Bukefalos 28 år!

stallbygge!

Sv: stallbygge!

haah ok, här kommer en ritning!!

skiss.jpg


hoppas ni gillar det! :p
 
Sv: stallbygge!

och så lägger jag in ritning och så bemödar ni er inte att komentera:mad::p

gröna och blåa delen tillhör alltså den gamla delen och det är 2 boxar där idag, men takhöjden är tveksam om mman inte har ponny så därav kommer de användas till förvaring...

nya delen som vi bygger nu är alltså det röda och lila + det som är efter det förstås!!

vad tror ni? stallet är byggt så att man ska kunna bygga ut det yttligare ganska enkelt om man vill det, och det tyckte jag var viktigt.

dimenstionerna stämmer inte på den ritningen riktigt, boxarna är 3*3 m... fölboxen kommer sedan att bli 2 boxar när de ska skiljas åt och så...
 
Sv: stallbygge!

idag ska vi gjuta!

kommer ta kort på hur det ser ut nu innan med formen o allt och hur det ser ut när det är klart sen!

äntligen är vi på G!!!
 
Sv: stallbygge!

Wiiie vad kul!! Det är alltid lika spännande med stallbygge!! Och tack för att du uppdaterar åt oss!
Men vad var den där rostiga grejen egentligen då? Jag kör till på en plog :S
 
Sv: stallbygge!

Wiiie vad kul!! Det är alltid lika spännande med stallbygge!! Och tack för att du uppdaterar åt oss!
Men vad var den där rostiga grejen egentligen då? Jag kör till på en plog :S

Plog är helt fel.:crazy:
Vill ni ha en ledtråd?//Kimmis PV
 
Sv: stallbygge!

Plog är helt fel.:crazy:
Vill ni ha en ledtråd?//Kimmis PV

En bil???.....

Aa, en ledtråd kanske inte är helt fel:p

Vad är det vita på ritningen´? I gamla byggnaden?

Känns smidigt med sadelkammaren mittemot skötplatsen!

Måste följa fortsättningen - skitkul ju!!:D

Jeanette - som håller på att kolla möjligheterna att flytta från lilla söta gården till större, med fler boxar! (och större hus)
 
Sv: stallbygge!

En bil???.....

Aa, en ledtråd kanske inte är helt fel:p

Vad är det vita på ritningen´? I gamla byggnaden?

Känns smidigt med sadelkammaren mittemot skötplatsen!

Måste följa fortsättningen - skitkul ju!!:D

Jeanette - som håller på att kolla möjligheterna att flytta från lilla söta gården till större, med fler boxar! (och större hus)


En bil? det hadde ju varit ganska kul men det e fel:crazy:

Det vita på ritningen är en värkstads del och vedbod

En ledtråd... Tänk på en häxa om lagar mat!:confused:

//Kimmis PV:banana:
 
Sv: stallbygge!

En bil? det hadde ju varit ganska kul men det e fel:crazy:

Det vita på ritningen är en värkstads del och vedbod

En ledtråd... Tänk på en häxa om lagar mat!:confused:

//Kimmis PV:banana:

Hihi, jag var ju tvungen att dra till med något....;)

Undrar vad vi skulle hitta runt våran gård. Mkt skit fanns det ovan jord då vi flttade hit.
Dom verkade haft fest och bara skickat ut allt som blev kvar över staketet mot skogen. Där fanns grytor tallrikar, ölflaskor, tomma och fulla (rätt gamla:crazy:) sillburkar också både tomma och oöppnade.
"målarfärgsåtervinnig" hittade jag en bra bit ut under lite nedfallna träd en bra bit ut i hästhagen.

Sjukt hur en del bara dumpar saker och rent skit i naturen.
 
Sv: stallbygge!

Om du inte gjort dig av med den och den är någonlunda intakt kan du ju alltid borsta bort så mkt rost det går, måla den svart och plantera lite fina blommor i den. Blir jätte fint utanför stalldörren :D Nu till jul kan du sätta mossa i den och lite julpynt :rofl:
 
Sv: stallbygge!

Om du inte gjort dig av med den och den är någonlunda intakt kan du ju alltid borsta bort så mkt rost det går, måla den svart och plantera lite fina blommor i den. Blir jätte fint utanför stalldörren :D Nu till jul kan du sätta mossa i den och lite julpynt :rofl:

Ja det kanska hade varit fint. Men Nu ligger den under 8000liter betong :devil:
 
Sv: stallbygge!

Det är väl bara att plocka fram kofoten och bryta loss lite? Är du klen eller? :angel: Nävars, det är synd. Min mamma hade gärna tagit kitteln annars, haha.
 
Sv: stallbygge!

Om du inte gjort dig av med den och den är någonlunda intakt kan du ju alltid borsta bort så mkt rost det går, måla den svart och plantera lite fina blommor i den. Blir jätte fint utanför stalldörren :D Nu till jul kan du sätta mossa i den och lite julpynt :rofl:

Det är väl bara att plocka fram kofoten och bryta loss lite? Är du klen eller? :angel: Nävars, det är synd. Min mamma hade gärna tagit kitteln annars, haha.

Näme det e klart att jag slår sönder det finna golvet för din mammas skull;) jag menar vem vil inte ha en platt sönder rostad häxkittel??
 
Sv: stallbygge!

nu kommer det bilder på en vägg :eek:

man ser inte så mkt men men...

DSC00166.jpg


DSC00167.jpg


och en när den står upp... 2 väggar är klara, eller ja... skelettet till dem iaf.

DSC00169.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 824
Senast: Juli0a
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 688
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 318
Senast: Roheryn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 716
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp