Står du i kö i Bostadsförmedlingen i Stockholm?

Bukefalos 30 år!

Hur länge har du stått i kö i Stockholms Bostadsförmedling?

• Står inte i kö

Röster: 104 68,4%
  • <1 år

Röster: 1 0,7%
  • 1-5 år

Röster: 7 4,6%
  • 6-10 år

Röster: 9 5,9%
  • 11-15 år

Röster: 13 8,6%
  • 16-20 år

Röster: 13 8,6%
  • 21-25 år

Röster: 4 2,6%
  • 26-30 år

Röster: 1 0,7%
  • 31-35 år

Röster: 0 0,0%
  • 36-40 år

• >40 år

• Antal omröstningsdeltagare
    152
Men berätta för mig, bor folk verkligen i bostäderna i Stockholm? Jag är övertygad om att det är olika för olika områden men vissa områden lyser verkligen få fönster vid de tillfällen man ser?

Jag tror att många lägenheter är tillfälligt upptagna emellanåt men man släpper ingen lägenhet Stockholm. Typ Zlatans familj som misslyckades avhysa någon som hade en ettan deras hus men de bor ju Italien mer eller mindre?

Utreda boendetvång vore inte det något?
Att det inte lyser i fönster betyder väl inte att ingen bor där.
Jag tänder sällan lampor hemma, inte ens på vintern. Tänder typ på toan när jag går på toa/duschar, släcker när jag är klar.
Tänder kanske i köket om jag ska laga mat, beror på vad jag ska laga. Släcker när jag är klar.
Man ser med andra ord inte att jag är hemma om man inte tittar upp på fönstren när jag går på toa, duschar, eller lagar mat 😅

Min mamma ställde mig i kö när jag var liten, jag betalar den fortfarande så jag har väl 30+ år.
Har egen bostadsrätt i stockholm. Känner att den där kön är en ganska bra "försäkring" om saker går åt fanders. :)
Man kan inte stå i Stockholms bostadskö förrän dagen man fyller 18 år

Gjorde precis en impulsgrej. Ställde mig i stockholms bostadskö :cool:

Vården här har en hel del att önska. Med mina gener och alltid haft en krånglig kropp och fått rätt dålig hjälp medan jag fått korrekt hjälp i Sthlm, så kom jag på att om jag i framtiden behöver mer hjälp än jag kan få här, kan det vara bra att ha en plan.
Så, nu står jag i kö till Stockholm..

Min syssling har stått i bostadskö sen -98 trots att hen numer äger hus oc gjort i flera år. En trygghet

Själva har jag aldrig stått i bostadskö 40+ men bor i mindre stad

Jag undrar om man blandar ihop Stockholms bostadskö med andra som SKB.
Mig veterligen har man alltid behövt vara myndig för att kunna ställa sig i kö hos bostadsförmedlingen.
Jo. Det är 18 års gräns vad jag kan se

Screenshot_20260704_230307_Samsung Browser.webp

Man kan inte stå i Stockholms bostadskö förrän dagen man fyller 18 år
Ja det har varit 18-årsgräns åtminstone de senaste 40 åren eftersom jag ställde mig i kö första gången 1986 och då hade det gällt så länge jag var medveten om köns existens.
Jag har för mig att det var möjligt att ställa barn i kö hos vissa hyresvärdar som sedan anslöt sig till Stockholms bostadskö, och då fick med sig sin kötid.

Ni har rätt och jag har fel. Var tvungen att dubbelkolla eftersom det blev så förvirrad stämning. :D
Jag har stått i 18+ år. Min mamma har dock alltid sagt att jag stått i kön "sedan jag var liten" och att jag har "jättemånga år och det är inte många som har det så det är bäst att inte kasta bort dem". Möjligtvis för att skrämma mig till att fortsätta betala 😅

Ni har rätt och jag har fel. Var tvungen att dubbelkolla eftersom det blev så förvirrad stämning. :D
Jag har stått i 18+ år. Min mamma har dock alltid sagt att jag stått i kön "sedan jag var liten" och att jag har "jättemånga år och det är inte många som har det så det är bäst att inte kasta bort dem". Möjligtvis för att skrämma mig till att fortsätta betala 😅
Jag ställde mig i kön samma dag jag fyllde 18 år, tror det är rätt vanligt 😁 När jag sökte bostad så var jag och kollade in några hyresrätter men sen blev det en bostadsrätt i alla fall så alla mina ködagar finns kvar!

Liknande trådar

• Ärligt alla handlingsförlamade i Stockholm?
  • Miljö- och klimatpolitik
  • Bukes bokcirkel!
  • I'll come running with a heart on fire

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka