Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns idioter inom alla yrken.
Jaha, och?

De jag har träffat som går på healing ÄR okunniga eftersom de tror att det faktiskt fungerar. Healarna utnyttjar ju det. De gör ju ingenting egentligen, det är ju bara båg. Alltså tycker jag att man automatiskt lurar folk om man jobbar med sånt här. Det finns liksom inte "bra" healare om du frågar mig.
 
Jaha, och?

De jag har träffat som går på healing ÄR okunniga eftersom de tror att det faktiskt fungerar. Healarna utnyttjar ju det. De gör ju ingenting egentligen, det är ju bara båg. Alltså tycker jag att man automatiskt lurar folk om man jobbar med sånt här. Det finns liksom inte "bra" healare om du frågar mig.

Av någon anledning dras jag till de som håller på med healing och jag håller inte inte helt med. Det finns bra och det finns usla.

Den som varit mest usel har sagt till min syster att ta bort sonens livsviktiga medicin och ge massa örter och börja med healing. Min syster "haha;de" lite och tog definitivt inte bort sonens medicin.

Det finns vettiga och det finns mindre vettiga. Personligen går jag till en healer än till någon läkare som arbetar på vårdcentral/sjukhus för DE suger.

Vissa tror healers gör något. Jag har däremot aldrig provat då jag inte haft behov.
 
Du postar den här tråden på ett diskussionsforum och skriver att det är fritt fram att argumentera emot dig. Så varför är du så oförskämd att du säger "vem har frågat dig?" när jag gör just det? Vem får diskutera i din tråd? Vem får ha en åsikt?
Fast nu tog du det ur sitt sammanhang. Jag undrade vem som frågat dig om det finns bra healers eller ej?
Och det känns inte som att du diskuterar, utan bara säger emot, men ja. Som sagt, jag var väl medveten om att det skulle komma. Men du dömer liksom ganska många med dina tvärsäkra uttalanden.
 
Man får ha sin egen uppfattning, det lägger jag mig inte i ett dugg. Men jag undrar mest vad du är ute efter nu?
Ah, snyggt tillägg efter att jag skrivit. Jag är "ute efter" att ta en diskussion om något jag anser vara rent lurendrejeri. Som jag alltså inte anser bör stå oemotsagt.

Hade du avslutat din TS med "Jag ville bara berätta för jag tycker det här är så himla kul så snälla ta all kritik i nån allmän healingtråd" hade jag inte sagt ett ord. Nu sa du att det är helt OK att komma med motargument och kritik, vilket jag ser som att du välkomnar en diskussion även från människor inte håller med dig.

Det här är ett diskussionsforum. Du säger att du är ok med att man argumenterar emot. Ändå frågar du mig "vem frågade dig?" och "vad är du ute efter?". Väldigt märkligt tycker jag.
 
Personligen går jag till en healer än till någon läkare som arbetar på vårdcentral/sjukhus för DE suger.

Vissa tror healers gör något. Jag har däremot aldrig provat då jag inte haft behov.

Så du går till en healer istället för läkare men har aldrig varit hos en healer? :confused:

Läkare räddar liv. Du borde skämmas som spyr ur dig en sådan omogen kommentar. Men visst, när du får t.ex. en stroke, så kan du ju gå till din healer.
 
Fast nu tog du det ur sitt sammanhang. Jag undrade vem som frågat dig om det finns bra healers eller ej?
Och det känns inte som att du diskuterar, utan bara säger emot, men ja.
Jag har inte tagit något ur sitt sammanhang. Det är bara att läsa vad du skrivit. Och jo, jag diskuterar. Hade du bemött vad jag faktiskt skrev istället för att ifrågasätta ATT jag skriver hade diskussionen gått framåt. Nu står vi ju bara och trampar eftersom du uppenbarligen inte menade vad du skrev i ditt första inlägg.
 
Så du går till en healer istället för läkare men har aldrig varit hos en healer? :confused:

Läkare räddar liv. Du borde skämmas som spyr ur dig en sådan omogen kommentar. Men visst, när du får t.ex. en stroke, så kan du ju gå till din healer.

Hah, jag har aldrig varit i behov av att träffa en healer men har varit med i bakgrunden så vet hur de gör.

Nej, jag har då inte mött på någon vettig läkare alls så ja, jag dissar mer eller mindre läkaren här i Sverige. Erfarenheter kallar jag det för :)
 
Från läkare eller healare?

Ptja, läkare kanske. Inte mött på någon bra läkare här i Sverige men däremot utomlands. Sedan, när jag tänker efter, går jag hellre till en healer när det kommer till psyket. Kuratorer/psykologer litar jag inte på ;)

Jag ser inget fel på att någon är healer så länge denne trivs, gillar vad man gör, har en sysselsättning och framför allt inte ser människornas bästa före pengarna och tro mig, känner TS alldeles för bra för att veta att hon aldrig skulle sätta pengarna före människan.
 
@Shetlandskusk - jag har hittills aldrig varit aktuell hos AF, är det inte nu heller. Men det här är inget jag ens tänker försörja mig på. Ni behöver inte oroa er för att jag ska bli "sån som lurar folk på pengar".
Aha, jag läste bara att AF hejade på (så på något sätt är de väl inblandade?). Jag är inte orolig för vad du ska göra, men tycker det är synd att du inte kommer ut i arbetslivet :)
 
Sedan, när jag tänker efter, går jag hellre till en healer när det kommer till psyket.
Det på nåt vis har jag större förståelse för. Alla klickar vi olika bra med olika människor och för nån kan ju det bästa vara att prata med nån som är en healer och för nån annan en terapeut. Däremot kan jag inte för min värld begripa att man hellre går till en healer om man håller på att dö av en stroke, än till en läkare. Läkare vet vi ju räddar liv, det är ju dokumenterat, bevisat. Vad kan man bevisa att en healer gör? Vad finns det för studier på healers?
 
Aha, jag läste bara att AF hejade på (så på något sätt är de väl inblandade?). Jag är inte orolig för vad du ska göra, men tycker det är synd att du inte kommer ut i arbetslivet :)
Ahaa!
Näe, saken är den att min akt.ers. gick ut nu i somras för jag blev "för gammal" och då blev jag ju hänvisad till AF i tre månader (över sommaren, lyckat!) men så kom de (tillsammans med läkare, fk o.s.v.) överens om att jag inte kommer kunna vara "till arbetsmarknadens förfogande" och därför inte aktuell hos AF eftersom deras mål är praktik som leder till arbete. Och där är jag inte än. Nytt möte med uppföljning i januari så får vi se då vad de säger, men inte ens de tror att de kommer kunna göra så mycket mer för mig då. Vi får väl se :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 292
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 528
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 424
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp