P
Pretty_Fly
någon som har gjort det? inom vad? hur tar man "första" steget? har ni gått plus eller minus eller verken eller?
berätta allt
berätta allt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går väl rätt så jämnt upp för min del... Jag har uppfödning i mindre skala, lite försäljningshästar har jag me haft. Visst- det är jättebra att kunna dra av momsen på allt foder och utrustning man köper men sen måste man ju betala in momsen på de hästar man säljer. Det beror kanske på vilken typ av verksamhet man har hur mycket man tjänar på det. Jag ska snart köpa grus till min ridbana - då är det ju jättebra att ha det som ett företag.
Om det är olika momssatser på ingående och utgående moms så kan ju företaget gå med vinst även om man drar av mer moms än man betalar in. Men visst håller jag med dig. En del låter som att eget företag är ett sätt att kunna dra av så mycket moms som möjligt, inte något som ska generera inkomster... Kanske därför skatteverket är så skeptiska till hästverksamhet..?Ett sunt företag betalar ju in mer moms än man drar av. Annars går man normalt inte med vinst,