Sv: Stalypso

Ja, Empireavkomman var mycket ädlare än denne i samma ålder, och han är fortfarande mest bara långa ben, 172 cm och 3 år nu. Sedan har hon en avkomma e.Acacio som var ungefär som Skye i grovlek vid samma ålder, men med kortare ben och längre kropp, han var 167 cm som 3 åring.

Jag såg Stalypso när han var 6 år, han har ett ponnylikt huvud, ganska kort men väl ansatt hals och en relativt kort kropp. Han var inte grov och mastig, även om han såklart har grovnat lite sedan bilderna från när han var 2,5 år.
 
Sv: Stalypso

Min lilla tös är 3 månader idag! Har mailat några bilder till Elle som jag hoppas hon hjälper mig att lägga ut!

Jag kan konstatera att Asta är större och mer rejäl än sin syster e Carland. Svårt att jämföra rakt av men storasystern är så väldigt ädel, nätt och liten ( i mkh) att det inte blir riktigt rättvist. Asta har ärvt sitt vackra huvud efter sin mamma!
 
Sv: Stalypso

Här kommer bilderna på vackra Asta.

31197534.jpg

31197530.jpg
 
Sv: Stalypso

Elle: Ser inga bilder?????:confused:

Min Calle (som vi kallar honom) har också en syster e: Carland. Har dock inte riktig koll på hur hon ser ut....
 
Sv: Stalypso

Är det fler som inte ser dem? Jag ser dem och har även kollat på en annans dator där de syns.
 
Sv: Stalypso

Här kommer lite nya bilder på min Stalypso!

zingh7.jpg


zingh6.jpg


Callisto.jpg


Callisto af Sol E: Stalypso-Camaro M-Ahorn-Sit this one out-Nimmerdor. Här är han ca 3 mån och fäller fölpäls för fullt!
 
Sv: Stalypso

Han har växt på sig en hel del, han har snygg resning och han ser ut att bli ganska rejäl som du skrev.

Min Skye har i stort sett fällt av sin fölpäls nu, så det är bara lite kvar på benen.

31241563.jpg


Stilstudie i morotsätning

31196826.jpg
 
Sv: Stalypso

Undrar lite om någon av er andra ska visa sin Stalypsobebis?
Blir mer och mer nöjd med min. Ska stamboksföra stoet så jag åker nog och visar. Han är väl ganska stor vid det laget men men...
Någon som har nya bilder?
 
Sv: Stalypso

Roligt att du är så nöjd med din Stalypsoavkomma!

Jag är nöjd med min också. Min kommer inte att visas, dels beroende på att jag ej ska sälja, annars hade det varit ett skäl, men också att hon är i växtfas nu igen. Nu vid fem månaders ålder så är hon mer lik mina åringar i kroppen än de två andra fölen i stallet som är ca två månader.

Jag har kollat lite på hingsthållarens hemsida, där finns lite filmer på några fina Stalypsoföl.

I veckan ska jag försöka ta lite nya bilder, kul om du har några nya bilder på din också. Om inte annat så får du fota honom på visningen.
 
Sv: Stalypso

Jag ska visa Asta på fölvisningen i Karlstad den 29/8!

Hon är fortsatt väldigt fin och oerhört söt...ja jag är visserligen "part i målet" ;) men det är hon faktiskt! Ser betydligt mindre och ädlare ut än både Mellan och Elles fina pållar! Är lite överbyggd just nu men står fint på benen och rör sig helt okej! Långa smala ben (nästan som matte ;) )

Hon är verkad, vaccinerad och chippad, dessutom hoppar hon in i hästtransporten bredvid sin mamma (som nu är dräktig med Cabachon-konstaterad på 56 dygn) när vi ska ut och åka - tack och lov! :bow:
 
Sv: Stalypso

Roligt att ni båda ska visa era och att ni är nöjda med dem. Såklart man alltid är partisk med sina egna hästar, men min Skye har klart bäst gångarter av de avkommor stoet hittills haft. Hon kommer att bli hög, men hon blir nog inte riktigt så grov som modern är utan mer "normalgrov" i förhållande till sin höjd. Temperamentsmässigt är hon hittills tillitsfull, men ändå vaken och hon kan vara kvick när hon vill. Hovslagaren har varit hos henne tre gånger och hon är vaccinerad och chippad, allt utan problem.
Stoet är nu dräktigt med Satisfaction I, som också han har stammen Stakkato-Calypso II, så det ska bli intressant att se vad som förhoppningsvis föds i mitten av april nästa år.

Här kommer en nytagen bild på Skye, nu fem månader gammal.

31410678.jpg
 
Sv: Stalypso

Hon är jättefin Elle :), tycker verkligen du skall visa henne i vilket fall! Hade varit kul med bedömning av alla våra "Bukestalypsosar"! Kul att se hur de utvecklas i alla fall-våra gemensamma nämnare!

Jag fortsätter hålla tumme för att mitt Goldgraf sto tog sig på senaste och troligen sista semineringen vi gjorde i fredags (Cantoblanco). Stod under ovulering och vi kunde enligt veterinären inte ha bättre läge än detta........ :bow:
 
Sv: Stalypso

Nytagna bilder på Asta :love:

Foton tagna i samband med fölvisningen den 29 augusti 2010. Hon fick 46 poäng, mycket vill ha mer-några poäng till hade jag önskat;)

Asta-3-1.jpg

Asta-2.jpg

IMG_1037.jpg
 
Sv: Stalypso

Tack Cyllene!

Jag är så nöjd med henne! Stalypsodamen du länkade till såg också väldigt fin ut, stam som förpliktigar!! Jag är ju tämligen ny i branschen och ser min lilltjej som ett bra grundmaterial att fortsätta avla på. Har ju lånat mamman för att "få" henne! Det kan bli så att jag lånar mamman även nästa år....får väl fundera ut något intressant att betäcka med!!

Synd att hon inte vann ditt pris i Karlstad ;-).....lite sugen på Monte Bellini ju!!
 
Senast ändrad:
Sv: Stalypso

Superläcker, tuff dam i lyxförpackning:laugh: Det där vita tecknen är jag rejält avundsjuk på!
46 poäng tycker jag är bra för ett hoppföl, de är också oftast i en eller annan växfas när man visar dem tycker jag.

Cyllene: jättefin 3-åring, men den där förminskningsgenen försvann när min gjordes;)
 
Sv: Stalypso

Visade min Stalypso den 22 aug. Han fick 45 p och klass 1.

Calleflv.jpg


callefl.jpg


calleflvi.jpg


Bilderna är lite små och jag ska försöka ändra dom men lite att kika på så länge.
 
Sv: Stalypso

Han ser jättefin ut han också! Kul att de blivit så fina Stalypsoavkommorna.

Min är ju inte visad, så jag får vänta tills hon blir lite äldre med poäng på henne.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Ajda
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
3
· Visningar
296
Senast: manda
·
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
10
· Visningar
530
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp