Ssssch...en hemlis...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ahaa!
Näe, saken är den att min akt.ers. gick ut nu i somras för jag blev "för gammal" och då blev jag ju hänvisad till AF i tre månader (över sommaren, lyckat!) men så kom de (tillsammans med läkare, fk o.s.v.) överens om att jag inte kommer kunna vara "till arbetsmarknadens förfogande" och därför inte aktuell hos AF eftersom deras mål är praktik som leder till arbete. Och där är jag inte än. Nytt möte med uppföljning i januari så får vi se då vad de säger, men inte ens de tror att de kommer kunna göra så mycket mer för mig då. Vi får väl se :)
Tror fortfarande att du hade kunnat bli en bra medicinsk sekreterare ;)
 
Det på nåt vis har jag större förståelse för. Alla klickar vi olika bra med olika människor och för nån kan ju det bästa vara att prata med nån som är en healer och för nån annan en terapeut. Däremot kan jag inte för min värld begripa att man hellre går till en healer om man håller på att dö av en stroke, än till en läkare. Läkare vet vi ju räddar liv, det är ju dokumenterat, bevisat. Vad kan man bevisa att en healer gör? Vad finns det för studier på healers?
Det finns lika många som frågar efter diagnoser på forum för att slippa sjukvård...:cool:
Och då litar på råden de får därifrån. vilket kan gå ungefär hur som helst.
Sunt förnuft skadar ju aldrig oavsett.

Tror fortfarande att du hade kunnat bli en bra medicinsk sekreterare ;)
Vad gör en sån?
Jag har ju som sagt ingen som helst utbildning annars...men det ena utesluter ju faktiskt inte det andra, även om jag inte förstår hur det kan passa mig när jag inte ens vet vad det innebär :D
 
Det finns lika många som frågar efter diagnoser på forum för att slippa sjukvård...:cool:
Och då litar på råden de får därifrån.
Sunt förnuft skadar ju aldrig oavsett.

Vad gör en sån?
Jag har ju som sagt ingen som helst utbildning annars...
Du lyssnar på läkares diktat och skriver det i patienters journaler, skickar remisser, sitter i receptionen osv. Det administrativa på ett sjukhus eller en vårdcentral. Det är en yrkeshögskola/högskoleutbildning och du behöver bara ha gymnasiekompetens för att söka in.
 
Jag lurar inte på nån nånting :)
Ingen har bett dig be om råd från någon som håller på med healing heller. Alla ser det inte som lurendrejeri.

Nej, och det är ju problemet. Och anledningen att jag påpekar det.

"Om du inte har något bra att säga, säg inget alls..."

Jag tycker i alla fall att det låter häftigt!!

Rent nonsens.

"Kära buke, trots att jag slår mina barn varje dag lyder de mig fortfarande inte. Hur ska jag straffa dem mer effektivt?"

OK allihop, nu kan vi bara hålla med! Ingen säger något icke-stöttande, de som eventuellt har problem med TS val håller tyst! :love:
Jomenvisst.

Jag anser att healing är lurendrejeri, och som @niphredil redan påpekat ett utnyttjande av svaga. Men då ska jag hålla tyst om det, eller kanske rent av stötta vad jag ser som något djupt negativt? För att andra tycker det är harmlöst/positivt?
 
Du lyssnar på läkares diktat och skriver det i patienters journaler, skickar remisser, sitter i receptionen osv. Det administrativa på ett sjukhus eller en vårdcentral. Det är en yrkeshögskola/högskoleutbildning och du behöver bara ha gymnasiekompetens för att söka in.
Hahaha...då måste jag säga att det nog är det sista jag skulle ge mig in på. Läkarspråk fungerar inte alls för mig, remisser skulle hamna helt åt helvete, receptionsjobb är för stressigt (knappt de som vet vad de gör orkar med det :eek: ) jag har inga fullständiga betyg nånstans heller, och teoretiskt krångel fungerar inte för mig.
Jag behöver lära mig på enklast möjliga sätt, helst praktiskt.
 
Nej, och det är ju problemet. Och anledningen att jag påpekar det.



Rent nonsens.

"Kära buke, trots att jag slår mina barn varje dag lyder de mig fortfarande inte. Hur ska jag straffa dem mer effektivt?"

OK allihop, nu kan vi bara hålla med! Ingen säger något icke-stöttande, de som eventuellt har problem med TS val håller tyst! :love:
Jomenvisst.

Jag anser att healing är lurendrejeri, och som @niphredil redan påpekat ett utnyttjande av svaga. Men då ska jag hålla tyst om det, eller kanske rent av stötta vad jag ser som något djupt negativt? För att andra tycker det är harmlöst/positivt?
...eller bara lägga energin på nåt annat? :idea::love:
Denna tid ni suttit här hade ni ju kunnat göra något så otroligt mycket roligare. Låt inte mig hindra er :banana:
 
Healing för mig är lika humbug som homeopati. Tag en maskros, koka, späd ut upphöjt till två miljoner. Tre droppar och din cancer försvinner.


Jag tycker det är cyniskt och utnyttjar desperata människor. Vill man ha hjälp och må bättre skulle jag sätta in 1000kr till UNHCR, det gör gott och efteråt får man ett mail som inleds med orden "du är en hjälte". Det är mer än en healer levererar.


Ts: det är roligt att du hittat sysselsättning men jag önskar att det var något konkret.
 
Hahaha...då måste jag säga att det nog är det sista jag skulle ge mig in på. Läkarspråk fungerar inte alls för mig, remisser skulle hamna helt åt helvete, receptionsjobb är för stressigt (knappt de som vet vad de gör orkar med det :eek: ) jag har inga fullständiga betyg nånstans heller, och teoretiskt krångel fungerar inte för mig.
Jag behöver lära mig på enklast möjliga sätt, helst praktiskt.
Du lär dig läkarspråket.
Du måste inte sitta i receptionen,
Det är inte säkert att du skickar remisserna fel.
Det är mycket praktik.
Dina betyg kan du läsa upp.
Tycker du är hemskt orättvis mot dig själv, du är inte korkad :)
 
...eller bara lägga energin på nåt annat? :idea::love:

Det kan jag ju göra. Eller välja själv, vilket jag gjort i det här fallet. Det kräver ingen större energiinsats för mig att påpeka att det här inte enbart är något positivt och odiskutabelt gott, och den lilla insatsen gör jag gärna.

Faktum är nu när jag tänker på det att det förmodligen skulle kostat på mer att hålla tyst.

(Sen kan det ju vara klokt att i rubriken skriva vad tråden handlar om, så kan de som vet med sig att de inte kommer att ha några stöttande tankar att dela med sig av helt undvika att gå in och läsa, om de nu själva är av åsikten att man ska hålla tyst om man inte har något stöttande att säga.)
 
Ge till sig själv, distans till 1 person, distans till grupp (minst tre personer) och sen minst en "fysisk" (med personen på plats)
Hur gick det då?
ett samtal i veckan där vi pratar om hur det gått, personlig utveckling på alla stadier och vad jag gjort för att utvecklas mellan samtalen. Och vad jag behöver för att må bra i min livssituation i övrigt, och hur jag ska komma dit :)
Vad kom ni fram till?
 
Du lär dig läkarspråket.
Du måste inte sitta i receptionen,
Det är inte säkert att du skickar remisserna fel.
Det är mycket praktik.
Dina betyg kan du läsa upp.
Tycker du är hemskt orättvis mot dig själv, du är inte korkad :)
Då finns det säkert nåt annat jag skulle klara av bättre. Men tack ändå :)
 
Det kan jag ju göra. Eller välja själv, vilket jag gjort i det här fallet. Det kräver ingen större energiinsats för mig att påpeka att det här inte enbart är något positivt och odiskutabelt gott, och den lilla insatsen gör jag gärna.

Faktum är nu när jag tänker på det att det förmodligen skulle kostat på mer att hålla tyst.

(Sen kan det ju vara klokt att i rubriken skriva vad tråden handlar om, så kan de som vet med sig att de inte kommer att ha några stöttande tankar att dela med sig av helt undvika att gå in och läsa, om de nu själva är av åsikten att man ska hålla tyst om man inte har något stöttande att säga.)
Synd att du inte sa det innan jag startade tråden då :cool:
Och även om det inte står i RUBRIKEN så står det ju ganska direkt i det som syns av inlägget innan man går in och läser...
 
Du lär dig läkarspråket.
Du måste inte sitta i receptionen,
Det är inte säkert att du skickar remisserna fel.
Det är mycket praktik.
Dina betyg kan du läsa upp.
Tycker du är hemskt orättvis mot dig själv, du är inte korkad :)
Hur pass höga poäng lär man ha på högskoleprovet för att ha chans på den utbildningen?

Angående healing så är även jag skeptiskt till det, förstår inte hur man ska kunna läka någons fysiska åkommor på distans. Eller psykiska för den delen men där kanske personen mår bättre av att bara få prata av sig, men det gör ju en kurator/psykolog precis lika bra då. För lägre pris dessutom.
 
Synd att du inte sa det innan jag startade tråden då :cool:
Och även om det inte står i RUBRIKEN så står det ju ganska direkt i det som syns av inlägget innan man går in och läser...

Med mina telepatiska krafter och prekognition?

Vad som syns verkar bero på inställningar eller möjligen vilken apparat man läser på.

Jag hade oavsett engagerat mig i tråden - vilket du själv också inbjuder till i trådstarten - men andra kanske du sluppit, vad vet jag.
 
Hur pass höga poäng lär man ha på högskoleprovet för att ha chans på den utbildningen?
Ska du läsa den via högskolan behöver man bara ha runt 0.8-0.9 tror jag. Annars finns den via Lernia samt vissa kommuner har den via Komvux.

Tänkte själv läsa det nästa år, då de arbetsuppgifterna fungerar bättre med min sjukdom.
 
...eller bara lägga energin på nåt annat? :idea::love:
Denna tid ni suttit här hade ni ju kunnat göra något så otroligt mycket roligare. Låt inte mig hindra er :banana:
Du kan lägga in hur många smileysar du vill, jag tycker ditt bemötande är otrevligt. Du startar en tråd på ett diskussionsforum, välkomnar motargument och sen sitter du och är spydig mot folk som argumenterar emot dig eller ifrågasätter.

Du hindrar inte nån från nånting så du behöver inte vara så nedlåtande. Jag för min del anser att sånt här aldrig ska stå oemotsagt. Healing, homeopati, kristaller och gud vet vad är i mitt tycke lurendrejeri och det ska ifrågasättas. Alltså är det inget besvär för mig att göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 299
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 532
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 424
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp