om sitt djur. Fasiken till och med Hitler var väl djurvän. Dessutom att inte sälja till en SDare ger nada och noll effekt mot SD. Så för mig skulle det bara vara någon barnslig "dumma dig"-grej.

Fan jag skulle sälja en häst till ett ex som varit otrohet mot mig, till den han bedrog mig med och till en gammal mobbare från skoltiden om de faktiskt var de som erbjöd bäst hem och hade mest kunskap om hästar.

Att välja bort ett bra hem för det är en SDare skulle inte slå mot SD utan mot hästen.

Så jag må vilja ha så lite med SDare att göra i alla andra lägen - men sälja häst är en annan sak och min häst skiter garanterat i politisk hemvist.

Så jag kan också tycka de som röstar på SD röstar idiotiskt och hade otur när de tänkte (däremot är de inte idioter - vilket är en viktig skillnad att ha med sig), men det har inget med att sköta häst att göra. Jag kan inte tänka mig att ha närmare relationer med någon som har en människosyn där man gör skillnad på personer utefter hudfärg, etnicitet, religion, klädsel, sexuell läggning eller liknande. Men det har heller inget med att sköta häst att göra.
 
@HannaZ Självklart får du sälja till vem du vill.
Men då kan du inte tycka det skulle vara illa ifall någon annan inte vill sälja till någon av en speciell sexuell läggning? Du gör lika dant ju.
 
Jag förstår inte riktigt kopplingen. Jag är uttalat anti SD och försitter sällan en chans att bekämpa eller åtminstone bemöta eländet.

Hade jag två identiska spekulanter och den ena sympatiserade med SD och den andra inte gjorde det så skulle icke-SDaren få köpa. Av subjektiva ogrundade känslomässiga anledningar.

Men i övrigt så bara för man är en idiot i mina ögon på vissa vis behöver det inte innebära man tag dåligt hand om sitt djur. Fasiken till och med Hitler var väl djurvän. Dessutom att inte sälja till en SDare ger nada och noll effekt mot SD. Så för mig skulle det bara vara någon barnslig "dumma dig"-grej.

Fan jag skulle sälja en häst till ett ex som varit otrohet mot mig, till den han bedrog mig med och till en gammal mobbare från skoltiden om de faktiskt var de som erbjöd bäst hem och hade mest kunskap om hästar.

Att välja bort ett bra hem för det är en SDare skulle inte slå mot SD utan mot hästen.

Så jag må vilja ha så lite med SDare att göra i alla andra lägen - men sälja häst är en annan sak och min häst skiter garanterat i politisk hemvist.

Så jag kan också tycka de som röstar på SD röstar idiotiskt och hade otur när de tänkte (däremot är de inte idioter - vilket är en viktig skillnad att ha med sig), men det har inget med att sköta häst att göra. Jag kan inte tänka mig att ha närmare relationer med någon som har en människosyn där man gör skillnad på personer utefter hudfärg, etnicitet, religion, klädsel, sexuell läggning eller liknande. Men det har heller inget med att sköta häst att göra.

Om jag säljer en häst vill jag gärna behålla viss kontakt med vederbörande så därför går den uttalade SD:sympatisören bort. Det är inget statement annat än att jag inte vill ha det i mitt liv.
 
@HannaZ Självklart får du sälja till vem du vill.
Men då kan du inte tycka det skulle vara illa ifall någon annan inte vill sälja till någon av en speciell sexuell läggning? Du gör lika dant ju.

Man väljer om man vill rösta på ett främlingsfientligt parti, man väljer inte sin sexuella läggning.
 
Du vet att de flesta föds in i sin religion va? Judinna, muslim, kristen osv.

Fast förenklar du inte nu?

Någon som växer upp i en rasistisk familj har knappast lättare att "välja om" än någon som växer upp i en ortodox religiös av familj.

Och den som senare i livet väljer en rasistisk åskådning och den som väljer en fundamentalistisk religionsutövning - skiljer de sig?
 
Fast förenklar du inte nu?

Någon som växer upp i en rasistisk familj har knappast lättare att "välja om" än någon som växer upp i en ortodox religiös av familj.

Och den som senare i livet väljer en rasistisk åskådning och den som väljer en fundamentalistisk religionsutövning - skiljer de sig?

Alla går 9 år i grundskolan, de flesta går 3 år på gymnasiet också. Det är därför jag anser att skolan, precis som den är, ska vara icke-konfessionell samtidigt som religiobsundervisningen är viktigt och ä en det värdegrundande arbetet.
 
Nyfiken liten spinn-off fråga. Vad skulle du göra om säg en förälder eller ett syskon började rösta på SD?

Min pappa har rasistiska åsikter, han röstar inte på SD men hade lika gärna kunnat göra det. Vi har rätt vilda diskussioner om detta av och till.
Han har levt i för mycket skyddad verkstad på landet och på sitt jobb. Märkligt nog är han uppväxt i efterkrigstidens Tjeckien och flydde till Sverige undan kommunisterna. Man kunde tycka att någon som haft resterna av ett nazistiskt koncentrationsläger i närheten under sin uppväxt och själv lämnat sin familj som 19-åring för att aldrig mer återse sin far och inte sin mor på 11 år skulle vara lite mer avigt inställd till att ett främlingsfientligt parti vinner mark i Sverige.
Hade han pluggat vidare på universitetet, som han tänkt, hade han inte fastnat på en fabrik och möjligen fått lite vidare vyer.
Övriga familjen har alla lägst en kandidatexamen och har inte dessa problem.
 
Men det är fritt att välja att inte vara kvar i religionen. Jag vet ett par som lämnade islam och nu ateister, min pojkvän lämnade kristendommen trost väldigt kristen familj.

Good for them. Det är alltid trevligt med folk som börjar tänka självständigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 466
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel
Oro
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp