Bukefalos 28 år!

Springkläder

emlem

Trådstartare
Vad använder ni för kläder när ni springer på vintern?
vad är bra och vad är inte bra att kuta runt i om man inte vill dö av värmeslag eller frysa ihjäl?
 
Sv: Springkläder

Nu när det har varit så varmt så har jag sprungit i löpartights, linne och en tunn jacka. Har även ett par tunna vantar. Jag blir så himla varm och har jag för mycket kläder på mig börjar det bara klia och störa. Så jag fryser hellre lite i början än svettas ihjäl i slutet:p
 
Sv: Springkläder

Free-shipping-new-baby-winter-romper-children-winter-romper-kids-romper-baby-clothing-baby-cotton-thick.jpg


= Troligtvis värmeslag

mankini.jpg


= Troligtvis frysa ihjäl

Jag rekommenderar därför någonting där mitt emellan. :p

Jag brukar springa i långa tights, lång tunn tröja och en tunnare jacka men ha fingervantar och ev mössa. Jag blir lätt varm och klär mig därför hellre lite tunnare!
 
Sv: Springkläder

HAHAHA jag skrattade rakt ut åt ditt inlägg!! Tack för underhållningen! :rofl:

Kan dessvärre inte bidra med något konstruktivt till tråden
 
Sv: Springkläder

Jag har alltid mina vanliga löparkläder; en tunn jacka, ofodrade tights, mössa, vantar och huivi. Underställ varierar jag beroende på temperatur.

Ner till ca -5 har jag en tunn underställströja från Craft (värt varenda krona), innan jag köpte det körde jag med t-shirt. Det fungerar också, men blir lite kallt om underarmarna;) Har inget underställ på underkroppen.

-5 till ca -10 har jag även underställsbyxor i microfleece på mig. Här drar jag även huivin över munnen för att skydda mot kylan.

Från -10 byter jag ut den tunna underställströjan mot microfleece.

Detta fungerar bra för mig. Det enda jag måste införskaffa är varmare vantar, behövs när det sjunker under -10.
 
Sv: Springkläder

Som det är nu ute: tights, t-shirt, löparjacka, vantar.

När det är kallare lägger jag till långärmad tröja (Crafts funktionströja med krage), öronvärmare (vad heter det?) eller mössa, underställsbyxor. Och riktigt kallt har jag underställströja + funktionströja). Bra strumpor också, skidstrumpor när det är kallt.

Svårt att skriva antal grader... det beror på hur mycket det blåser osv. Har hänt att jag sprungit med facemask :D
 
Sv: Springkläder

såååå... alltså borde jag sätta en illgrön mankini ovanpå en rosa bebisoverall :D
Jag kommer garanterat bli den sexigaste löparen i stan haha
 
Sv: Springkläder

Nja, snarare använda halva mankinin och halva overallen, så antingen har du overallklädda ben eller overallklädd överkropp, medan resten är typ... Naket :angel:
 
Sv: Springkläder

aha :idea: då kommer folk antingen jaga mig för förargelseväckande klädsel= jag måste springa fortare, vilket kanske är bra..

KL*
men skämt åsido, vad är det för typ av löparjacka (material) som är bra?, springer bra när det är över 10+ då jag får nån muppig köldastma när det är kallare men funderar på att börja springa liite och se hur det går nu när det är varmt, kanske kan man vänja kroppen eller nått... *galet springsugen*
 
Sv: Springkläder

men skämt åsido, vad är det för typ av löparjacka (material) som är bra?, springer bra när det är över 10+ då jag får nån muppig köldastma när det är kallare men funderar på att börja springa liite och se hur det går nu när det är varmt, kanske kan man vänja kroppen eller nått... *galet springsugen*

När det är så pass varmt så funkar en vanlig i polyester (?) bra. När det är kallt är softshell jackor bra.

Tillägg: jag använder softshelljacka när det är typ -10 grader.
 
Senast ändrad:
Sv: Springkläder

KL*
men skämt åsido, vad är det för typ av löparjacka (material) som är bra?, springer bra när det är över 10+ då jag får nån muppig köldastma när det är kallare men funderar på att börja springa liite och se hur det går nu när det är varmt, kanske kan man vänja kroppen eller nått... *galet springsugen*

Ska du springa i sådan värme skulle jag rekommendera en helt vanlig löparjacka som ibland ingår i vissa löpset. Vet inte vad det är för material, men jackan är tunn och har oftast bra ventilation. Håller för lite vind och väta men inte mycket.

Under det skulle jag ha T-shirt eller linne, absolut inte underställ då kokar man ju. Som byxor duger vanliga löpartights bra.
 
Sv: Springkläder

Fryser du går det ju att köpa fodrade löpartights för vinterlöpning på alla större sportkedjor.
 
Sv: Springkläder

Vanliga löpartajts, vanliga springdojor med ev broddar på fötterna samt en typ fleecetröja vid många minus, o den vanliga löparjackan i andasmaterial vid mildväder. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
916
Fritid Nu när vintern slagit till även i Skåne passar det väl bra att drömma sig bort. Jag och min bror och våra barn (då 5 och 8 år) vill åka...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Milosari
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 463
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 915
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp