J
jupiter-judex
Sv: stallinredning
oj, bilden syns bra i alla fall...
oj, bilden syns bra i alla fall...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
så här gjorde vi....jag ville ha tegelstenar, fick tag i en ladugård som hade blåst ner så jag fick hämta dom gratis! jag är helnöjd med mitt lilla stall, vi har svetsat boxdörrar och galler själva och inget är färdigköpt.
Jag har ett tips www.blocket.se. Jag köpte en hel stallinredning för nära nog 20 boxar med vippkrubbor till hälften av boxarna begagnade jättefina boxar. okey nu avr dom lite slitna med det är ingen fara eftersom vi ändå byter ut plyfan mot trä i nya stallet och behåller plyfan i det gamla. Kostade en tredjedel av vad det skulle kostat nytt och nu fick jag en massa boxar över..![]()
Vi rev ur en gammal ladugård för två år sedan och byggde boxar själva. Tjocka plank satta i U-profiler, enligt snickaren som byggde stallet är detta ett enkelt sätt och relativt billigt. på bilden har vi inte fixat riktiga boxdörrar än. En del saker har vi fått bygga efter hand, vi fixar när tid och pengar finnes. Nästa projekt är en sadelkammare och efter det en spolspilta
![]()
halloj!
jag och sambon har precis färdigställt "mitt" lilla stall...
(eller jaaa vi väntar fortfarande på ytterdörr...)
Så här ser det ut nu:
kan man tro att det från början var stampat jordgolv, inget tak och inte ens en stadig brädfodring på den här delen av lon...
boxarna har sambon svetsat ihop av u-profiler och stolparna är fyrkantsjärn. Sedan var det bara att bestämma hur hög boxarna skulle vara och kapa fram planken till dem och trä in i u-profilerna, en på golvet och en överliggare och sedan fästa i väggen och i mittstolpen. Sist målade jag allt järn med svart hammarlack.
Det enda vi egentligen betalt för är ju järnen... så några kronor har vi tjänat...![]()
din bild syns inte...