Bukefalos 28 år!

spiralproblem

N

nojig

om tråden inte hör hemma här får moderatorn flytta den.'


Jag fick en kopparspiral insatt för runt två månader sedan och ha sedan dess fått två mensar. Förra mensen va väldigt väldig riklig, blödde genom en stor tampong på 2 timmar. Sedan ess har jag haft lite (lite) blodblandade flytningar, och väldigt sega flytningar.
Nu har jag fått feber och ont i magen, är inte förkyld.
Igår testade jag känna efter trådarna men hittade dem inte. Har fått som blodtrycksfall ett par gånger. Kan det bli så här om det är nåt som gått galet?

ska ringa till barnmorskan men hon har inte telefontid förrän i em.

Om någon förstår vem jag är så var vänlig håll det för dig själv:)
 
Sv: spiralproblem

Ring gynmottagningen? Kvinnokliniken? Det måste ju finnas någon som kan hjälpa dig ganska omgående?

I annat fall - ring rådgivningen så får de hjälpa dig vidare (de brukar "komma runt" telefontiderna om det behövs)

Jag fick problem med min kopparsprial typ 5 månader efter insättning - feber, illamående, brutala svettningar och buksmärta...in akut till vårdcentral för första bedömning, ganska omgående till akuten som nästan direkt skickade mig till gyn... och ja, den satt snett och fick plockas ut :(
 
Sv: spiralproblem

Jag fick hormonspiral insatt för ca 8 månader sen. Hade konstant värk i 5 månader, riktigt ont gjorde det. Men alla sa att det var normalt, att det skulle lugna sig. Jag blödde konstant och hade hemska humörsvängningar. Bestämde mig för att få den urplockad, då insåg barnmorskorna att dom inte kunde hitta den. In på UL, hittades inte, sen in på röntgen, då hittades den.

Nu idag fick jag papper om operation, den ska alltså plockas ut med titthålsoperation.... Spiralen har vandrat iväg en bit och kan inte plockas ut det vanliga hållet.

Så det är nog en fördel om du ser till att detta kollas upp i tid skulle jag rekommendera.
 
Sv: spiralproblem

Hur har det gått?

Min spiral flyttade på sig vid ett tillfälle och det gjorde riktigt ont. Hade onda kramper i magen i ca 2 veckor och dagligt ringande till mvc som jag fick komma till sjukhus och kolla upp den. Med samråd av läkare så plockade jag ut den. Jag har tyckt att spiral varit en superbra uppfinning, vilket även finns i mina gamla trådar här på buke, men jag har ändrat mig. Aldrig mer!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 436
Senast: Intejag
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp