Sv: stam

Pay it forward f: 2000 (se) (95 0.75) V ( Peggen)

e: A worthy Lad (ca)
f: 1987
2 882 520 sek

u: Rådane (se)
f:1982
207 530 sek

ue: Count's Pride (us)
f: 1975
867 340 sek

Franskt blod: 5,66%
Amerikanskt blod 94,34%

Vet inte så mycket om stammen så om du vet något om nån utav hästarna, skicka gärna ett PM till mig

Hur va din häst som va efter A Worthy Lad?? Min var oxå efter honom :D tänkte höra om dom påminner i sättet osv;)
 
Sv: stam

2 avkommor efter henne, båda hingstar och båda kvar i stallet:
- Farm Furir, -04, e. Slogum Björn
- Farm Baron, -06, e. Slogum Björn



Farm Furir såg jag på Unghästvisningen i Skellefteå, och jag tycker att han var en av de finare där.. en riktig snygging :d
 
Sv: stam

Trollyn -97 e. Troll Jahn u. Ninjola 20 12-1-1 207.500 kr

Trollnin - 99 e. Troll Jahn u. Ninjola 52 10-12-2 291 050 kr

Månfrigg -03 e. Ulfrigg u. Mångalen 5 0-0-1 15 000 kr

Soling -03 e. Elding u. Solöga 9 1-3-2 66 500 kr

Månflisa -02 e. Sjefen u. Mångalen ostartad
 
Sv: stam

Jo, han var ju på visning, blev tyvärr bara klass 2 :(
Det kanske man ska vara nöjd över, men poängen var lite surt utdelade, tyckte vi...
Kanske var poängen på hans exteriör rättvisa, men vi tyckte han stack ut i mängden med sitt kanonpsyke (väldigt lugn och trevlig), och där fick han ändå samma poäng som de andra... :mad: Nåja, sånt får man ta.

Furir är ju lite väl liten kanske, men fruktansvärt snygg i kroppen och med riktigt fina gångarter!!

Förhoppningsvis blir det en klass 1:a nästa år med Baron, som nog blir större än storebror. Han är redan en liten läckerbit, cremefärgad (gul-vit?) med svart man, svans och ben! :D:love:
 
Sv: stam

Jajemen! Fem årssegrar är ju inte så tokigt heller;) , hoppas bara det fortsätter såhär bra *peppar, peppar - ta i trä*. Jag tycker min pålle lämnar otroligt fina avkommor...men jag kan kanske räknas som lite partisk:angel::D
 
Sv: stam

Jaha, det har ju blivit en nying här

Hunter Brodde -05
Daguet Rapide - Hawaiian Paka - Supergill

Se upp i backen :rofl:
 
Sv: stam

Hur va din häst som va efter A Worthy Lad?? Min var oxå efter honom :D tänkte höra om dom påminner i sättet osv;)

hej! jag kan svara i min systers ställe :rofl:

han är en underbar häst. väldigt snäll trofast och otroligt lugn och lättlärd. En guldklimp i mina ögon :love:

/ manda
 
Sv: stam

Hade en kallblodstravare.
Friggo
Han sprang in 43 256 kr
Platsprocent: 10,53%
Rekord Livs: 34,0K 33,4M 36,2L 34,2aK
Far: FRIGGBEST (NO)
Mor: SMIDI (NO)
Morfar: ALM SVARTEN (NO)
Mormor: HADLA (NO)
Mormors far: ÅRSBORKEN (NO)

Uppfödare: Grönhaug Torill & Alm Karl, Norge

Blev importerad 2000. Jag köpte honom -02 och sålde honom -03
 
Sv: stam

Celer Fancy
*1999
e. On Guard u. Pay Crown

Sprungit in 182 430 kr, kommer inte gå mer på trav på grund av en skada. Blir avelsmärr istället. Ganska nyligt köpt tillbaka henne.

*******

Camelia Topspin
* 1999
e. Ideal Du Suede u. Haidee San

Vet inte om hon startat eller ej. Är avelsmärr nu.

*******

Beauty Lobelia
* 1996
e. Coleman Lobell u. Beauty Dallas

Bara sprungit in 1800 kr. Hon är bättre ridhäst än travhäst :) Är ridhäst och avelsmärr.

********

Smaragd Pilen
*2003
e. Easy Lover u. Smaragd Gejl

Sprungit in 2 000 kr på två starter tror jag det är. Ganska nyköpt häst.

*********

Robis Evita
*1997
e. TExas u. Robis Klara

Inte sprungit in nånting vad jag kan se på travsport.se ... Har ganska nyligt köpt henne för att ha till avel och kanske ridning.

**********

Celer Princess
*1998
e. Mr Drew u. Cherry Belle

Sprungit in 5000kr på 3 starter. Är numera ridhäst. Utlånad till en på byn.

***********

Hedra
* 2003
e. Tand Troll u. Nita Tösa

Aldrig startat. Är rid- och körhäst här hemma.

***********

Så har vi ett föl som ej är färdigreggat e. Duke Of York. Född i somras.

***********

Brightsideoflife, Spirit of Life , Celer Shadow och Celer Bright är några uppfödningar som jag tror att vi fortfarande äger.

Alla är varmblodiga travare utom Hedra som är Nordis.

Nu tror jag inte att vi har några fler hästar. Jag som trodde att vi bara hade 8 hästar, men tydligen så har vi 12 ^^
 
Sv: stam

Hihi, du har nog mer koll än vad jag har!
Men tydligen så vann han ett lopp i Boden i torsdags, ägaren kom hem och var sååå nöjd! :D

Och partisk får man vara... ;)
Har tittat lite på eran sida, på bilderna av Bodbäckspålles avkommar, och dom ser ju fina ut!! :D
 
Sv: stam

De va mig ingen dålig stam på dina pållar. Själv rider jag ett 16 årigt varmblodsto som har blivit avelsmärr. Hon heter Gardenia Gelj. När hon var fyra år slog hon svenskt rekord på kortdistans för ston. Men de va ju 12 år sen, men iaf. :)
Hon är efter:Desert Night u:Granula och ue:Lep Hanover.

Hon har fått 6 avkommor. Två st har samma far; Easy Lover.
Sen resten har: Beseiged, Tap In, Angels Camp och Pasqual som far.
 
Sv: stam

har en häst efter e: copiad och u:mayvor men han ska vila nu ett halvår på grund av gaffelbandsskada och sen ska han bli ridhäst men jisses va lik han är sin far i ansiktet:bump:
 
Sv: stam

En 4-åring e.Armbro Scorpion-florida Pro,startat 5 ggr,men vill ej alls
och en 3-åring e.Gentle Star-Delvin G.Hanover, skadadrabbad hela tiden
 
Sv: stam

Hej, hej. Jag har för närvarande 6 hästar med följande stamtavlor:

Sto 14år e Utah Bulwark - ostartad mor e Noble Action. Gjorde 20 starter, tjänade 20.050:- med rekordet 17,8ak. Numera fölsto, fick en hingst 2005 e Lucky Po. Spännande å se vad det blir av honom.
Sto 10år e Continental Spirit - moder e Fine Shot. Fölsto, har ej fått något föl ännu.
Valack 11år e Utah Bulwark - ostartad mor e Tibur. Sönderkörd hos proffs som 5-åring. Har tragglat vidare med honom, men han är en trashank. Senaste skadan: punkterad ledkapsel. Vi motionskör numera.
Valack 7år e Delvin Kosmos moder e Florican Will. Starthäst med ca 73.000:- insprunget på 25 starter. Rekord 16.6ak. Startar Gävle 13/10.
Sto 3år e Giant Chill, moder e Utah Bulwark. Ostartad än så länge, men tränar på riktigt bra. Beräknad start innan nyår. Kanonfin travare. Rejält tryck i den motorn! Spännande fortsättning.
 
Sv: stam

de e väll inte så märkvärdigt att takter e uppfödare åt en häst och att någon känner honom:confused:
 
Sv: stam

*lånar*

Jag har ett avelssto efter Meadow Road -Lindy´s Pride. En Helsyster till Min Kaos. Tycker faktiskt att dt är rätt bra moderne på henne, så nu spar jag pengr så jag någon gång kan betäcka henne med en riktig goding!
 
Sv: stam

har skött en hingst å en märr efter indro park, två kanon bra hästar som går 12-13 tider..tyvärr har dem inget bra phsyke!
 
Sv: stam

Jag äger/deläger tre stycken varmblod...

Monsieur de Mai
e: Spotlite Lobell
u: Catinka de Mai
4 starter, 1-2-0, 61 500 kr

Dean Dream
e: Comets Tail
u: Eternity Crown
20 starter, 2-2-3, 68 300 kr

Tosca du Ling
e: Armbro Scorpion
u: Glory du Ling
13 starter, 2-2-1, 50 395 kr

Det är mina älsklingar! :)
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 934
Senast: moonstruck
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 858
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Hej, vill veta lite tankar från er som bytit häst med någon, hur gick det till, vad skrevs in i kontraktet? mm berätta gärna hur det...
Svar
5
· Visningar
2 162
Senast: Hellena
·
S
Hästhantering Hejsan, vet inte hur jag ska skriva det här .. :confused: Men såhär är det. Jag är en tjej på 14 år, fyller 15 i år. Jag har ridit ett...
Svar
9
· Visningar
1 650
Senast: CFUIL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp