Sv: stam

Har två efter Smasher, ljuvliga hästar...
mycket framåt i dem men fantastiska travare :bump:
Valacken är lite "felkonstruerad" men har ändå tjänat över 400 000 kr och har 16 segrar. Stoet är enastående vacker men lite vekare i psyket. tyvärr har hon skadat sig nu och är på seminering. Hoppas hon tar sig...
 
Sv: stam

Jag har haft mamman Precious Girl! Tyvärr gick de sista fölningarna på tok då fölungarna låg baklänges de sista åren. Hon blev sedan blind och jag tog bort henne år 2000. Fick ett sto efter henne som tyvärr skadade sig i höften i en olycka som 2-åring så hon kom aldrig till start.

Zuzzi skrev:
har en valack född 1991

Mystisk hälta höger fram i bogen, veterinären hittade aldrig nånting, kollade fler gånger. Haltade när det gick fort i traven. Uppfödarna behandlade med akupunktur och massage efter varje träningspass så han höll ihop fint i loppen! Skulle sedan säljas som ridhäst eftersom han uppenbarligen inte funkade eftersom han hade den här "skadan" eller vad det nu var. Den han såldes till lovade att han skulle starta nån gång till innan han blev ridhäst, startades och såldes sedan vidare som travhäst. Sina sista starter rapporterades han varje gång och fick till slut startförbud; "specialundersökning erfordras"

27; 2-1-1: 40 900 kr

då var han 8 år, syrran köpte honom som 10-åring 2001. Sprang fortfarande orent i snabb trav men 2003 när jag började rida dressyr med honom försvann den och har inte kommit tillbaka. Är idag en riktig allroundhäst som älskar att lufsa i skogen och gå framför vagnen!

e.Callit
u.Precious Girl
ue.Pershing
 
Sv: stam

Ojoj...den här tråden väcker gamla minnen till liv...Fler tydligen som har hästar efter mina gamla pärlor. Amilla E. skötte jag om som unghäst på Axevalla en gång i världen. Jättefint sto som tyvärr fick nippran helt en dag och slog sig fri, där låg jag och kravlade på marken totalt sönderslagen och hästen springandes lös någon helt annanstans... Så här efteråt kan man juskratta åt eländet men just då var det inte kul. Minns i alla fall att det var en fin travare som hade lätt för sig. Super Arnie på det stoet borde ju inte bli helt fel...

Tessie skrev:
Jag har tre travare hemma en är efter Alf palema-Florida flame och en efter Zoot Suit-Super Witch och en efter Super Arnie-Amilla E.
Jag håller på med ponnytrav och har har precis plockat ut min tränarlicens, ska rida och köra upp för monté samt körlicens nästa vecka.
 
Sv: stam

juvelen skrev:
vilken av dom?
Örm, jag skrev fel.
Killen var visst
e.Lindy´s crown
u.Floridas Pristine
ue.Florida Pro

Ber om ursäkt. Ägde honom mellan 2000-2001 tror jag..
 
Sv: stam

jag har en "stamlös jävel"
5 årig märr efter Top Love-Quick Pay

Livs 16 2-2-0 27 750 kr 18,0m 17,1am
2006 4 2-0-0 14 250 kr *18,1m *17,4am
2005 11 0-2-0 13 500 kr 18,0m 17,1am
2004 1 0-0-0 0 kr
 
Sv: stam

*kl*

Våran heter Com Enrico. f, 1990.

Är efter:
Far: Pythagoras (US) Mor: Meadowbranch Acora (US)
Farfar: Florensatn (FR) Morfar: Super Bowl (US)
Farmor: Romee (FR) Mormor: Lady Ego (SE)

Har fått höra här inne att han skickades till Italien för träning som 1-åring. Kom tillbaka sönderkörd. De vart ingen bana för honom. Lyckliga oss..:)

Går idag som ridhäst. Skulle vara kul om de finns någon som har en hel/halv syskon till honom. Och se om de är några likheter....


// Tine
 
Sv: stam

Hejsan!
Har en ettåring efter Dell Ridge Image och hans mamma efter Pale Amber(ue: Smokin Yankee):) Hon sprang in hela 16500 innan vi gav upp pga många orsaker (kapacitet saknades inte):smirk: /C
 
Sv: stam

Jag har en 5 årig varmblodstravare. Han är e: Gum Ball u: Delvina Ås Han har inte startat några lopp pga att han sprang för sakta :smirk: tur för mej :)
 
Sv: stam

Julle_bull skrev:
Jag har en 5 årig varmblodstravare. Han är e: Gum Ball u: Delvina Ås Han har inte startat några lopp pga att han sprang för sakta :smirk: tur för mej :)
Skulle vara roligt om någon har några halv/hel syskon till honom ! :) Gum ball är ju en känd hingst och har fått många avkommor efter vad jag har hört :)
 
Sv: stam

Vi har:

Bodbäckspålle: Livs 116, 42-26-14, 2 125 214 kr
Han skadade sig då han sprang som bäst och kunde sedan aldrig komma tillbaka igen:(
Extraknäckar som avelshingst :-)

Bodbäcksgull (5 år): 12, 1-1-4, 109 318 kr. Skadade sig redan som treåring, men klarade ändå att springa in en del, tyvärr blev skadan värre och hon är nu betäckt med Moe odin.

Ljusgnista (1 år): U: sandtove E: bodbäckspålle
är på sommarbete och inkörd.

Åskgnista (1 år): U: Jahnelina E: Bodbäckspålle
är på sommarbete och är inkörd.

Kall eld (7 år): skall säljas, är på prov hos en dam som skall ha honom till turridning.
 
Sv: stam

Moa Hits
e: Mossäter
u: Greivina
ue: Troll Jahn
Livs 0 kr
Ridhäst nu mer..

Black Runner
e: J.R Broline
u: Com canter
ue: Quildar
Livs: 123 550 kr
 
Sv: stam

hej hej.. har en 9 årig varmblodsmärr e. rapido u. sober moment ue. nevele pride.. en riktig grinmärr :angel: men hon har faktiskt blitt bättre me åren som tur ä e:crazy: en riktig oturshäst ä hon antingen blir hon skadad när hon precis ä anmäld lr så får hon punka lr nåt annat skoj;)
och så deläger ja en 5 årig varmblodsvalack e. Historic Freight som står me en gaffelbandsskada nu så hästlivet leker :angel: ..
9åringen har sprungit in ungefär 76000 å 5åringen har sprungit in typ 13000... de va mina små hästar de.. man får väl hoppas att nästa häst blir en stjärna för de lär inte dessa bli :rofl:
 
Sv: stam

NathalieBorgman skrev:
Moa Hits
e: Mossäter
u: Greivina
ue: Troll Jahn
Livs 0 kr
Ridhäst nu mer..

Black Runner
e: J.R Broline
u: Com canter
ue: Quildar
Livs: 123 550 kr

Å dom står på min träningslista:p
 
Sv: stam

Jag är andelsägare i två stycken hästar...

En treårig hingst som heter Monsieur de Mai, e: Spotlite Lobell u: Catinka de Mai och tränas av Olle Goop. Han har dock inte startat än, bara kvalat.

Ett fyraårigt sto som heter Tosca du Ling, e: Armbro Scorpion u: Glory du Ling och tränas av Linda Nordqvist, Romme.
Livs 13, 2-2-1, 50 395 kr
Livs 17,0M 17,2aM

Det är mina två pärlor det :) Monsieur de Mai ser ni förresten på min visningsbild, visst är han snygg? :love:
 
Sv: stam

Cocktail for Two_Lindys Crown/Air France
Tenacious-Harmonious/Air France
Rock Rose - Starchip Entrprise/Lindys Crown
Cat's Claw - Barbeque/Lindys Crown
Rock the World - San Pellegrino/Lindys Crown
Etoile Flyer - Qlorest du Vivier/Quatrain D'ars
Jags - Tenacious/Qlorest du Vivier
 
Senast ändrad:
Sv: stam

*kl*

Silverstone f. 02
e. Napoletano
u. Amy Salandge
ue. Dartster F.

Virre Vind f. 02
e. Spang Best
u. Amanda Viking
ue. Pavjol
 
Sv: stam

Var och hälsade på "ettan" för ett tag sedan..:angel: En till står väl också där ... minns inte...
 
Sv: stam

Sköter en 17årig kallblodstravare e. Pilmingutt - Jerker. Hon har väl sprungit in kring 74000 om jag inte minns fel... Går nu som avelssto och är i år betäckt med Eder. :love:
 
Sv: stam

*kl*

Sköter en 11 årig varmblodstravare.
e. Nuclear Kosmos
u. Proydonna
ue. Florida Pro

Sprang in 14 300:- innan han hamna hos nuvarande ägaren, som köpte han som tävlingshäst, men han fick/hade patella upphakningar som opererades. Går nu som ridhäst endast.
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 917
Senast: moonstruck
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Hej, vill veta lite tankar från er som bytit häst med någon, hur gick det till, vad skrevs in i kontraktet? mm berätta gärna hur det...
Svar
5
· Visningar
2 158
Senast: Hellena
·
S
Hästhantering Hejsan, vet inte hur jag ska skriva det här .. :confused: Men såhär är det. Jag är en tjej på 14 år, fyller 15 i år. Jag har ridit ett...
Svar
9
· Visningar
1 647
Senast: CFUIL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp