Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Jag är velig. Jag kan väl till viss del köpa bollen__s invändning mot misstankarna mot Q. Det är kanske för skumt för att vara skumt. Eller så är det en dubbelbluff. Vem vet.

Elos röst på bollen__ känns sådär, samtidigt har jag velat ge Elo en ärlig chans då hon ofta blir misstänkt, men här har hon antingen läst röstlistan fel, eller förvränger den för att det ska passa hennes teoori. Jag vet inte.

Sist av de som fått röster idag är då Sryoqwe som får en röst av bollen__. Jag vet inte vad jag tror där. Har inte sett så himla mycket av Sryoqwe, skulle nog velat se mer innan jag bildar mig en uppfattning där?

Jag känner inte heller att jag har några starkare misstankar mot någon annan som ännu inte har fått en röst. Och nu börjar DL närma sig. Så jag vill ändå rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på qitis

För jag tycker ändå att röständringarna är skumma, fine att ändra till bollen__ men det tvingade bollen__ att ändra röst för att rädda sig och därmed röstades Hedinn ut utan att Q behövde rösta där. Q ändrar sedan tillbaka och jag förstår inte riktigt varför, så det får bli såhär nu.
Ja jag förstår dina och Lenas invändingar också, det kan ju helt enkelt vara Q som testar att vara extra galen och se vad som händer, kan man spela skumt som ulv och komma undan? Men det känns också som.. inte så... men jag har inget att backa upp det på alls. Tänker dock inte ändra till Q idag, är för osäker på henne för det.

Jag avstod från röst på @qitis trots att jag tycker hon beter sig skumt men jag har dels haft lite dåligt med tid idag och dels varit lite tjurig så jag känner mest att det är lätt att fastna på dem som är något mer aktiva och missa dem som faktiskt flyger (sic!) under radarn.

DL 2 21:30

19:49 Sryoqwe röstar på Qitis
20:40 Elo röstar på bollen__
20.57 bollen__ röstar på Sryoqwe
21:26 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:27 flyingchange röstar på Sryoqwe
21:27 Kilauea röstar på Artline
21:28 qitis röstar på Sryoqwe
21:29 LenaH röstar på flyingchange
21:30 Artline röstar på qitis

Qitis 3

bollen__ 1
Sryoqwe 3
Artline 1
flyingchange 1

cirkus missar?
Denna ska stämma @Niyama och @Mirtai :)

Jag tycker det är jättesvårt att välja vart jag ska rösta idag. Spretande röster igen hittills och så många som inte röstat än (inklusive jag själv).

Jag undrar dock ännu på hur Artline i mina ögon försökte pressa LenaH att röständra igår även om hon sitter på en viktig roll.
Kilauea röstar på Artline
Jag tycker den teorin är lite orättvis. Lena lade en uddaröst när det bara var några få kvar. Så hon var redan i lottning när hon röstade.

Jag avstod från röst på @qitis trots att jag tycker hon beter sig skumt men jag har dels haft lite dåligt med tid idag och dels varit lite tjurig så jag känner mest att det är lätt att fastna på dem som är något mer aktiva och missa dem som faktiskt flyger (sic!) under radarn.
Håller med. Låter kanske som att jag försvarar Q och jag vet verkligen inget om hennes roll så det gör jag inte men väldigt enkelt för onda att rösta där idag tänker jag, iom att hon var så skum igår.

Jag tycker den teorin är lite orättvis. Lena lade en uddaröst när det bara var några få kvar. Så hon var redan i lottning när hon röstade.
Absolut och inte som hon brukar. Men tycker ändå du gick på rätt hårt. Och som bollen __ säger ovan så glider du med lite lätt med dagens röst tycker jag.

Håller med. Låter kanske som att jag försvarar Q och jag vet verkligen inget om hennes roll så det gör jag inte men väldigt enkelt för onda att rösta där idag tänker jag, iom att hon var så skum igår.
Jag tänker samma om röstarna på Sryoqwe men jag vet inte. Tiden går för fort

Jag tänker samma om röstarna på Sryoqwe men jag vet inte. Tiden går för fort
Utveckla gärna, Jag tyckte väl att jag hade åteminstone en teori på mer än typ 4 ord iaf och det är ju inte konstigt att Q röstar där..
Jag tror absolut att det finns ulvar som röstat på Q. Men absolut kanske på Sryoqwe med.

UPPDATERING

Efter en dag fylld av misstankar, viskningar i korridorerna och intensiva diskussioner var det återigen dags att fatta ett beslut. Någon behövde ställas till svars. Någon behövde lämna kampanjen.

Personen hade varken en framträdande roll i partiledningen eller något inflytande över kampanjstrategin. Men som många andra hade personen arbetat lojalt för partiets framgång, delat ut flygblad, knackat dörr och kämpat för att vinna väljarnas förtroende.

Nu är det arbetet över.

Ännu en röst har försvunnit från partiets led. Ännu en person har lämnat valrörelsen bakom sig.

Men frågorna kvarstår.

Var detta ett klokt beslut som förde er närmare sanningen?

Eller har ni ännu en gång gjort motståndarnas arbete åt dem?

För varje dag som går blir antalet deltagare färre. Samtidigt växer pressen. Valdagen närmar sig med stormsteg, och några bland er fortsätter att påverka spelet från kulisserna.

Det politiska spelet har blivit allt hårdare.

Och nästa beslut kan bli det som avgör hela valet.

qitis var partimedlem (bybo)

Cirkus missar att rösta och ombeds att komma in med en röst i efterhand

Natt-dl 09.00

DL 1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__

17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm

19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
20:50 Artline ändrar röst till LenaH

20:56 bollen__ röstar på Elo
21:13 qitis ändrar röst till bollen__

21:16 Habina röstar på Elo
21.28 Bollen ändrar röst till hedinn
21.30 qitis ändrar igen till LenaH

Hedinn nattvakt
Habina partimedlem/bybo

DL 2 21:30
19:49 Sryoqwe röstar på Qitis
20:40 Elo röstar på bollen__
20.57 bollen__ röstar på Sryoqwe
21:26 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:27 flyingchange röstar på Sryoqwe
21:27 Kilauea röstar på Artline
21:28 qitis röstar på Sryoqwe
21:29 LenaH röstar på flyingchange
21:30 Artline röstar på qitis

Qitis bybo

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar