Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att det inte lyser i fönster betyder väl inte att ingen bor där.Men berätta för mig, bor folk verkligen i bostäderna i Stockholm? Jag är övertygad om att det är olika för olika områden men vissa områden lyser verkligen få fönster vid de tillfällen man ser?
Jag tror att många lägenheter är tillfälligt upptagna emellanåt men man släpper ingen lägenhet Stockholm. Typ Zlatans familj som misslyckades avhysa någon som hade en ettan deras hus men de bor ju Italien mer eller mindre?
Utreda boendetvång vore inte det något?
Man kan inte stå i Stockholms bostadskö förrän dagen man fyller 18 årMin mamma ställde mig i kö när jag var liten, jag betalar den fortfarande så jag har väl 30+ år.
Har egen bostadsrätt i stockholm. Känner att den där kön är en ganska bra "försäkring" om saker går åt fanders.![]()
Tror det är en nyare regel.Man kan inte stå i Stockholms bostadskö förrän dagen man fyller 18 år
Man kan inte stå i Stockholms bostadskö förrän dagen man fyller 18 år
När jag ställde mig i kö första gången 1986 gällde den. Har aldrig hört att du kunnat vara under 18 för att ställa sig i den.Tror det är en nyare regel.
När då? Måste ha varit före 1986 som sagt.Man kunde det förr. Borttaget nu.
Ugggh så tråkigt att gå in på ett diskussionsforum och så är detta nivån.Varför vill man bo i Stockholm överhuvudtaget?
Fast det är det väl inte. Snarare är det där bottenläget. Det mesta håller högre nivå, tycker jag.Ugggh så tråkigt att gå in på ett diskussionsforum och så är detta nivån.
Jag har inte heller hört om att det varit annorlunda tidigare. Men däremot många som tror att man kan ställa sitt barn i kö.När jag ställde mig i kö första gången 1986 gällde den. Har aldrig hört att du kunnat vara under 18 för att ställa sig i den.
Jag undrar om man blandar ihop Stockholms bostadskö med andra som SKB.Jag har inte heller hört om att det varit annorlunda tidigare. Men däremot många som tror att man kan ställa sitt barn i kö.
Jo. Det är 18 års gräns vad jag kan seJag undrar om man blandar ihop Stockholms bostadskö med andra som SKB.
Mig veterligen har man alltid behövt vara myndig för att kunna ställa sig i kö hos bostadsförmedlingen.
Ja det har varit 18-årsgräns åtminstone de senaste 40 åren eftersom jag ställde mig i kö första gången 1986 och då hade det gällt så länge jag var medveten om köns existens.
När då? Måste ha varit före 1986 som sagt.
Man kan inte stå i Stockholms bostadskö förrän dagen man fyller 18 år
Jag har för mig att det var möjligt att ställa barn i kö hos vissa hyresvärdar som sedan anslöt sig till Stockholms bostadskö, och då fick med sig sin kötid.Ja det har varit 18-årsgräns åtminstone de senaste 40 åren eftersom jag ställde mig i kö första gången 1986 och då hade det gällt så länge jag var medveten om köns existens.
Jag ställde mig i kön samma dag jag fyllde 18 år, tror det är rätt vanligtNi har rätt och jag har fel. Var tvungen att dubbelkolla eftersom det blev så förvirrad stämning.
Jag har stått i 18+ år. Min mamma har dock alltid sagt att jag stått i kön "sedan jag var liten" och att jag har "jättemånga år och det är inte många som har det så det är bäst att inte kasta bort dem". Möjligtvis för att skrämma mig till att fortsätta betala![]()
Då är det inte Stockholms bostadsförmedling som de står i kö hos.Ingen aning. Men jag har släktingar som har stått nästan lika länge som de är gamla.