Spekulanters politiska åsikter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej säkert inte. Men ledningen hade uppenbarligen inga problem att gå med i SD under dess mörka era.
Nazizsskämt, hakkorsbindlar, järnrör, kalla kvinnor horor osv osv. Det är mycket Sd-väljaren uppenbarligen har överseende med, eller så är det inte så främmande för dem.

Ungefär som sossarna då alltså. Lika illa som V med sin fullblodskommunistiska agenda och fötterna rakt ner i Stalins och Maos arv.
 
Nu har ju förvisso tråden utvecklats lite mer än det som står i ts,...

Och ?
Jag har svarat utifrån det TS frågat och där handlar det som sagt inte om att diskutera vad spekulanter röstar på osv. Om du svarar på annat du tycker tråden "utvecklat sig i" så är du ju inte ensam men som sagt - då handlar ert ämne om något annat .
 
Gruppen utan eftergymnasial utbildning röstar i dubbelt så hög grad på SD som gruppen med eftergymnasial utbildning.
Detsamma gäller för dem som röstar på S.

Och just det där med orsakssamband verkar ju SD:s väljare ha svårt att greppa...

Men vad har eftergymnasial utbildning med intelligens att göra :confused: Det finns folk som har jobb efter gymnasiet som dom trivs med och då inte väljer att utbilda sig vidare eller till nått annat, är dom mindre intelligenta? Snacka om fördomar! :banghead:
Tror rätt många av dom "äldre" i landet inte har en eftergymnasial utbildning, för det fanns jobb redan efter grundskolan på den tiden. Min pappa har inte gått på gymnasiet alls, min mamma gick bara en tvåårig linje. Och ingen av dom är ointelligenta pga det, båda två har dessutom jobbat hela livet.
 
Senast ändrad:
Och ?
Jag har svarat utifrån det TS frågat och där handlar det som sagt inte om att diskutera vad spekulanter röstar på osv. Om du svarar på annat du tycker tråden "utvecklat sig i" så är du ju inte ensam men som sagt - då handlar ert ämne om något annat .

Men alltså. Trådar utvecklar sig ofta till mer än det som står i TS och diskussionerna tar olika svängar, det borde du vara medveten om som gammal medlem. Är du inte intresserad av att svara på mer än TS så måste du inte men sluta upp med att uppfostra andra användare, det är inte särskilt trevligt.
 
Men alltså. Trådar utvecklar sig ofta till mer än det som står i TS och diskussionerna tar olika svängar, det borde du vara medveten om som gammal medlem. Är du inte intresserad av att svara på mer än TS så måste du inte men sluta upp med att uppfostra andra användare, det är inte särskilt trevligt.

Jag är högst medveten om hur trådar tar sig . Nu har jag kommenterat dina inlägg med att för min del har jag svarat och resonerat utifrån det TS frågade om och därför svårt att förstå dina inlägg som handlar om ngt annat .

Så pucken kan gå tillbaka till dig - det är inte särskilt trevligt att bli "uppfostrad" som sagt .
 
Jag är högst medveten om hur trådar tar sig . Nu har jag kommenterat dina inlägg med att för min del har jag svarat och resonerat utifrån det TS frågade om och därför svårt att förstå dina inlägg som handlar om ngt annat .

Så pucken kan gå tillbaka till dig - det är inte särskilt trevligt att bli "uppfostrad" som sagt .

Jag skrev att trådens utveckling väckte följdfrågor hos mig - vilka jag ställde. Dessa frågor var allmänt ställda till alla och inte till någon specifik användare. Ändå känner du dig uppenbarligen träffad och kommer som en pitbull och ifrågasätter varför jag ställer dessa frågor för så stod det minsann inte i TS och du förstår dem inte etc etc. Känner du dig inte träffad så behöver du inte svara, eller du behöver inte svara om du känner dig träffad heller om du inte vill men jag förstår inte varför du ifrågasätter mina frågor?

Så. Vad är det du vill egentligen om det inte är att uppfostra mig?
 
@Zoya

Jag svarade utifrån detta :

[QUOTE="Zoya, post: 17912927, member: 342]
- Hur kommer ni fram till att en hästköpare har åsikter ni inte stödjer? Jag har sålt ett par hästar i mitt liv och kan säga att inte vid ett enda av de få tillfällen man träffade köparen pratade vi om något annat än häst och hästhållning.
- Pratar ni verkligen politik, nazism, rasism und so weiter med era hästspekulanter? Hur går den konversationen - typ "Jo, han är ju ganska lättlastad om man är bestämd, förresten, vad röstar du på för parti? eller "Hon har haft ett föl här hos mig som föddes 2008. Är du nazist förresten?". :confused:[/QUOTE]

Utifrån det fällde jag kommentaren att du halkat rätt rejält från ämnet .

Om du utifrån det anser det otroligt konstigt att jag kommenterade så ok ?
Jag har inget intresse av att uppfostra någon alls . Däremot tycker jag det självklart är normalt att diskutera och ifrågasätta på ett diskussionsforum .

Dina kommentarer ang träffande och svara /inte svara på olika premisser osv skippar jag att kommentera .de känns mindre vettiga för ett bra diskussionsforum där folk som sagt diskuterar .
 
Så enligt dig är alltså alla som röstar på S och SD ointellektuella?

Att folk med lägre utbildning i större grad röstar på tex S tror jag har mer att göra med att S politik bättre gynnar deras livssituation, snarare än att dom skulle vara dumma i huvudet.

Ointellektuella, absolut i större utsträckning.
Jag tror inte du riktigt har grepp om ordets betydelse, det är inte samma sak som intelligent.
 
Det står i inledningen att det var bekräftat att personen var med i SD....

Och dumhuvud är min åsikt om folk som röstar på ett parti med nazister i ledningen, antingen för att dom vet men inte bryr sig, dom inte vet (och har noll koll), eller för att dom är små nazistsympatisörer själva

Fast nej. Inte är det fastställt att personen röstade på SD. Däremot att hen sympatiserar med åsikter som många i SD står för.
 
Nu tycker jag du är ute på väldigt märkliga marker . Ffa om du vill ha ett fritt demokratiskt samhälle men samtidigt vill likställa vissa åsikter hos folk med lägre intellekt :(

Du menar att Metro försöker motverka ett fritt demokratiskt samhälle?
Det är inte jag som ligger bakom studien.
 
@Zoya

Jag svarade utifrån detta :

[QUOTE="Zoya, post: 17912927, member: 342]
- Hur kommer ni fram till att en hästköpare har åsikter ni inte stödjer? Jag har sålt ett par hästar i mitt liv och kan säga att inte vid ett enda av de få tillfällen man träffade köparen pratade vi om något annat än häst och hästhållning.
- Pratar ni verkligen politik, nazism, rasism und so weiter med era hästspekulanter? Hur går den konversationen - typ "Jo, han är ju ganska lättlastad om man är bestämd, förresten, vad röstar du på för parti? eller "Hon har haft ett föl här hos mig som föddes 2008. Är du nazist förresten?". :confused:

Utifrån det fällde jag kommentaren att du halkat rätt rejält från ämnet .

Om du utifrån det anser det otroligt konstigt att jag kommenterade så ok ?
Jag har inget intresse av att uppfostra någon alls . Däremot tycker jag det självklart är normalt att diskutera och ifrågasätta på ett diskussionsforum .

Dina kommentarer ang träffande och svara /inte svara på olika premisser osv skippar jag att kommentera .de känns mindre vettiga för ett bra diskussionsforum där folk som sagt diskuterar .[/QUOTE]

Ja, eftersom vissa skrev att de aldrig i livet skulle sälja till t ex sverigedemokrater så ville jag ju såklart veta hur man kommer fram till det då de allra flesta inte flashar sina åsikter om politisk ståndpunkt på nätet, oavsett om man röstar SD eller V. Det var väl då knappast jag som "halkat från ämnet" om man nu ens kan kalla det för att halka från ämnet :confused:
Men uppenbarligen förstår vi två inte varandra alls så för enkelhetens skulle kanske vi bara ska låta det vara så.
 
Du menar att Metro försöker motverka ett fritt demokratiskt samhälle?
Det är inte jag som ligger bakom studien.

Jag menar studien och dina egna uttalanden som du tydligen stödjer på studien ?
Nej jag tror inte Metro försöker motverka ett fritt demokratiskt samhälle .
 
I och med sociala medier är det lättare att kolla upp hästspekulanter för att få en lite bredare bild av denne. Gör ni detta?
Gjorde själv detta igår efter att ha fått ett annonssvar. Blev väldigt fundersam när personen gillade sidor/grupper där det bland annat stod "Vi gillar svenskar och vi föredrar ett svenskt Sverige. Vi kräver inte att alla ska vara identiska eller tycka likadant, men vi värdesätter gemenskapen som är möjlig genom en nationell identitet.". Det var tydligt genom resten av "gillanden" att personen var sverigedemokrat. Det innebär att vi, rent politiskt, står väldigt långt ifrån varandra.
Jag blir då nyfiken på hur ni hade resonerat: hade köparens politiska åsikter påverkat din vilja att sälja häst till denne?

För att återgå till frågan.
Jag kan inte säga att jag inte hade sålt hästen till hen. Men att det hade "påverkat min vilja att sälja hästen" till hen, absolut ja. Hen hade börjat i uppförsbacke hos mig s a s.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I helgen kulminerade en situation som varit på upptakt ett tag, som rymmer ganska många funderingar, därav den spretiga titeln. Hur som...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 466
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel
Oro
Dagbok Ibland fastnar jag i någon hopplös känsla av att alla människor är så hatiska och jag känner mig så obekväm i dagens samhälle. Det är...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp