Bukefalos 28 år!

Ställa vad i diskmaskin?

Pilo

Trådstartare
Jag undrar enbart...

Kan man ställa Kosta Boda glas i diskmaskinen?

I flera år har jag och min man fått glas,snapsglas,skålar och nu tallrikar av hans föräldrar. Det jag undrar är bara om det går att köra i diskmaskin.. Vågar man ta risken, är det någon risk?

Det är denna typ av sortiment vi fått

mine_1203866279_4922192.jpg
 
Sv: Ställa vad i diskmaskin?

Mine-serien är det. :)

Vi diskar dem i diskmaskin. Väldigt hållbara och tåliga.
 
Sv: Ställa vad i diskmaskin?

varför inte? det man inte ska ställa i diskmaskin är större saker av trä, bestick med trä eller bendetaljer eller tunna kristallglas och andra tunna glassaker..

allt annat körs i diskmaskin härhemma, även hästbett..
 
Sv: Ställa vad i diskmaskin?

Jag gjorde det tidigare, men så sprack mitt favoritglas:cry: så nu handdiskar jag... Mamma kör dock sina skålar i maskin utan problem.
 
Sv: Ställa vad i diskmaskin?

På nya glas (alltså direkt ur förpackningen) så finns det en liten etikett på dem som säger att man inte ska maskindiska dem eller använda dem till heta drycker. :)
 
Sv: Ställa vad i diskmaskin?

Hansmålat glas/porslin ska man väl också undvika att köra i diskmaskinen, färgen försvinner rätt snabbt. Även vissa grejer i lera/keramik.
O såklart stekpannan (vilket min sambo alltid låtsas glömma bort :mad::D
 
Sv: Ställa vad i diskmaskin?

Jag kör mina Mine i diskmaskinen, OCH jag dricker kaffe i dom. Vi har väl haft den sorten i 3-4 år nu och två har spruckit när vi haft i varmt i dom. Maken häller inte i sitt kokheta tevatten i dom längre men bryggkaffet går bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad har ni för erfarenhet? Jag har äntligen vågat ringa och boka läkartid för att diskutera PMS-besvär. Sedan minsta föddes för snart 3...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 497
Senast: Milosari
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 808
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 362
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp