stenätare?!

Cornelia

Trådstartare
Varför käkar min lilla västgötatik småsten??
Hon är snart fyra år, pigg, frisk och glad, lever ett aktivt liv på vår gård tillsammans med två andra hundar. Och så käkar hon sten. Inte mycket, men när vi är på promenad t ex plockar hon en liten sten då och då och sväljer. Har verkligen försökt att stoppa henne, men det lyckas bara om jag ser när hon nappar åt sig den, och ofta går det blixtsnabbt.
Någon som har tips på varför hon gör så och hur man stoppar det utan att göra en jätteaffär av det?
 
Sv: stenätare?!

Några klassiska orsaker till stenätning är halsont/irritation i halsen och/eller magproblem. Så mitt råd blir att kontakta vet. för en kontroll!

Stenätning kan ta en ände med förskräckelse om hunden råkar svälja en "vass" sten som perforerar masäck/tarm.

/Swat
 
Sv: stenätare?!

Ja, jag oroar mig för att hon ska bygga upp ett helt litet stenröse i magsäcken! :( Vet inte hur mycket som bajsas ut, men ändå ...
Ska kolla upp henne hos vet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 051
Senast: Ajda
·
Hundhälsa ...eller bara jag som gjort något fatalt fel? Snälla, döm mig inte för hårt. Borde kanske inte skriva egentligen men tankarna går runt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 877
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 683
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp