Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Sryoqwe verkar väldigt snabb på att hänga på Habinas tal. Kan det vara en ulv som fjäskar lite väl med en kollega, kanske?

Därför:

Elo röstar på Sryoqwe

Nu är jag här och har fått min roll.
Vad hade jag velat hålla tal om? Det finns så många frågor som är avgörande men mest av allt handlar det om vilket land vi vill ha. Jag skulle vilja tala om solidaritet, ett alldeles för bortglömt begrepp som spänner över så många områden.
Att prata gemenskap, att hjälpas åt inom en grupp. Vilka vill det? Lyan såklart.
Kilauea röstar på cirkus

DL1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__
17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus

bollen__ 1
Habina 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Cirkus 1

Jag letade efter nåt i obligatoriska frågan som kunde kopplas till en grävande journalist, men gick bet.

Kan absolut vara som BSF säger, att ingen vinkning görs alls, men att de sällan görs för att den inte känner till lyan vet jag inte om jag håller med om? Det sker nog lika ofta som det inte görs, skulle jag säga. Och det oavsett om lyan känner till den eller inte.

Men om jag läser rätt så vet inte den onda utanför lyan vilka lyan är och lyan vet inte vem den är.
Så vinkningar känns knivigt att leta efter av den anledningen och för att de sällan görs (?) Oftare gissas nåt vara en vinkning som inte är det.

Det får mig att fundera på om BSF själv kan sitta på rollen, och talar här om för ulvarna att ingen vinkning gjorts i obligatoriska frågan?

Hedinn röstar på Blacksmithfarm

Artline röstar på elo
För att hon inte vill att Sryoqwe ska lära sig saker. Om elo är ond så är det kanske möjligt att hon vet att Sryoqwe eller att Habina är ond.

19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19:44 Artline röstar på Elo

bollen__ 1
Habina 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Cirkus 1
Blacksmithfarm 1
ELO 1

Spridda skurar minst sagt :cautious: måste fundera lite till känner jag. Eftersom jag fått en röst så borde jag ju lägga en andraröst och det är fasen inte roligt DL1 när det inte är så mycket att gå på tycker jag :arghh:

Undrar om LenaH kan vara lite luden denna gången som irriterar sig på bromsande fossilförare i nedförsbacke ?

När det tvärtom verkar vara precis vad de som kör hybrider gör -för att ladda batteriet? Dvs inte diesel och bensinfolket. (De borde ju rent logiskt vilja göra precis som LenaH själv skriver -rulla fint och ekonomiskt )

Och det kan ju vara en vink det också faktiskt. Bensin och diesel är ju oljebaserade och olja är ju svart så kanske vill hon hitta sina mörka kompisar!?
Qitis röstar på LenaH

19.55 qitis röstar på LenaH

bollen__ 1
Habina 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Cirkus 1
Blacksmithfarm 1
ELO 1
LenaH 1

Många intressanta tal.

Cirkus vill ha solidaritet. Ulvarna bör ju ha mest av det, iallafall i nuläget. Skulle kunna vara en tjuv som vill hitta sina kollegor och få solidaritet i lyan? Eller en god som bara vill att allt är frid och fröjd, svårt att säga nu. Dock anmärkningsvärt.

Artline vill ha borgmästare och träd. Borgmästare behöver ha en grupp för att ha sin roll. Ulvarna har också en grupp. Och ulvar lever mig veterligen i skogen, alltså är träd högst relevant för dem. Nej, det här är nog faktiskt mest suspekt.

Sryoqwe röstar på Artline

19:56 Sryoqwe röstar på Artline

bollen__ 1
Habina 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Cirkus 1
Blacksmithfarm 1
ELO 1
LenaH 1
Artline 1

Sryoqwe verkar väldigt snabb på att hänga på Habinas tal. Kan det vara en ulv som fjäskar lite väl med en kollega, kanske?

Därför:

Elo röstar på Sryoqwe
Fast det här förstår jag inte heller. Varför skulle en ulv fjäska för en annan ulv? Om något borde det väl vara tvärtom, som i alibiröster?
Artline röstar på elo
För att hon inte vill att Sryoqwe ska lära sig saker. Om elo är ond så är det kanske möjligt att hon vet att Sryoqwe eller att Habina är ond.
Finns väl iofs ingen som vet om allas godhet eller avsaknad av sådan? Så goda känner inte till någon än, och hos de onda finns det en dold. Så jag vet inte varför Elo skulle peka ut någon, varken som ond eller god? Håller med om att det är lite ludet att vara emot utbildning (framförallt i en valrörelse), men förstår inte vad meningen skulle vara oberoende av sida?

En fråga angående röstfifflaren - det står att hen kan lägga en extra röst i varje DL. Kan röstfifflaren även välja att avstå att lägga en extra röst?

Fast det här förstår jag inte heller. Varför skulle en ulv fjäska för en annan ulv? Om något borde det väl vara tvärtom, som i alibiröster?

Finns väl iofs ingen som vet om allas godhet eller avsaknad av sådan? Så goda känner inte till någon än, och hos de onda finns det en dold. Så jag vet inte varför Elo skulle peka ut någon, varken som ond eller god? Håller med om att det är lite ludet att vara emot utbildning (framförallt i en valrörelse), men förstår inte vad meningen skulle vara oberoende av sida?
Det kanske är en alibirösta som hon faktiskt lade. Jag tror inte att hon medvetet skulle peka ut en kollega utan eventuellt råkade komma med en halvsanning. Om hon vet om du eller Habina är kollega.

Jag har hittat hit! Jag skulle hålla tal om hur planeringen av järnvägsunderhåll sköts så erbarmligt dåligt och så hade jag föreslagit en slagkraftig lista på förbättringar.

borde roadkill vara det som ulvar är mest rädda för och bollen är noga med trafiksäkerheten.
Jag tänker att detta är en hint - att prata om att biltrafik är farligt för ulvar och därför vilja bygga ut den spårbundna trafiken känns oerhört ludet och en vinkning antingen till eller från den onda utanför.

LenaH röstar på flyingchange

Buke extremt segt för mig ikväll så vi får se om jag kommer kunna ändra. :nailbiting:

19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange

bollen__ 1
Habina 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1
Cirkus 1
Blacksmithfarm 1
ELO 1
LenaH 1
Artline 1
flyingchange 1

Jag tänker att detta är en hint - att prata om att biltrafik är farligt för ulvar och därför vilja bygga ut den spårbundna trafiken känns oerhört ludet och en vinkning antingen till eller från den onda utanför.

LenaH röstar på flyingchange

Buke extremt segt för mig ikväll så vi får se om jag kommer kunna ändra. :nailbiting:
En udda röst 😱😱

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka