Spinoff från "dejttråden", Skaffa partner från exempelvis Thailand, är man ett äckel då?

Men hur svårt kan det vara att skilja på att åka till thailand för att man tycker att thailand är ett spännande ställe och då träffa någon förälska sig och gifta sig eller att känna sig ensam och oförstådd här och åka till thailand för att träffa skaffa en fru. För mig är det en jätteskillnad. Skillnaden är jag ska åka till thailand för att skaffa en fru och jag åkte till thailand och träffade min fru. Skitstor skillnad!
 
Ja, då tycker du att alla dessa män är svin för de får ju troligen ut något av förhållandet i alla fall. Kvinnans åsikt är inte så viktig?!
Menar du att du tycker det är okej att utnyttja folk i utsatta positioner, fattiga ( inte svenskt fattiga utan de som i stort sett inte har något) till exempel?
 
Och ändå har ALLA män med asiatisk partner varit dragna över en kam vid flera tillfällen i tråden och även kvinnor med gambier på tapeten ? Vad har då det med tråden att göra? Och nej, bara för att man har en thailändsk fru behöver man inte vara ett äckel. Många håller inte med om det i början av tråden - många anser att alla män är äckel. Märk väl att det står till exempel en thailändsk fru i tråden vilket också kan syfta på giftermål på andra håll, kvinnor som hittar gambier, män som hittar någon brasiliansk kvinna eller rena pappersgiftomål. Så ja, ser man till vad frågan i trådstarten faktiskt frågar är jag tämligen säker på art huruvida vi har blivit utsatta för dessa argument själva har betydligt mer att göra med tråden än hur min man utövar sin religion. Och ja. Jag är, som jag skrev i första inlägget, kluven. Jag vet att det handlar om män som kanske borde vara singlar ibland men jag har träffat många och umgås privat med två som har fått denna stämpel på sig men där man faktiskt lever i ett vettigt förhållande sedan många år.

Men detta blir ju som när man diskuterar prostitution och nån envist hävdar att det VISST finns de som
Tycker det är som att jobba på Ica att sälja sex.
Man klarar inte att se problemet med de övriga 99,99% för att man kanske eventuellt kan hitta ett motstridande exempel.
Jag har inga problem med att man hittar kärleken på semestern eller gifter sig med en thailändska eller gambisk man. En av mina bästa vänner har en man född i Gambia. Men de är kära, lyckliga, jämställda efter förmåga och båda jobbar, har vänner, släkt och familj i närheten. Ett socialt skyddsnät. En inkomst, utbildning och två gemensamma barn.
Hade min vän varit 55 och kommit med en ung gambisk man på 20-nånting utan mer än sin kropp som bagage hade jag reagerat negativt också.
Det är jättesynd att unga tjejer som går med pappa på stan får höra att de är importfruar. Men det är snäppet värre att män åker till Thailand och väljer fru som andra väljer underkläder. Det är bra att det är svårare nu, även om det kan drabba de upp över öronen förälskade. Men hur värnar man annars de andra? De som inte har så mycket till val?
 
Jag säger att det blir problematiskt, problemet här är att du verkar ta åt dig och gå i självförsvar. Jag har inget problem med det personligen. Jag tycker bara det är sorgligt att du inte kan se längre än din egen situation när andra försöker diskutera problemen.
Jag håller inte med dig helt enkelt. Jag ser inte allt så jädra svenskt, är kanske därför? Jag ttycker för en gångs skull @kryddelydd hade rätt vettiga argument för flera sidor sedan och jag ser också problemet med art sätta till exempel epitetet på att importera en man eller fru - för det får alla en stämpel på sig att göra som gifter sig med en icke västerländsk partner.
 
Jag har skrivit att jag är kluven. Men importerar en fru - det epitetet för ju ALLA män som gifter sig med en utländsk kvinna. Och flera kvinnor för den delen. Oavsett om de är kära eller partnern bara vill köpa ett bättre liv.

Nja importera betyder ju just att man köper sig en fru och inte att man träffar en kvinna i ett annat land, blir kära och hon flyttar hit.
 
Take a chill pill :)

Fast jag vet inte. Vi är så himla snabba på att hugga på kvinnofientlighet i det här forumet, och med all rätt oftast tycker jag. Men att prata om att man hatar män, eller använder begreppet manshat som något roligt.. det möts ofta med ryggdunk. Jag ser det hos många framstående feminister också. Jag förstår att det inte är samma sak med hänsyn till hur mycket förödelse kvinnohatet har skapat och fortfarande skapar. Men jag vet inte.. jag ville bara kommentera det. Används begreppet "kvinnor" som grupp eller ens "många kvinnor" i dejtingtråden så huggs det tillbaka direkt. Vi individer. Jag är en av dem som hugger. Så det förvånar mig hur ofta det får pratas om män som grupp, till och med med hat, utan att det reageras. Det måste finnas bättre sätt att prata om patriarkala strukturer än att skapa en "vi och dom" kultur?

Ja, lite fredagsreflektioner bara :)
 
Men detta blir ju som när man diskuterar prostitution och nån envist hävdar att det VISST finns de som
Tycker det är som att jobba på Ica att sälja sex.
Man klarar inte att se problemet med de övriga 99,99% för att man kanske eventuellt kan hitta ett motstridande exempel.
Jag har inga problem med att man hittar kärleken på semestern eller gifter sig med en thailändska eller gambisk man. En av mina bästa vänner har en man född i Gambia. Men de är kära, lyckliga, jämställda efter förmåga och båda jobbar, har vänner, släkt och familj i närheten. Ett socialt skyddsnät. En inkomst, utbildning och två gemensamma barn.
Hade min vän varit 55 och kommit med en ung gambisk man på 20-nånting utan mer än sin kropp som bagage hade jag reagerat negativt också.
Det är jättesynd att unga tjejer som går med pappa på stan får höra att de är importfruar. Men det är snäppet värre att män åker till Thailand och väljer fru som andra väljer underkläder. Det är bra att det är svårare nu, även om det kan drabba de upp över öronen förälskade. Men hur värnar man annars de andra? De som inte har så mycket till val?
Ja, hur värnar man om dem?
 
Jag har skrivit att jag är kluven. Men importerar en fru - det epitetet för ju ALLA män som gifter sig med en utländsk kvinna. Och flera kvinnor för den delen. Oavsett om de är kära eller partnern bara vill köpa ett bättre liv.
Nej jag använder epitetet när folk just importerar en fru, inte när det handlar om ömsesidig kärlek när man bara råkat träffa någon och blivit kär.
 
Nja importera betyder ju just att man köper sig en fru och inte att man träffar en kvinna i ett annat land, blir kära och hon flyttar hit.
De kommentarerna är långt vanligare än du kan tro mot oss med utländsk partner som inte är västerländsk och kommit hit på anhöriginvandring ...
 
Fast jag vet inte. Vi är så himla snabba på att hugga på kvinnofientlighet i det här forumet, och med all rätt oftast tycker jag. Men att prata om att man hatar män, eller använder begreppet manshat som något roligt.. det möts ofta med ryggdunk. Jag ser det hos många framstående feminister också. Jag förstår att det inte är samma sak med hänsyn till hur mycket förödelse kvinnohatet har skapat och fortfarande skapar. Men jag vet inte.. jag ville bara kommentera det. Används begreppet "kvinnor" som grupp eller ens "många kvinnor" i dejtingtråden så huggs det tillbaka direkt. Vi individer. Jag är en av dem som hugger. Så det förvånar mig hur ofta det får pratas om män som grupp, till och med med hat, utan att det reageras. Det måste finnas bättre sätt att prata om patriarkala strukturer än att skapa en "vi och dom" kultur?

Ja, lite fredagsreflektioner bara :)
Det ena är galghumor och det andra är att vara bödeln
 
De kommentarerna är långt vanligare än du kan tro mot oss med utländsk partner som inte är västerländsk och kommit hit på anhöriginvandring ...

Att du har köpt din man? Varför? Är han mkt yngre än dig eller vad är det som föranleder dessa kommentarer?
 
De kommentarerna är långt vanligare än du kan tro mot oss med utländsk partner som inte är västerländsk och kommit hit på anhöriginvandring ...
Du tror inte att dom som säger nedsättande saker om andras ursprung är helt andra personer än de som problematiserar utnyttjande av utsatta? Jag skulle säga att de som äger problemet här är de personer som faktiskt hämtar en fru/man under premisserna här ska skaffas en fru. De ger andra människor som faktiskt träffas på relativt jämlika förutsättningar dåligt rykte. Genom att det är svårt att särkiljas. Lite som #inteallamän. Nej alla män våldtar inte eller misshandlar men det betyder ju inte att vi inte får prata om de som faktiskt gör det och tycka illa om dom.
 
Jag har skrivit att jag är kluven. Men importerar en fru - det epitetet för ju ALLA män som gifter sig med en utländsk kvinna. Och flera kvinnor för den delen. Oavsett om de är kära eller partnern bara vill köpa ett bättre liv.
Nej. Ordet importerar visar att det handlar om något specifikt, och detta specifika diskuteras i tråden.

Min mamma flyttade till Sverige i samband med att hon och min pappa gifte sig. Men hon är ingen importfru. Det är rätt enkelt.
 
Tycker det är ganska enkelt att förstå.




Tråden handlar inte om denne John



Inte heller om denne John


Ja det är denne John tråden handlar om och det är där gränsen går.



Det handlar inte om kvinnorna här men i fallen där båda blir kära ser jag inte varför dålig kvinnosyn skulle vara inblandad? Vad baserar du det på?

Min tanke med tråden var faktiskt alla John. Inte exklusivt John som vill ha en kökshora. Utan främst John 30 år som har svårt med dejting i Sverige, åker till ex. Thailand och träffar en kvinna på 30 år, och hon följer med till Sverige.
 
Min tanke med tråden var faktiskt alla John. Inte exklusivt John som vill ha en kökshora. Utan främst John 30 år som har svårt med dejting i Sverige, åker till ex. Thailand och träffar en kvinna på 30 år, och hon följer med till Sverige.
Njaej du rekommenderade väll någon att åka till Thailand FÖR att träffa någon där. Det är det som är skillnaden.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: vallhund
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 481
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Västgötska Brukskarlsklubben :devil: :devil: :devil: :devil: Till dig som tänkt skaffa karl...
Svar
7
· Visningar
1 778
Senast: oseriös
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp